Jackie Chan vs Bruce Lee
om båda skulle mötas i fajt vem skulle vinna? jag tror Jackie Chan
chan, inget G, sen hade bruce lee gett han stryk alla dagar :)
((MAAD))
Ja, Bruce Lee hade vunnit helt klart.
Redline!
Tror nog på Brucan men den här frågan är evig, haha.. Tusen personer har redan dragit samma frågeställning. Skäl: Chan - Skolad dans, wushu och mer teknik och formorienterad. Skådis. Li - Riktigt dedikerad wushuutövare med många nationella medaljer, har representerat Kina inför Nixon om jag inte minns fel som barn. Har faktiska kampförmågor. Lee - Streetfighter som ung, skådis, extraordinär fysik och grundare av den hårda stilen Jeet Kune Do. Skulle ranka dem följande, Li, Lee, Chan.
Är det ens en fråga? Bruce Lee hade spöat skiten ur Chan på 5 röda.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Bruce hade dödat jackie på två sek
bruce hade vunnit lätt. har haft denna diskussionen MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA gånger. men sen hade rocky hoppat in i leken och pangat dom en vänsterkrok
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Öh glömmer vi inte två hårdingar nu?!?!? Steve Fiskmås å Chuck Norris hade ju kickat alla! Respekt!
Rocky... :P , Sylvester Stallone är inte lika hård som rocky, tyvärr. Jag tror att om Bruce hade visat sig aggressiv mot Jackie så hade Jackie hoppat ut genom fönstret... och överlevt. Sen så i nuläget är det så att Jackie lever och Bruce är död. Så om inte bruce kan skrämma ihjäl Jackie så är det no deal...
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
Vi ska inte underskatta Jackie Chan, tror fysiskt att de bägge har lika stor chans... MEN , hehe. Bruce Lee har that furious-the-warrior-within-shit! Har ni inte sett hur han twist peoples necks off like nothing? That's Bruce Lee! Bruce Lee hade vunnit just pga av det!
At the gates of Eternity...
BC99 P24 warrior-within shit! nu blev jag sugen på prince of persia :)
allvarligt talat så hade bruce lee lätt vunnit.
tänk vilken mästare han hade varit om han hade levt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bruce hade dödat jackie varenda gång alla dagar i vecka 365 dagar om året 24/7 etc. etc.
Graffiti is like music for your eyes.
Om Bruce Lee hade levt hade han varit odödlig. Sparkat sönder hus och lastbilar till höger och vänster och stoppat tåg med lillfingret. Han tränade 23 timmar om dygnet och sov bara en och kunde vrida sina leder som ingen annan tidigare har kunnat. Ungefär som Chuck Norris med andra ord..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
hahaha chanG
shimmy shimmy yo
Steven Seagal? Kan ni sluta överskatta den här snubben eller? Jag har aldrig i mitt liv sett Steven ens höja sina ben, kan den killen ens sparkas? Steven Seagal ska hålla sig till att rädda vildmarker i Alaska och bära doo-rag med Ja Rule.
Bruce lee utan tvekan. Jackie chan är ju för mycket stunt och koreografi-expert. Han var ju för övrigt stuntman i fist of fury!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Roni visst var det jackie som flög iväg baklänges på slutet eller hur det nu var? jag har alltid hävdat att det var han men inte kunnat backa upp det
Steven Seagal? Kan ni sluta överskatta den här snubben eller? Jag har aldrig i mitt liv sett Steven ens höja sina ben, kan den killen ens sparkas? Han gillar att rikta sparkarna mot skreven på sina motståndare i filmerna iaf.
Delam tange barat
Jag är jävligt besviken på den här tråden om jag ska vara ärlig. Folk tar upp tafatta kroppsbyggare och avdankade porrskådisar som Sylvester och Arnold. Hade båda dessa kört tagteam mot snubben jag tänker på hade de legat döda i bitar inom sekunder. Med en otrolig hängivenhet tog han ut hela CobraKai varav finalen avgjordes med brutet ben. Utför man den rätt finns inget försvar, cranestyle fo life! Daniel-San måste tas in i beräkningarna.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
daniel larusso ja, jag trodde att jag skulle lära mej karate när jag hjälpte farsan med altanen, men det blev ju inget sånt
om rocky hade funnits i värkligheten skulle han ha proppat dem båda så ere bara.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
daniel larusso ja, jag trodde att jag skulle lära mej karate när jag hjälpte farsan med altanen, men det blev ju inget sånt haha
mäh! hallå.. har ni glömt Paulo roberto..? tss.. retards
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
ehm .. chuck norris hade tatt båda samtidigt och ja jag vet att bruce lee slog han i den filmen men de finns en logisk förklaring till det hela A deal was once made between Chuck Norris and Bruce Lee during the filming of Enter the Dragon where Bruce would defeat Chuck in a fight. No one knows the conditions of that deal but Mr. Lee died “mysteriously” soon after leaving behind only one witness who claims there was a flash of light and a single roundhouse kick. that witness is now dead. by reading this, you have become a threat to Chuck Norris. if you cant see him right now, you may already be dead.
Survival of the fitest only the strong survive.
Dekay : Du... som kamsportsutövare, kan jag säga att aikido, karate and judo ain't shit! Och du måste vara out of your mind att påstå att sparkar är överflödiga.
