I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dagboken...

Övrigt - Blandat

2007-11-19 22:21

Dagboken...

Så här är det, jag har gått arbetslös i ca 2år plus minus några månader. Känns riktigt jävla pissigt just nu, har gått en jävla massa kurser i hopp om att jag ska få in en fot på en arbetsplats, men icke då. Just nu går jag en kurs som jag blev ihopsatt med på arbetsförmedlingen,
-"jaha, detta borde ju för en gångs skull leda till något" 
Tänkte jag, men nej då.. Nu är även denna kurs snart över och jag fan dör av tristess.. Känner att jag verkligen måste styra upp mitt liv, men då kommer även detta problemet. Vad fan vill jag göra x antal kommande år framöver? Jag har verkligen inte en aning.

Jag har ju ingen gymnasieskola bakom mig heller som kan "backa upp" något, inte heller några så vidare heta meriter heller. Något sommarjobb, och lite praktikplatser hit och dit. Men dem är ju som sagt inte ett dugg "färska". Har ett truckkort som ligger och dammar, så tänkte att jag skulle kunna få in en fot i något lagerarbete. Men jag är inte speciellt fysiskt tränad, vilket dem söker i sina annonser. Så jag vet allvarligt inte vad jag ska göra..
Känner mig så jävla deppig när jag tänker på detta. 

Så nu ställer jag en fråga istället, så man kan få svar på alla sina funderingar som susar runt i huvudet. Hur fick ni jobb, (kontakter säger ni kanske, men det har jag faktiskt inga.)
Så.. har någon känt som mig, efter en "längre" tid som arbetslös att allt varit ush och blä men lyckats styra upp det?. Jag är fan desperat och behöver ALLA förslag jag kan få, roliga jobb, hur ni lyckades komma in i detta, ja ALLT!

Ser nu att detta blev långt och jag skulle fan aldrig orka läsa en sådan här tråd, men hoppas någon tar sig tiden!
Ha det!

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...