Vad skulle du gjöra?
Jag hade ett förhållande med en tjej i 2 år, vi bestämde oss för att flytta ihop. efter ca 7 månader började det bråkas och vi tappade gnistan. vi gjorde slut men bodde tillsamans endå för att ordna med nytt boende, under den tiden bråkade vi inget och det funkade bra, vi var bästa vänner. vi fortsatte hålla kontakt och hon och en kompis planerade en resa jorden runt. under den resan mailade vi varandra och känsloran började komma tillbaka, från båda sidor. när hon kommer hem så blir vi tillsamans igen. de är strulit i början för jag hade en kortvarig flört med en tjej och hon blir avis men de löser sej. efter nån månad inser vi att vi har klamydia. hon skyller på mej och jag på henne. tillslut visar det sej att de inte är jag utan hon som smittat och sanningen kommer fram att hon varit med 7 stycken. de är ok tänker jag eftersom jag varit med nåra också fast inte i den skalan. resan avr under 6 månader. jag är väldigt shockad iaf och kommer på att jag nog inte känner min flickvänn så bra alls. efter ytterligare ett tag så komemr det fram att hon var otrogen mot mej precis innan det tog slut första gången. jag träffar henne och säger du har 5 minuter på dej att berätta allt som jag inte vet om sista tiden innan resan annars kan du gå ut genom dörren och aldrig visa dej här igen. hon berättar om 2 killar den ena under tiden vi gjorde slut och den andra nåra veckor efter. hon älskar mej verkligen skjut mycket, det syns och jag henne. vi har båda förändrats väldigt mycke under tiden vi inte träffats men de käns som ja inte vet var jag ahr henne. jag älskar verkligen den här tjejen men hon får mej att må så dåligt ibland. vad skulel du göra?
En gång otrogen alltid otrogen...vad ska du med henne till? Om man älskar någon håller man på så där eller?
eftersom hon vara en sån som springer efter andra killar såfort hon inte mår bra och plus ljuger för dig så verkar hon inte vara mycket att behålla, ni älskar varandra men ibland funkar det bara inte..
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Ibland kanske det inte är rätt bara. Låter tufft, men gå vidare.
HELSINGBORGS IF!
Min närmaste kompis och hennes snubbe är i en liknande situation.
Jag antar att det har växt fram mycket svartsjuka i erat förhållande? Om inte så är jag 90% säker på att det kommer göra det.
Jag hade definitivt gjort slut för i längden så mår man inte bra av å stanna i ett sånt förhållande.
Håller med
afflaf P21 där:
"ni älskar varandra men ibland funkar det bara inte.."
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
ja alltså det var mycket svartsjunka innan hon reste. nu berättar vi allt för varandra istället och det är nu sanningen kommit fram och det är den jag inte vet hur jag ska tackla riktigt. tack för att ni lyssnar
En paus ifrån varandra där ni får tid att smälta allting, skulle inte sitta fel, men det är lätt att man glider isär också om man tar en paus. Men jag hade definitivt gjort det.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Shit man ! Hade min gril vart med 7 under tiden.. Så hade jag vart så svartsjuk att jag hade pissat på henne :D
Highfive anyone, anyone?
Du kommer aldrig kunna lita på henne. tror mig. längst in i din hjärna kommer där finnas inprogrammerat att hon kommer vara otrogen om hon är ute på krogen och du är hemma en lördags kväll. Och det kommer bli många onödiga bråk över att du inte kan lita på henne.
plus om du förlåter henne & sånt så vet hon exakt var hon har dig. då kan hon tro att hon kan få tillbaka dig hur lätt som helst igen så går hon ut i gör något dumt skit igen. tro mig, jag har gått igenom det i ungefär 1½ år nu & det är slut nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om ni älskar varann ger ni det en chans till, punkt slut. Du kommer ångra dig när du ser tillbaka på det och inser att du släppt någon du älskat för något hon gjort i det förflutna. Gör hon dock om det har hon inte särskilt många pluspoäng inne.... Och till alla er som säger "once a cheater, always a cheater" - Gå och dö. Ni vet inte vad ni pratar om.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
flaaajjest F21 once a cheater, always a cheater" - Gå och dö. Ni vet inte vad ni pratar om. du kanske har varit otrogen? och aldrig blevit otrogen på. då vet du inte hur det känns, eller så har du blevit snuvad på kärleken och din pojkvän var otrogen och du är tsm med han nu & allt är bra. men det jag menar är också du kommer aldrig kunna lita på på han/hon igen, du kanske säger "jo det kommer jag" men längst in i hjärnan kommer du inte. punkt slut
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
*kommer aldrig kunna lita på honom/henne Fan är det med folk nu för tiden ? Missa ni fenomenet vid namn "skola" ?