BC99 Du... som kamsportsutövare, kan jag säga att aikido, karate and judo ain't shit! Och du måste vara out of your mind att påstå att sparkar är överflödiga. Har tränat alla tre. Det finns saker i alla nämnda budosporter som har en poäng självförsvarsmässigt. Man är dock mer begränsad och lärokurvan är längre. Hidehiko Yoshida t.ex. (för er som har koll på Pride Fighting Championship) var ju OS-guld vinnare i Judo och gjorde bra ifrån sig i MMA med lite extra slagträning etc. En annan sak jag tränat som är motsatsen är Muay Thai, där är man mindre begränsad och man lär sig försvara sig bra på mkt kortare tid. Men döm inte ut flera hundra års samlade tekniker, nån poäng har de allt, ;) //Peace
1. Bruce Lee 2. Jet Li 3. Steven Seagal 4. Dolph Lundgren 5. Chuck Norris 6. Jackie Chan 7. Sylvester Stallone 8. Arnold Scwarzenegger haha fy fan vilken jävla lista, snacka om "mainstream" namn. Tony Jaa skulle spöa upp de flesta namn på den listan. Steven Segal före Jackie Chan? SS är snabb som ett gammalt kylskåp och lika smidig som ett hus. Arnold är bara ett stort skämt, att folk ens nämner honom i en sån här tråd. killen har stora muskler, inget mer. jämför honom med Bolo Yeung, han är typ lika stor men skillnaden är att bolo yeung är 100 gånger smidigare och kan sparkas. Men seriöst, den grymmaste är ändå: Hwang Jang Lee! han sparkade en vietnames till döds med 1 spark under vietnamkriget, i självförsvar förstås. för er som inte har hört det så sa den andra typ att kniven är mycket farligare vapen än människans sparkar och hwangan vände sig om och skulle gå därifrån. då attackerar knivmannen honom springandes och hwangan lägger in en perfekt spark och vietnamesen har inte en chans. "don't force me to use my leg-kung-fu" <- hwangan (dubbat men ändå)
Haters gon' hate...
Jet Li hade pippat båda två!
Jag e clas beng vem är du ??
Bruce Lee såklart. Jackie Chan kom ju från Pekingoperan, ingen fighter. Jet Li är ingen fighter, han var kinamästare i modern wushu vilket mer är att hoppa runt och göra coola moves.
ok då men Chuck norris skulle vinna DIRR utan tvekan asså!
Jag e clas beng vem är du ??
bruce lee n1
Hur gammal är du när du dör?
GAIA : Sant där, de nämnda ovan, är martial arts, med betoningen på art . I'm more into combat sports.
Dekay Du säger det som om det är skrivet i sten att det är i den ordningen dom hade placerat sig i nån fight.
Faktum är ju att i en fight är det mycket tillfälligheter som avgör också.
Jag tror Chuck Norris hade haft en bra chans..
mystic -
Den här tråden handlar ju dock om skådisar, och att kalla Bas Rutten för skåis är ju lite väl "on the edge" även om han gjort några filmer och drömmer om att bli en ny Van-Damme.
BC99 Hur skilljer du på Martial Arts och Combat Sports då? Finns så vitt jag vet inget direkt klargjort skillnad mellan uttrycken.
insane M P23 nej tråden handlar inte om skådisar, tråden handlar om bruce lee vs jackie chan. Står inget om att man måste namedroppa skådisar.
Bruce Lee dödar alla! :)
Insane : Så klart det finns en klar skillnad på martial arts och combat sports. Som sagt, betoningen ligger på art. Kendo, judo, karate, kung fu, tae kwon do mm är även konstformer precis som de är krigkonster. Martial arts omfattar även en filosofi och speciellt livstil.
bruce hade ju ätit Jackie
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Moderator
2007-11-23 22:47
Nu har jag sett ganska få Bruce Lee-filmer. Men som jag kommer ihåg det får han ju stryk lite då och då. Kommer ihåg när han ska rädda en tjej från några thugs och då förlorar han ju. Sånt ska inte en actionhjälte göra.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
om bruce lee hade levt idag så hade han varit mycket bättre än vad han var innan han dog och redan då ägde han. så jag vet at bruce hade spöat upp chan som ingenting
ellt was here !
Nu har jag sett ganska få Bruce Lee-filmer. Men som jag kommer ihåg det får han ju stryk lite då och då. Kommer ihåg när han ska rädda en tjej från några thugs och då förlorar han ju. Sånt ska inte en actionhjälte göra. bruce lee har gjort 4,5 filmer, om man inte räknar med gammla svarvita barn-filmer och serier. bruce får ju typ aldrig spö i sina filmer. du har säkert sett nån "clone" film med bruce li, bruce le, bruce liang, bruce lai, bruce ly, bruce thai eller dragon lee, för där får "bruce" spö ibland.
Haters gon' hate...
Dirty-Dave P25 The force is strong with this one.
Coolt att kunna alstra energi för att kasta bort folk.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Dekay : Du vet väl att Krav Maga är långt ifrån en martial art? Det är en kamsport utvecklad av israelisk militär. Vale Tudo, BJJ är heller inte martial arts.
Ehm..martial Arts är det engelska ordet för Kampsport. BJJ är alltså en "martial arts" Krav Maga är ett självförsvarssystem.
Kampsport - en sport Kampkonst - inte en sport/sport +annat Martial = strid/kamp Art = konst Krav Maga = martial art
Toastare
2007-11-24 18:46
Bruce Lee ... vafan Jackie Chan är en tönt och gör jävligt dåliga filmer. Actionkomedi? är inte det typ olagligt?
Jag skyller allt på Emma!