Får ni ha egna datorer i skolan?
Till er som fortfarande går i skolan (Gymnasie, universitet, högskola osv): Får ni lov att ha egna bärbara datorer i skolan? Om ni får det, vad är det för regler som gäller då? Om inte, varför?
http://www.petar.se
min högskola: ja, sålänge det finns fog för det. är du på en föreläsning kan du ta anteckningar på datorn, eller skita i det och surfa på www, sålänge du inte stör ngn. ska du göra ngt praktiskt är det antagligen inte lämpligt (sålänge du inte ska göra nått praktiskt på datorn).
ptja, eftersom vi får en laptop av skolan så är det inte problem. Det är väl inga speciella regler som gäller, bara att man inte får sitta på msn, porrsurfa och vara på diverse communities under lektionstid.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Ja.. Jag får ha min dator i skolan. Har inga speciella regler utöver att jag inte får använda det trådlösa nätverket för skolstyrelsen. Jag får dra ut internetsladden ur ngn stationär dator och sätta in den i min egen. Går på en liten skola med få elever och få lärare kan tilläggas då jag tror att det är lite extraslappt på min skola.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
När jag gick på gymnasiet så fick alla elever vars en bärbar dator (en sketen G4, men ändå) och den användes flitigt i alla ämnen. Nätverkskablarna satt i konstant, då o då klagade nån lärare på att man satt på msn men oftast orkade de inte bry sig. Mina gymnasieår var helt klar fett bucem! Nu på högskolan får man självklart ha med egen bärbar. Finns trådlöst internet i skolan så de är bara surfa på.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
du får ha vad du vill alltid så länge det inte stör undervisningen eller bryter mot allmänna föreskrifter, brandsäkerhet etc.
cry me a river! --> thcrew
går på högskola och det är klart att du får ha med dig en laptop om du känner för det.. det finns trådlöst internet om man vill koppla upp sig, men de e inte ofta folk pallar släpa med sig datorn om de inte är något speciellt.. block och penna är fortfarande överlägset vid föreläsnings anteckningar Det finns fullt med lediga datorer för övrigt om man behöver itnernet eller skriva.. men möjligheten finns
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Ja på min kurs så är det en person tror jag som alltid tar med laptop. Men på universitetet så känns det ganska givet att du får ha med datorn.
DIF!
asså vi har liksom inte med oss men man får säkert, men på den skolan jag går i så går man bara till "centralen" och lånar en bärbar med trådlöst nett
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2007-11-30 21:54
ja ..jag går en kvalificerad yrkesutibildning.. där jag blir originalare/ad-assistent.. de säger inget om vi tar med våra laptops till skolan. Ofta har man jobbat hemma och med stora filer, då drar men hellre med laptopen än behöva installera typsnitt osv. i skolan. P
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2007-11-30 21:54
bara att plugga i nätverkssladden och köra..
Toastare
2007-11-30 21:55
och vi sitter alltid vid datorer än då och vi får surfa hur mycket vi vill.. förutom porr då antar jag. Men det är ju en eftergymnasial utbildning och det är ju upp till oss om vi vill lära oss någonting. ändå rätt kul när man ser att hela klassen är online på facebook
Kan inte var lätt att inte få surfa porr i skolan :(
DIF!
Toastare
2007-11-30 23:22
bob,får och får.. de kan ju spåra det till dator och vilken tid det skedde... känns väl inte för kul att ta det samtalet. (precis som om jag skulle surfa porr i skolan)
Lyricist
2007-12-01 01:37
Ah det får vi! Fast det finns typ ingen som gör det ändå. Men hur som finns det trådlöst nätverk ifall man känner för att surfa lite.
Rapsodisk, haha, börjat bruka bucem? ;)
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
jag går på högskola hos oss är det mer eller mindre en förutsättning att man tar med sig bärbar dator ibland om an ska klara av t.ex. större grupparbeten. tror vi har 60 fasta datorer på ca 2000 studenter. vi har laptopsalar och trådlöst nätverk överallt. iofs trådlöst nätverk med vpn vilket är jobbigt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
"ptja, eftersom vi får en laptop av skolan så är det inte problem. Det är väl inga speciella regler som gäller, bara att man inte får sitta på msn, porrsurfa och vara på diverse communities under lektionstid." samma här :)
man får ha laptop men iman kommer inte åt internet =(
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
På Malmö högskola får vi ha med våra bärbara datorer och har tillgång till trådlöst internet.
Har sjukt svårt att tänka mig att någon högskola/universitet inte skulle tillåta att studenterna tar med sig sina laptops.. På kth har vi trådlöst nätverk över hela campus = mys
Nej :( Men går i en så pass liten skola så datorerna i datasalarna räcker typ åt alla xD haha
Mikael Söderlund was here!
Eller, jag ändra mig.. Varför skulle man inte få ;s
Mikael Söderlund was here!