I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Körkort @ ringa-narkotikabrott

Övrigt - Blandat

2007-11-22 00:01

Körkort @ ringa-narkotikabrott

tjena, nu är det så att jag "torskade" för ringa-narkotikabrott när jag var 14 - 15 år. Är idag 19 år och håller på att ta mitt körkort.

Vet att jag antagligen kommer få pissa när jag ska till och köra upp lr så, har även hört att man kan få lämna regelbunda piss-prover i kanske 6 månader till 12 månader om man skaffat körkort.

Nån som VET hur det ligger till med det hära?, och isf om det är så att man måste lämna regelbundna prov, kan det kanske bli annorlunda för mig? eftersom det var så länge sedan, jag var så ung osv.

Tacksam för svar!

peyz!

Be wise, Legalize!
Admin

2007-11-22 00:02
Har du fått körkortstillstånd?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-11-22 00:04
räckte me att lämna tre gånger för polaren
som hade ringa narkotikabrott två år innan..

2007-11-22 00:05
jaja, abosult.. allt e klart. har fixat allt, ska bara fixa detta.. på körskolan. sen är det uppkörning, när jag är redo. är lite orolig på detta, pga jag är inte "ren" i dagsläget.
Be wise, Legalize!

2007-11-22 00:06
maomakke P25
3 gånger, okej.. vet du hur länge det var imellan proven?
asså.. blev det ut-draget på 6 månader lr dylikt?
Be wise, Legalize!

2007-11-22 00:08
Haha, vafan? Bli ren fort, se om du måste pissa och gör det om du måste.

2007-11-22 00:09

varannan två veckor tror jag de va.

undvik att ta eller röka nåt nu o sen

när du har skaffat körkort så

punda så hårt av lycka.

2007-11-22 00:10
teN
I'm on it. men har varit grovt "Oren" nu, länge.
tar en stund att bli ren, månader..
Be wise, Legalize!

2007-11-22 00:12
hoppas du håller dig ren när du tagit kortet då.
de vore allt en bra belöning...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 00:49
Om du redan har fått ditt körkortstillstånd så kommer du inte behöva pissa, du har ju redan tillstånd att köra. Om du hade vart tvungen hade dom bett dig göra det innan du fick tillståndet torskar du däremot när du har körkortet så får du pissa i 6 mån för att behålla kortet (kanske mer i vissa fall)...

så nu vet du

2007-11-22 00:54
MRsalesman P61, ska tilläggas att det är långt ifrån gratis också.

2007-11-22 01:13
Jag torskade för ringa narkotikabrott, men snackade mig ur att behöva pissa och fick mitt körkortstillstånd...

Det handlar om hur man lägger upp saker och ting.

...eller så hade jag bara flyt, jag vet inte?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 01:26
Vad sa du då kleton? Lite kort...
rök miljövänligt, rök grönt

2007-11-22 03:08
kleton: jag känner ochså några som klarat sig ifrån att behöva lämna prover. handlar nog om både tur och att man sköter snacket.

2007-11-22 03:57

är du inte ren i dagsläget ska du fan inte ha nå körkort heller, sånna som dig man kör på medflit, idiot

tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa!
kan ja få köpa en skiss av dej??..
Styleline x2

2007-11-22 08:32
Ett tips är ju att sluta knarka.

2007-11-22 08:36
-SAFT- P1: HAHAHAHA WÖRD!

2007-11-22 08:44
händer det något speciellt om man redan har körkort och sen torskar på piss?

nejnej, du är skönare

2007-11-22 11:20
mirho: läs mitt inlägg ovan.

2007-11-23 01:38
MRsalesman: Ryker inte kortet då?

2007-11-23 09:41

man behöver inte pissa för att köra upp, det endå gången du behöver pissa är när du söker körkortstillstånd och då behöver du bara göra det en gång för att visa att du är ren.

CHILLNANI

2007-11-23 09:49
har man inget körkort.. kan ej myndigheterna ta något kort ifrån dig med.. råder dig att inte ta det överhuvudtaget alternativt att du beställer ett ifrån utlandet.. bara man kan köra bil så
Skivsamlare

2007-11-23 10:11
bli ren, och stanna ren. sätt dig aldrig i bilen annars.. tänk på oss medtrafikanter med^^
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-11-23 11:04
riom-one: så du RÅDER folk att INTE ta kort? okej....kör du mycket bil så hamnar du garanterat i kontrollerar då o då iaf, blås, vinterdäckskontroll o div annat...nån gång faller man i nätet sen buntar olovlig körning upp sig på en hög tills du får finkan för ett jävla skitbrott...en riktigt dålig idé, dessutom tycker jag att man ska bevisa att man iaf kan köra ordentligt genom att ta kortet.

Kortet kan säkerligen ryka, men i vanliga fall om det handlar om cannabis så får du nog pissa för att bevisa din oskuld i fortsättningen...

2007-11-23 12:09
jag ska pissa för att behålla det, minst 6 månader, kostar 1125 varje gång..
saaaru..

2007-11-23 12:39

mrsalesman visst håller jag med till viss del, men men människor ser olika på saker och ting....

2007-11-23 12:46
jag känner till ganska många som kör utan körkort
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-11-23 12:46
andrasidan: hur ofta pissar du?

2007-11-23 13:11
andrasidan

Flytta till skåne, för mig kostar det 1200 för en hel "omgång" dvs minst 3-4 månader. Brukar vara runt 4-5 prov.

f.ö.