Man måste först och främst kolla varför hon är otrogen. Förhållandet är på väg åt helvete. Hon har garanterat redan checkat ut långt innan det verkligen tar slut. Men hon är så pass feg att hon vågar inte göra slut, så hon väntar på att han ska göra det. Samtidigt ser hon inte förhållandet som ett förhållande längre och anser sig kunna vara otrogen utan att det spelar någon roll. Hon vill ändå inte leva med snubben som hon bråkat med i x antal månader. Med andra ord, hon är otrogen för att hon i det läget inte tror att hon har något att förlora och anser inte att förhållandet är värt något. Dessutom finns det en möjlighet att hon vill bli ertappad så han gör slut, något hon inte vågar själv. Jag tolkar alltså inte hennes otrohet som den klassiska "dåligt-självförtoende-otrohet". De andra åtta killarna (en efter ni gjort slut och sju på resan) har hon varit med under en period då ert förhållande inte fanns. Alltså har hon inte gjort något fel. Anledningen till att hon hookat med alla snubbar efter är säkert en blandning mellan frihetskänslan att göra vad man vill, saknaden av någon annan (rebound) och såklart för att boosta egot etc. Med andra ord, jag tror att förhållandet kan fungera om; - Du förstår varför hon var otrogen och motverkar det i framtiden (alltså inte stalkar henne, utan bidrar med din del till ett väl fungernade förhållande.) - Att du kan leva med tanken att hon haft ett helt basketlag i sängen under perioden ni inte var tillsammans - Att ni får förståelse i hela situationen och inte ältar det i ett senare skede. Hon ska såklart också vilja och bidra med sin del till förhållandet. Ett hett tips är att komunicera och kompromissa istället för att bråka.
Redline!
i värsta fall har hon väl separationsångest att lämna en tillvaro hon är van vid och känner sig trygg i. I vilket fall som helst behöver hon ju terapi eller nåt så hon får klart för sig hur hon känner, hon kan ju inte vara tillsammans med dig och samtidigt med vara med massa andra. Och du måste ju skaffa den självbevarelsen att du kan göra det klart för henne att om hon bränner sina broar så kan hon inte ta sig tillbaka igen. Sviker hon ditt förtroende är det ju inte att visa hur sjukt mycket hon älskar dig. Och kan du verkligen lita på att hon älskar dig, så kan du ju lita på att hon inte kommer svika dig på ett sånt sårande sätt.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Håller med HanSomKnarkar.. Du vet att hon har varit otrogen, och haft sex med 7 pers.. Och jag tror att det är mer än 7 killar, för tjejer ljuger :P Är det då värt att ta tillbaks en tjej som har KNULLAT med minst 7 andra killar under erat uppehåll? Sen var hon otrogen 1 gång i slutet, och det kan va så att hon ljuger om det också och har vart otrogen fler gånger... men men :D Ditt beslut ! Lätt för oss o snacka, vi som inter sitter i din sist, du älskar ju henne, och det gör inte vi..
Highfive anyone, anyone?
för övrigt, har man förmågan att inse och lära sig av sina misstag så är once a cheater...-retoriken ganska substanslös.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
big big no no! skaffa dig en kvinna med lite självrespekt och som respekterar dig. hur ska du kunna tro på hennes ord om kärlek när hon utan problem kunde liga och njuta med en annan snubbes kuk i sig medans hon sa att hon älskade dig. såna människor ska till den lägsta platån i hevetet i min bok.
storpajsarn: Så pedofiler och liknande är bättre?
Redline!
ja du behöver ju inte ta det så ordagrant men en person som upprepade gånger missbrukat orden som rör kärlek tycker jag personligen man borde ta med 65656 kilo salt. för det känns inte riktigt som hon greppat vad det handlar om. i en killes fal skulle vi väl kalla han omogen kuken kille så det blir väl omogen fit flicka då i hennes fal. skulle själv aldrig kunna litna på en sån person eller förlåta något sådant men det är ju som sakt upp till trådskaparen.
använd kondom nästa gång, sen angående erat förhållande så mår du nog bäst av att glömma henne om hon får dig o må dåligt.
du kommer hitta en annan så småningom
shimmy shimmy yo
Droppa.
YOU WERE ON A BREAK!!! Hahahaha. (vänner) Nämen. Ser att otrogenhetsgrejjen kanske behöver en förklaring. Folk här är ju lite trångsynta och har bara ett scenario i huvudet.... jag ser det här scenariot: Du är tillsammans med nån, inget särskilt bra förhållande längre kanske. Lite trötta på varann, men ingen tagit steget än? Anyways, du träffar på någon du bara totalklickar med och ni faller för varann pladask. Så okej, nu har du varit otrogen mot din partner, du gör slut med denne och blir tillsammans med den nya. Så då menar ni att den nya ni träffat inte kan vara tillsammans med dig, för du har varit otrogen en gång och kommer definitivt vara det mot den nya också till slut. WHAT? HELT ENKELT!! Det ni faktiskt säger är att om en person varit otrogen en gång i sitt liv, typ när den var 15 bast, ALDRIG nånsin är värd att någon testar ett förhållande med den? Herreguuuuuuud var är tron på mänskligheten. Var är tron på er själva?! Eller nja, ni tror nog för högt på er själva. Så ni tror att ni är människor som aldrig kan begå misstag, aldrig göra något dumt som ni ångrar, aldrig göra något i stundens hetta? Dumma jävla puckon. Alla har en bakgrund och en historia och en anledning till allt, sluta bete er som om ni kan döma alla efter era egna måttstockar. Pusshej.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
jag tänker inte låta henne styra över mitt liv igen men jag ska ge henne en chans, vi får se om hon tar den.
skulle kastad ut henne på detsamma.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !