I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Axeln har hoppat ur led. Angående rehabilitering?

Övrigt - Blandat

   

2007-11-17 21:32

Axeln har hoppat ur led. Angående rehabilitering?

Ja, idag på seriepremiären hoppade min axel ur led efter en olycklig kollision. Efter två timmar med ständig kramp, morfin/lustgas och andra smärtstillande medel lyckades läkarna att reponera den. Röntgenbilderna visade inga större skelettskador, dock krävs det att jag besöker en sjukgymnast regelbundet under en längre tid för att återfå rörligheten i armen. Enligt läkarna handlar det om 3-4 månaders läketid vilket skulle innebära att årets säsong, efter allt slit på försäsongen, är över för min del.

Det jag undrar är om någon haft en liknande upplevelse och kan komma med tips/råd för att påskynda läkningsprocessen något eller helt enkelt själv kan berätta om sin rehabiliteringsperiod. Gick det snabbare än vad läkarna sade? Hur länge kan det dröja innan man återfår en del av rörligheten i armen? Läker det snabbare om man är vältränad?

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.