De återkommer trots att man klarat alla proven och fått bra intyg från läkaren. Detta är andra gången jag gör det och läkaren tror att jag kommer få göra det en gång till, trots att han skriver ett utlägg att jag är så långt ifrån en missbrukare man kan komma.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-11-23 13:31
dujaeruvija X58 Haha word.
Vi är överallt!
DJ

2007-11-23 14:02
Istället för att tänka på hur man kan lyckas ta sig runt systemet så kan man ju ta och fundera lite på bakgrunden istället.

Ca 150 människor i Sverige dödas varje år och ca 1800 skadas varje år pga rattfylleri... För att inte tala om alla anhöriga till dessa.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-11-23 14:20
Knarkar du å dricker när du kör är du inte min kompis mer...

aldrig hört att man måste pissa för å ta kortet innan, om man inte torskat för att ha kört narkotikapåverkad och blivit av med lämpet!..

men inte mer än rätt igentligen

2007-11-23 16:06
-SAFT- P1,
är du inte ren i dagsläget ska du fan inte ha nå körkort heller, sånna som dig man kör på medflit, idiot
Oj va moget resonerat. För att någon inte ser på narkotika på samma sätt som dig så ska du köra på honom. Tönt

INOK P18,
bli ren, och stanna ren. sätt dig aldrig i bilen annars.. tänk på oss medtrafikanter med^^
Var är logiken? Vad säger att han inte kan köra bil bara för att han röker ibland? Han har väl inte nämnt att han kör bil rökt? Det är väl inte större sannolikhet än att du kör bil när du dricker?

2007-11-23 16:14
Nickemannen

Och? Handlar tråden om att köra bil narkotika påverkad? Så länge man lämnar bilnycklarna hemma och blir tagen (som jag t.ex, jag äger inte ens en bil i Lund) så ska man inte behandlas som det smutsigaste av alla avskum. Jag har klarat alla tester de utsatt mig för, dessutom fått perfekta omdömen av läkare. Men det spelar ingen roll för horungarna på landstinget. I deras ögon är jag fortfarande en missbrukare som bör testas åtminstone varje år för att inte utgöra trafikfara. Att jag jobbat ett flertal år som yrkeschaufför och varit integrerad i samhället skiter dom fullständigt i.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-11-23 16:31
har inte börjat pissa än pga av penga brist, för övrigt så har jag inte torskat med droger när jag kört bil utan torska på annat sett..
saaaru..

2007-11-23 16:48

andrasidan

Dom bryr sig inte om man ens äger en bil. Detta är deras sätt att straffa folk som använder droger, dom vet att det svider.

2007-11-23 16:57
nee dom bryr sig för jag har körkort så jag inte ska knarka och köra bil eftersom det va länsstyrelsen som ville att jag skulle börja pissa, skulle någ aldrig fått börja pissa om det inte va för att jag hade körkort..
saaaru..

2007-11-23 17:16
Jag har fått pissa och lämna blodprov i tre perioder. Första gången fick jag pissa två gånger inom två månader. Ett halvår senare fick jag göra samma sak igen. Nu, ett år senare är jag inne på tredje omgången och pissade en gång för nio veckor sen. Nästa vecka ska jag pissa för sista gången. Då har jag varit ren i två veckor och en dag. Jag är nojjig att det kommer finnas spår kvar för jag har puffat som en skorsten på senaste. Det vore liiide bull att bli positiv på det absolut sista provet :)

Kan tillägga också att jag torskat för ringa narkotikabrott två gånger och suttit i fyllecell en gång, så dom kanske var extra hårda för min del. Sen lägger dom upp det olika också. Första gången gick jag till Maria Ungdom och då tog dom oregelbundna prover och där var det gratis. Sista två gångerna gick jag till en privatläkare och då fick jag bestämda datum när jag skulle lämna men nackdelen är att det kostar 3000 för hela kalaset.

DJ

2007-11-23 17:45
shunare:

Jag tycker det är bra att man gör vad man kan för att förebygga rattfylla. Möjligen kunde man göra ännu mer än idag.

Nåväl, poängen med mitt inlägg var inte att attackera någon enskild. Jag vill bara att folk tänker efter lite varför regler ser ut som de gör och vad som är det primära. Det är ganska ofta som man ser inlägg om hur man ska klara sig undan olika saker, istället för att faktiskt se att det finns en anledning till att regler finns...

//NickeMannen
I'm back!

2007-11-23 18:31
nicke man håller med, därför ska jag sluta med alla droger nu..
saaaru..

2007-11-25 14:12
Dusty crates , om du puffat mkt på sista tiden och har prov snart så kan du dra en lina sen är det borta på typ 5-6 dagar :D

2007-11-26 14:34
Tjack eller kola?

2007-11-26 15:08
"nån gång faller man i nätet sen buntar olovlig körning upp sig på en hög tills du får finkan för ett jävla skitbrott"

visst är det ett skitbrott som förtjänar hårdare straff.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-11-26 16:20
røk en fet och kør olovligt.... orka va seriøs

2007-11-26 22:39
Om du tar droger så ska du fan inte ha körkort.
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-11-26 23:12
från vad jag vet så ska tjack funka !

2007-11-26 23:17
fenta är annars en höjdare för att cleara pissprov

folk som dricker knarkar eller har avstår helt från dessa ska fan inte ha körkort

DJ

2007-11-26 23:21
johanone:

Folk som inte kan skriva så det går att förstå borde inte få ha internet!

//NickeMannen
I'm back!

2007-11-26 23:26
exakt!

2007-11-29 13:04
nån som vet om man kan skicka in analysen man får om man pissar hos snuten till länsrätten?
saaaru..

2007-11-29 16:17
mkt snack om att vara ren. restprodukterna som flyter runt i dig efter att ruset gått ner kan inte ge något rus. det är bara nerbrutet thc. under rus ska du dock undvika att sätta dig bakom ratten med hänsyn till andra trafikanter. resten skiter jag i