I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mögliga jordnötter farliga?

Övrigt - Blandat

2007-11-30 19:58
Har du hört att chips kan vara cancer framkallande?
Ska jag bli rädd för att dö bara för att jag käkat chips idag?
och vem fan är du?

2007-11-30 20:09
ja, svensk media hakade på den ideen ganska duktigt men sen kom det ju fram att den dosen akrylamid inte kunde binda till några cancerfall. så nej, du behöver knappast få sista smörjelsen för det. att sen akrylamid troligtvis är cancerframkallande så är det väl smart att undvika smaska rocagil eller vafan det nu hette.
http://www.kommandot.se/wp/

2007-11-30 20:12
ja att hitta cancer framkallande livsmedel är både svensk media och forskare duktiga på.
Man kan dö av att äta i stort sett allt, så därav min syn på att trådskaparen är löjlig.
och vem fan är du?

2007-11-30 20:21
men nu är det ju inte riktigt det tråden handlar om... med din syn så kan man ju hävda att rökning inte är farligt, eftersom det ändå finns ämnen i luften som är skadliga?

2007-11-30 20:32

Med min syn kan du hävda att jag tycker att den som är rädd för att dö för att den tagit ett bloss cigg är lika löjlig som killen som är rädd för jordnöten.

och vem fan är du?

2007-11-30 20:38
jaja, oavsett vad du tror om oavsett mögel, jultomten eller jordklotets form så bidrar inte det med nånting till den här diskussionen

2007-11-30 20:41
vad bidrar dina inlägg med just nu? förutom att skita i forumet som jag gör
och vem fan är du?

2007-11-30 22:46
afro_p P16

Idegranen är väldigt giftig även för människor.
Du kan äta bären sålänge du inte får i dig den lilla kärnan i mitten.
Det krävs nog några kärnor innan du trillar av pinnen men ett tips är att inte äta dem alls :)
Medicc & Patten

2007-11-30 23:46
Remy P21

Förhelvette, för det första så kan du inte lägga upp fakta, då skriver dessutom att jag sa att jag var rädd för att dö? nej det har jag ALDRIG skrivit, jag skrev att jag hört att mögliga jordnötter är farligare än vanligt mögel och att det kan va livshotande och att jag blev Quote - "Skitnojjig", med det menar jag.. att man blir dålig och i värsta fal riktigt jävla illa (som kan resultera i död) men påstod aldrig att jag var rädd för att då.

Så om du ska diskutera så får du faktist ta och märka dina ord väl innan du ger dig in i att kalla min Quote - "Patetisk".

bperb P26

Tack för din hjälp, du gav mig precis vad jag behövde veta att mögel från nötter är cancerframkallande, Och att du argumenterade imot Remy som enligt mig snackar rent skit.

Tack
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-12-01 00:13

Hej, jag käkar chilinötter och fick just en i käften som smakade mögel nästa, tuggade ju på den så har säkert fått i mig något, är det farligt?? har hört att det är livsfarligt och blir  skitnojig!!

och vem fan är du?

2007-12-01 00:17
mm tydligen, å andra siden så mår jag bra.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-12-01 00:19
Såklart du mår bra, du dog ju inte av nöten.
och vem fan är du?

2007-12-01 00:20
fan du gör ju trådar om allt.

2007-12-01 00:27
alla mögliga saker förutom ost är farligt