Vad vill du bli när du blir stor?
Fan har ganska precis blivit viceverställande chef på företaget jag jobbar för. Är i sverige ett ganska stort företag och globalt har vi en omsättning som placerar oss på topp 10 i världen. Låter ju ganska bra? Men fan jag börjar tappa lusten, har jobbat så jävla hårt för detta men ska jag forstsätta så hela livet eller faktist börja jobba åt ett annat håll. Med något som intreserar mig fast det ger mindre betalt. Hart vi några här som bara hoppat av tåget och byggt ett eget? Är det värt det, att kanske leva jävligt snålt länge.. jag menar det är ju ändå bara ett jobb, är det värt att offra många saker man kan göra med sin fritid om man har mer pengar för att ha ett intresantare jobb. Vad hade ni jobbat med om ni fick välja helt fritt och oberoende av dess inkomst?
Rock out with your cock out!
jag vill bli rik.
Femme fatale
oberoende av inkomst? då hade jag gärna jobbat med inom etnologi eller etnografi. Språkforskning! att studera språkrötter och hur språken har samband med folkvandringar osv. det verkar sjukt kul. statsvetenskap är något annat också som verkar sjukt kul. politik, religion och språk skulle jag kalla mina ämnen
Femme fatale
nu blir det trippelpostinlägg men jag är tvungen. ärligt talat är det mycket som jag tycker är roligt. Det är allt från kosmetik och makeup till arkeologi. Jag skulle nog ha väldigt svårt att bestämma mig om jag inte brydde mig om min inkomst. jag tycker de flesta ämnen är intressanta faktiskt. Om jag ska se uatnför den ickeakademiska världen skulle jag kunna tänka mig starta eget kosmetikföretag som skulle erbjuda det som det finns dåligt av på marknaden idag i symbios med mer traditionella produkter. har skissat lite planer på sådant men det ligger en bit in i framtiden. Jag har ju växt upp med egenföretagare till föräldrar och sett vilket slit det är. Jag tror min dragning åt det akademiska ligger i att jag fått se baksidorna av att vara småföretagare och jobba dygnet runt. Nu får ingen missförstå. Att vara småföretagare och akademiker behöver inte vara skilda ting såklart, men det är ddet jag menar i detta fall.
både min mamma och pappa fick mer själslig ro när de tog till sig ett nio til fem jobb, så jag ser charmen i slentrian även om många skyr att ha ett så inrutat liv. jag gillar tryggheten att lämna jobbet utanför hemmets dörrar
Femme fatale
om jag hade varit ekonomiskt oberoende men ändå velat joba lite ibland så hade jag nog gjort det på mitt nuvarande jobb, jag trivs så sjukt bra med det jag gör.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
misery. vad jobbar du med om man får fråga?
Femme fatale
Frilansfotograf med inriktigt på kultur och människor. "If you will it, it is no dream!"
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Psykolog, kurator, personlig tränare, äventyrsguide, manager för ett rockband, författare, arkeolog, forskare, krönikör, recensent, regissör (film, teater eller musikvideo), skådespelare, fotograf, sminkös, klädes- eller möbeldesigner... Hade jag varit snyggare hade jag lagt till fotomodell (även om det är en skoningslös bransch)!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Är just nu exakt där jag vill vara. Kommer starta eget efter ett par år, skall först samla på mig tillräckligt med erfarenhet inom min bransch SAMT kontakter - utan kontakter är man ingenting.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Amar jag är undersköterska/mentalskötare och jobbar
här .
dvärg nej allvarligt talat så är ju sånt creapy....man får ju tuta å köra så länge det går...jag tror knappast att det är särskilt många som blir det man vill nu...om ni fattar vad jag menar =D hinner ju hände så sjukt mkt saker på några år bara...man får erbjudanden hit å dit å man lessnar hit å dit...äh..
tut!
Misery_chick F24 Fan där har jag vart massa när jag sommarjobbade åt komunen som fastighets skötare... fett med äckligt golv där och en jävla massa sköna lirare... brukade klibba rätt gött under sulorna när man gick omkring där.
ATlien: Du låg farligt nära min lista. Ta bort sminkös och faktumet att jag faktiskt är fotomodell så är den intakt. PS. I detta inlägg kan det finnas spår av ironi. DS PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
two_grand P26 haha, cool, hur lägesen var det då?
soulable: haha
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
En kompis till mig, när han var liten sa han att hab skulle bli robbot när han blev stor. Haha jag kommer fortfarande ihåg dendär släpiga rösten "När jag blir stor ska jag bli robot"
Att du sedan har tjejerna från "Helt Hysteriskt" som förebilder gör det hela inte sämre. Det tar oss helt tillbaka till trådens syfte. Vill du bli som dom två?
PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
soulable: Kanske inte deras mest tragiska ögonblick. :P Men att kunna ha ett glassigt jobb på en moderedaktion utan egentligen göra något än att festa och vara allmänt dekadent vore ju något!
Jag vill och kommer att bli forskare i ekonomi. Hade jag inte brytt mig om pengar alls sa hade jag valt arkeologi. Det verkar coolt att grava upp saker.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Någonting i stil med det som Filip&Fredrik alternativt Anthony Bourdain gör. Resa runt och träffa människor och hitta på dumheter. Dat's what I would do.
Still in the bridge
Clydisch - där sa du något!
