I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jag vill bo i norrland

Övrigt - Blandat

2007-11-22 19:02

jag vill bo i norrland

är norrland häftigare att bo i än skåne? i så fall vill jag flytta dit. finns det några coola getton att bo i i norrland? peace out daaug

2007-11-22 19:04
NORRLAND?
Är du helt fel funtad i huvudet?
Jag bor i Gbgområdet, kan inte förstå hur människor vill bo där uppe i skogen. Det är bara skog, skog, skog och sjöar. Det tar 2 timmar att åka och hälsa på kompisar god damnit!!
My heart lives in my vagina.

2007-11-22 19:04
men typ umeå.
alla verkar helt flummiga där

2007-11-22 19:05
eller är det jag som är helt ute och går?

Hur högt upp i Norrland vill du bo då? Jag själv bor i södra norrland men sen finns det ju ända upp till haparanda m.m.
Live Hard, Die Young

thief, har du varit i norrland?
((MAAD))

2007-11-22 19:06
jämntland -> östersund -> körfältet..

2007-11-22 19:07
Jag har varit i Norrland, ja. Mer tragiskt ställe är svårt att hitta. Besökte Sundsvall, Skellefteå och Umeå. Umeå håller de väl på att gräver upp som om det var en arkeologisk gravplats har jag hört.

2007-11-22 19:14
jag har bott i Umeå. Jättemysig stad men det händer inte så mycket där dock. Bra stad för barnfamiljer.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-22 19:21
är inte luleå en studentstad?

2007-11-22 19:22
Luleå är hur bra som helst.
Jag trivdes kanonbra när jag bodde där.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Hangaround

2007-11-22 19:25
Finns en by 50 mil väst om Umeå som är skiiiitsoft!

2007-11-22 19:25

Norrland ær platsen. Norrland børjar mentalt en bit norr om sundsvall. Gævle har ingenting med norrland att gøra.
Ume ær en nice stad men kan vara något tråkig i sina værsta stunder. En bra plats dock.

mera msz!

2007-11-22 19:26
haha, jag vet inte.. Att kalla något ställe i Svergie "ghetto" är ju inte så ballt.

Något häftigt ställe, njae.. det är ungefär lika tråkigt som resten av Sverige. Men det blir ju vad man gör det till :)

2007-11-22 19:28
Th1ef X17

Du är ju så fruktansvärt lost, jag hoppas du skämtar.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2007-11-22 19:36
Frida alla har väl olika uppfattningar om vad som är "fett". Jag anser verkligen aboslut inte skog, snö och mörker vara i närheten av fett. Skulle jag åka dit igen skulle jag troligtvis hänga mig i snöret till min overall.
Poet

2007-11-22 19:38
Th1ef: För de flesta sydskåningar, så är Göteborg också bara skog.
At the gates of Eternity...

2007-11-22 19:38
Kör på Nacksta @ Sundsvall.. Det är det närmsta ghettoliknande stället du kommer till här uppe tror jag. Eller varför itne Tallnäs i timrå?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-22 19:39
"är inte luleå en studentstad?"

Umeå är en studentstad, det är norrlands studentstad

2007-11-22 19:40
BC99 jag är uppväxt i Skåne, så jag är well aware.

2007-11-22 19:56
Th1ef X17

Men nu var det ditt påstående om att det bara skulle vara skog, skog och så lite sjöar och två timmar till närmsta kompis som var det helt skeva va.

2007-11-22 20:00
Frida var läser du närmsta kompis? Jag sa bara att det tar 2 timmar för att åka till kompisar. Bor man i tex. Skellefteå tar det sin lilla tid att åka till Umeå eller Luleå. Och jag har åkt buss Ske-å till Sundsvall, jag såg inte så mycket mer än skog, sjöar och såklart, en informationsskylt som det stod SKOG på.

2007-11-22 20:07
Bor man i tex. Skellefteå tar det sin lilla tid att åka till Umeå eller Luleå.

så du menar att alla i norr är med kompisar som bor i städer 2 timmar bort?
 Haters gon' hate...

2007-11-22 20:08
Th1ef X17

Ah men perkele, det är väl inte så konstigt att det tar lång tid att åka till någon som bor i en helt annan stad?

