I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Droppa dina bästa bebisnamn!!

Övrigt - Blandat

   

2007-11-23 17:58

Droppa dina bästa bebisnamn!!

Jag och min kära gubbe Dj-exzel ska ha bebis i mars, om exakt 15 veckor vill säga. Jag börjar bli sjukt stressad över namn. Visst det är ett bra tag kvar, men vi kan verkligen inte komma på nåt som båda gillar lika mycket.

Om det blir en pojke är vi eniga om Alfons, men ändå lite tveksamma. Jag har velat i typ tio år att mina framtida barn ska heta Alfons och Ängla, men Ängla är nu helt uteslutet för alla jäkla ungar heter det idag, och det känns lite pretto. Alfons älskar jag fortfarande, men är lite tveksam ändå. Vet dock inte varför :P

Men min favoritnamnslista för flickor lyder:
Chilla
Infinity (tyvärr uteslutet då enbart en i sverige heter det och det är en kompis barn, så de känner vi inte att vi kan härma. men god damn it, vad jag älskar det namnet. för att göra bilden lite tydligare kan ni tänka er världens sötaste 2åriga mulatt med världens affro. hon är som gjord för det namnet!!)
Bonnie

Andranamn för flicka blir antagligen Rut och Eva efter släktingar.

Kille:
Alfons
Harry (tyvärr uteslutet för jag pratade skånska när ja va liten och kan fortfarande inte uttala R som en normal människa vilket jag hatar mest av allt, därför är namn med R totalt uteslutna som tilltalsnamn)
Algot

Andranman blir antagligen Christer och ev Andreas

Men kan ni inte droppa lite shyssta namn så vi får lite fler att gå igenom :)
Fredrik (min kille) är mycket för klassiska namn som Maria, Anna, Lisa osv (vilket jag avskyr, heter själv maria å de e astråkigt)
Jag gillar namn som är ovanliga. Därav Chilla som nr 1 på min lista, för de finns ingen i sverige med det namnet (enligt namn-regestreings-sidor) (förutom min lillasysters katt som jag tvångsdöpte till det för 4 år sen)


Men helt enkelt, droppa era bästa namn!

www.marysoul.com