Rockstjärna. No doubt! Om man nu kan kalla det jobb dvs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hm där jag jobbar nu där trivs jag,. och tjänar väldigt bra
Racken P18 vad är det för ställe och hur bra tjänar du då?
E-on , får ut runt 28 varje månad
vad gör du då?
Chef över nätverks avdelningen
ok. men vad _gör_ du?
Chef för nätverksavdelningen? Har ni en avdelning för enbart nätverk? På mitt jobb kallar vi det IS/IT ...där sitter alla som i en liten grotta och knapprar :)
daviden P26 ah det kan man säga, fasst där inne står ju lite andra prylar som rör sig över hela områdets elektronik, fasst de är jag och 5 till som kollar så allt är som det ska och gör lite ändringar då och då,
tex olika raporter över det som hände då och då , ah du fattar säkert
sälja sånna ljud grejer man sätter i munnen, endast för att kunna irretera folk något så fruktansvärt och att veta att cash alltid kommer finnas! FUCK LIFE! FUCK CASH! AND FUCK PAPA DOC!!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Kapten på forskningsfartyg. Gärna mycket Antarktis, med leopardsälarna. two_grand. Skall ni fortfarande anställa till nyår? Blir iofs inte så sugen när du inte är pepp längre. :)
Göteborg på låtsas.
Kabinettsekreterare pa UD.... alternativ positiv-halare (WTF! ambitioner ar for hisspojkar)
Vad vill du bli när du blir stor? jag vill bli liten igen
otroligt kunnig.. drömmen vore att kunna/vet/klara allt.. inom rimliga gränser (dvs inga superkrafter)
AIK
Skulle vilja bli Polis. Har tyvär väldigt dålig fysik och är inte svensk medborgare så de kan jag nog glömma.
Medicc & Patten
patte_A: Inga möjligheter att byta medborgarskap då? Fysiken kan du alltid träna upp. Får jag fråga varför du vill bli polis? Jag är nyfiken då min personliga erfarenhet av poliser (i tjänst) är att de är odrägliga, dryga, arroganta, nonchalanta, maktgalna översittare som tar sig själva för seriöst. Och allt detta bara efter varit i kontakt med dem som vittne/anhörig till brottsmisstänkt/brottsoffer och aldrig själv varit misstänkt för brott. :P
hobbs Det där med forskningsfartyg verkar så galet intressant, och helst i antarktis som du nämner. Blir som frälst varje gång man byter till Discovery Channel och ser sådana dokumentärer.
Efter ca 7 års arbetslivserfarenhet har jag kommit fram till att jag inte vill ha en chef. Chefer har en förmåga att bestämma över saker de inte förstår, bry sig om mindre viktiga saker som inte har så mycket med arbetet att göra och vara allmänna maktmissbrukare. Därför har jag sökt till en utbildning för entrepenörskap, där jag lär mig att bli min egen chef och driva företag. Fuck vara en slav när jag kan hålla i piskan, haha ;) Men på riktigt Jimi, om du inte vill jobba kvar så borde du tänka om. Det blir bara värre ju längre du är kvar och vantrivs. Det slutar med att du blir en flintskallig surgubbe som har spenderat dit liv med att dricka på kvällarna och träffa ditt barn varannan helg. Livet är för kort för att man ska vantrivas.
Redline!
Jag vill starta ett eget företag.. förhoppningsvis ett lyckat sådant också. Men jag tänker mig att varje liten framgång man får med något man startat helt själv från grunden lär vara så jävla mycket mer värd än att bli befodrad på ett företag där man ändå alltid är styrd av någon annan. så eget företag är min grej. om jag var oberoende ekonomiskt skulle jag nog vilja bli national parks vakt i något afrikanskt land/ frilansfotograf i världens alla konstiga hörn.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Dr.Octagon X25 Det är inte så att jag vantrivs, det är mer jakten på en karriär som kanske i slutändan inte beyder ett skit förutom en titel på papper.
Jag har igentligen alltid vart en affärsman, jag gjorde investeringar folk aldrig kan drömma om när jag var 17-18 år, vann lite, förlorade lite.
Nuförtiden har jag inget kapital att investera, och saknar det igentligen inte men jag undrar lite när det slutar vara intresant att jaga något så fiktivt som en karriär på andra människors företag.
Jag trivs, men kommer inte göra det hela livet, frågan är när jag ska välja en ny väg... nu eller sen.
Jag skulle nog vara nån form av debbatör/politiker vilket jag nog iofs kommer att bli.
DIF!
jag vill bli butiksägare/chef. Ska gå butikschefsprogrammet och sedan öppna en klädesbutik. Fett najs.
cocaine kate
hade gärna velat jobba ideellt resten av livet. bo i en hydda i afrika och lära kidsen att läsa.
We call them winerbrods.
Om det inte var för att jag planerar att skaffa familj i framtiden så skulle jag definitivt gå med i piketstyrkan.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
piket, mad respect!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Liten igen...
ATLien F22 Ska förmodligen ansöka om svenskt medborgarskap nästa år nån gång så får man se hur det går.
Tycker polisyrket verkar vara väldigt omväxlande och spännande, samt att utbildningen jag går nu absolut inte passar.
Får hoppas att jag inte blir för odräglig om detta nu blir verklighet :)
Medicc & Patten
jag vill bli art director på något creddigt företag