Jaa vi brukar sätta upp sånna informationsskyltar där uppe för er som kommer från södra sverige, det är ju inte helt självklart att ni sett det förr om ni inte rest så mycket uppåt i landet.

2007-11-22 20:09
Th1ef X17
Omg. dagens skämt

Håller med Kaal, vill gärna ha den frågan besvarad.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Moderator

2007-11-22 20:14
Skellefteå är en sjukt nice stad att besöka på sommaren. Dock vet jag inte hur den är att bo i.

Jag är från Östersund och det funkar fan att bo där. Speciellt nu sen de fick universitet så det är lite fler studendet där.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-11-22 20:15
ni gnäller på norrlan för att sedan sätta er på tunnelbanan som är byggd utav pengar från kiruna i norraste norrland.

2007-11-22 20:17
Jag kan bara bedöma på vad jag sett. Och det är att städerna är så små att det skulle vara omöjligt att leva ett helt liv där, utan att skaffa kompisar i städerna omkring. Och bussen är ju ett av de få alternativ som finns.. Jag personligen skulle aldrig kunna leva där uppe. Sedan får ju alla ha sin åsikt, det är fullt lagligt.
Ni får gärna tycka att jag är åt helvete, jag tycker bara det är gulligt.

2007-11-22 20:22
ja det är väll ingen ide att bo i tex luleå eller nån stad som längre söderut än kiruna o gällevare för där finns det vinter men ingen riktig vinter som man kan göra någonting utav. men längre upp där finns det ju fint med snö och riktiga berg att åka skidor i. men man bör ju gilla vintern för att trivas sen reser man mycket på sommarn. buss är ju inte direkt ända sättet att förflytta sig på tåg bil och flyg finns ju också

2007-11-22 20:30
Th1ef
Nog för att det finns många små städer i norr, men du bor i alingsås ? Umeå, Luleå, Piteå, Sundsvall , ja många av städerna där uppe är större än den jävla pisshålan
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-11-22 20:37
"städerna är så små att det skulle vara omöjligt att leva ett helt liv där, utan att skaffa kompisar i städerna omkring."

Hahaha, skämtar du eller? Om du behöver ~2-300 000 människor för att skaffa kompisar måste du vara sjukt svår att leva med.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-11-22 20:43
carolina gynning var ju i skellefteå på idol-auditions, hon skrev till alex schulman att det var ultra-bondigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 21:18
Lillfrida
hahaha, nacksta kickers! har du hört nackstalåten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 21:31
Finns ju inget bättre än norrland.
Ta förfesten på ett berg närliggandes sitt hus och sätta sig och kolla ut på skogen och solnedgången på sommarn!
Eller att kunna gå med hela lönen i fickan mitt i antten genom stan utan att vara rädd för att bli rånad eller liknande.
för och nackdel är väll att man känner alla och lär se dom flesta fler än en gång!
Sen har vi nyligt fått bort mcdonald från våran stad som är ett plus.
deodorant och parfym är överskattat och gärna lite skogshuggarsvett skadar aldrig som aftershave så där på efterfesten.
Att vi sedan raggar genom att ge gärnet med våra volvo 240:is eller bara klubba till snyggaste bruden på stället med en stor skiftnyckel för att sedan bära hem henne på axeln.
Så fungerar det ungefär, därför kan det flesta kvinnor anses lite efter, "dom som är gifta iaf, på tanke av skiftnyckeltekniken"

Vällkommen till norrland, där vi slipper bli rånade, mördade och där vi lever längre än 32!

2007-11-22 21:50
Jonka F18

Nacksta kickers, det var längesen fan. Haha. beror på vilken nackstalåt? har du den?

2007-11-22 21:54
KaptenKrok P22

Haha gillar du sommaren i skellefteå du? :)

För övrigt så bor jag i skellefteå, Skelleftehamn dessutom. skellefteås egna lilla ghetto. Svinsoft!

2007-11-22 21:56
Jag har varit i Norrland, ja. Mer tragiskt ställe är svårt att hitta.

