I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alkohål - Ju högre man klättrar ju värre blir fallet

Övrigt - Blandat

   

2007-12-02 22:30

Alkohål - Ju högre man klättrar ju värre blir fallet

Utdrag ur mit tidigare liv:

"Fy fan vad jag va full i helgen minns fan ingenting men jäääävlar vad kul vi hade!!!"

"Fan vad dyngraka vi ska bli i helgen"


Veckans höjdpunk, att inte minnas?

Klockan är är 9 på väg mot en förfest... "Hur mycket har du o dricka då?" Shit idag va jag berädd brorsan har faktiskt köpt ut hela 10 starköl. Killen som fråga nickar med respekt. Inget mer behöver sägas jag är en i gänget, Iallfal om jag dricker dem tillräckligt snabbt.

Vi trackar ner på Andersson som bara har med sig 3 starköl idag. Jävla fjolla! Han kommer ju inte bli ett dug rolig ikväll. Han kommer va lika jävla stel och tråkig som vanligt och några brudar kommer han knappas komma nära ikväll.

Jaja förfan dax o börja svepa snart ska vi fan dra till krogen och supa mer och va kungar. Någon kastar en pik till mig "Vafan du har ju bara druckit upp 6st!! vafan du hade ju med dig 10!!! du ska ju fan bli pakkad ikväll!!!"

Haha själv då kontrar jag med du dricker ju knappt något själv du är ju nykter som en präst.

Allt cirkulerar omkring det vi dricker...

10.00 Det är här vi börjar tävla om vem som sveper mest och snabbast.

Ibland så minns jag inte mer av den kvällen men kul hade jag!!! Eller?
Jofan grabbarna berätta ju för mig hur kul vi hade det nästa dag och om någon fråga vad jag gjorde svarar jag stolt "Äh minns inte va så jävla full" haha fan va kul svarar dem.

Så här såg 2-4 dagar i veckan ut för mig. Men vafan det skada ju ingen. Jag klarade skolan o allt och vad fan ska man annars göra än o supa?

Alkohol alkohol alkohol... varför igentligen? För o glömma? För att våga? För att passa in? För smaken? För nöjjet?

Full som fan var jag. Livet va skit även i detta rus. Jag svor att jag ska klara mig utan alkohol i 3 månader. (Nu är jag uppe vid 11)

Tog mitt sociala liv skada? Definitivt
Förlorade jag status? Definitivt
Förlorade jag "vänner"? Ja!

Men jag fan mig själv. Helt plötslig såg jag vad alkoholen va. Varför vi brukade den. Varför den va så BRA varför den va så viktig! Varför den va så accepterad.

Jävlar vad jobbigt det va när frågorna kom.

Varför dricker du inte? Här ta en öl å va glad. Fan du ser ut o behöva lite SPRIT.

Men jag tänker inte längre säga "Jag som kör. Jag har match imrgon" osv

Jag står för att jag inte dricker jag accepterar att du gör det men jag kommer aldrig mer ha en vän som dricker sig helt full längre.

Jag blev så lessen när en tjej jag raggat up helt plötsligt fick en vändning när hon märkte att jag inte drack. Men vafan är det en sån tjej jag vill ha? Värkligen inte. Inget o bli lessen över med andra ord.

När veckans höjdpunkt är att du får supa dig full då får du fan göra något åt dit liv