Ja det där stället Norrland är ju inget vidare...
Rappare

2007-11-22 21:56
Lillfrida: Haha du MÅSTE vara härifrån om du känner till Tallnäs, haha  aa det e nog så mycket "ghetto" du kan få i Norrland skulle jag tro haha :)
Jonka: Nacksta-låt:S? Granloholmsrebellerna finns ju men nacksta kickers rappar de :S? pZ

2007-11-22 22:39
Spiken91 P16

Vem fan är du?
Jag bor i sörberge! :P

2007-11-23 09:29
hahaha, norrland vs skåne, tha real shizznit beef :)

Norrland är väll typ the shit.

Men ja vette fasen om skellefteå is the shit.

2007-11-23 09:38
övik is tha shit.
Jalla idiot systemet stänger snart!

2007-11-23 09:52
Är också ganska taggad på norrland.
Gärna bo i skogen ifred med en järnväg nära och lite tåg som dundrar förbi.
tåg, tåg och...tåg!

2007-11-23 10:07
om du vill bo i ghetto kan du flytta till landskrona. jisses.
älska skåne. men landskrona e bara för mycket!

2007-11-23 10:35
Jag älskar norrland vs södra sverige-beef. Alltid underhållande!

Men som sagt, vi har bara skog, bara. Ingenting annat.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-11-23 11:58
Jag bodde under mina första tio år i Boden (staden där alla gör lumpen typ), precis bredvid Luleå. Nu i efterhand kan jag säga att det däromkring är ytterst lämpligt att låta ungar växa upp och så...Hur mycket snö som helst och på sommaren går solen knappt ner. Billigt att fixa hus också.

Men sen? Finns inte många jobb och vill man avancera behöver man ha kontakter. Lönerna är låga. Finns inte många valmöjligheter gällande skolor. På vintern är det mörkt när man går till skolan och även när man kommer från den. Kan ligga snö kvar på vissa ställen ända fram till sen maj/juni (jag överdriver inte).

Kortfattat: Flyttar du inte dit med ungar, så skit i det.
Delam tange barat

2007-11-23 12:21
Rachel

Varför skulle lönerna vara lägre? Beror ju helt och hållet på vad man arbetar med.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-11-23 12:23
låga löner i norrland är ju inte riktigt sant när jag går ut gymnasiet kommer jag nästan garanterat ha ett job med minst 20lakan i månaden direkt. då som svetsare

2007-11-23 12:26

Boden är rätt nice stad. 35,000 innevånare så det är ganska lagomt.. kanske inte så mycket att göra men då får man tid till musiken..

Boden har ju alstrat relativt mycket musiker inom hiphop för sin innevånar storlek, te x: Soul Supreme, Word-Rec (Marc Swing), Majistern, Dison, Forty4 osv...

jag trivs som fan här.. dax för sverige att stoppa centraliseringen och flytta norrut! ;)

2007-11-23 12:47
Jag har alltid haft en fördom att kommer man för långt upp i Sverige så ser infrastrukturen ut som nordöstra Sibirien helt plötsligt. att man får gå dagar i en och en halv meter djup snö med pälsmössa och en kälke, och leva på snoret som som hänger på överläppen för att hitta närlivs ungefär.
Kanske inte riktigt så, nu överdrev jag för att betona, men att kommunikationerna är ganska dåliga om man inte har bil. Jag skulle nog bli ganska isolerad i en sån situation med tanke på min förhållandevis unga ålder.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-11-23 13:06
rino

Wikipedia: Invånare i Boden: 18 680

Tyckte väl det lät vansinnigt mycket.

2007-11-23 13:09
luthgr3n X0 Relaterade iofs till stockholm när jag skrev det. Och löner är generellt sett lägre än i större städer. Anledningen till att min familj flyttade ner var pga jobbmöjligheter, lön och utbildning. Men sen är det ju billigare på många sätt också att bo i mindre städer också...

Med tanke på den info man har fått tillgänglig från trådskaparen, är det svårt att veta om denne skulle tycka att Norrland är så jävla fett....Det beror ju helt på vad denne är sysselsatt med samt vilken ålder denne har. Men med säkerhet kan jag iaf säga att Boden var en "barnfamilj"-stad. Vet inte dock hur det ser ut idag...

Delam tange barat