I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förlamning i halva ansiktet

Övrigt - Blandat

2007-11-12 21:24

Förlamning i halva ansiktet

Är de någon som råkat ut för detta?
Kollade upp det idag hos läkaren. Tog prov för Borrelia och han nämnde även att det kunde vara Bells Paralys..

Hur länge höll det sig i hos er? Gick det så långt att ni fick gå till en neurolog? Och isåfall, vad fick ni göra där?

"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-11-12 21:44
min lillasysters kompis fick det. hans satt i ett halvår-ett år. nu har det gått tillbaka. är dock fortf. lite vid ögat. Han hade fått en ovanlig infektion som påverkade nerverna på ngt vänster. skitskumt.

2007-11-12 21:56
Hade en tjej i klassen som fick det. Det gick dock över på någon månad.
Jag har hört att det ibland beror på att man har varit deppig/ledsen en längre period. Någon som vet något om det?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-11-12 22:10
Vet 2 stycken som fått det, på den ena så fick det över efter nån månad.

Den andra har det än idag, sen 7-8år tillbaka..

lycka till
work some magic

2007-11-12 22:10
Min kusin fick det i samband med en förkylning för nån månad sen, men han verkar ha blivit bättre rätt fort. Sen känner jag en annan som fick för 8 år sen snart, och hon har varit i kontakt med en neurolog. vet inte riktigt vad dom gjorde där men hon har inte blivit bättre iaf.
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2007-11-12 22:26
min morsa har haft de förut i nån månad ><
vete fan hur hon fick de. :D

2007-11-12 22:35
Jag blev biten i halsen på en fest för ett par år sedan och tappade känseln i och runt örat i flera dagar...

Är du säker på att du inte råkat ut för något sådant? Borrelia är väl kanske lite långt borta?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-11-12 22:38
Min lärare råka ut för det vid halva munnen fast det gick över efter ett par veckor.
- Shizzle

2007-11-12 23:00

jag har en tjackskada i läppen - ibland är det som att den spänns och sedan måste jag göra en ful grimars tyvärr.. tack till den underbara drogen som förstör.

2007-11-12 23:04
Vaknade upp en dag och hade den här skiten. Ingen aning vart det kom ifrån. Ser ut som Sylvester Stallone när jag pratar..
Funderar på att börja boxning, om ändå Eye of The Tiger kunde spelas i bakgrunden jämt!

Nej, men, har inte varit speciellt deprimerad eller stressad någonsin. Så, antar att det är förkylningsperioder som kanske attackerar lustiga ställen i kroppen?

Askin
Njae, jag bor ute på landet och har två katter som har lite fästingar då och då. Så en omöjlighet är det väl inte, men det är inte speciellt troligt heller!
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-11-13 00:02
kolla upp det för att vara säker.

2007-11-13 00:21
Kollade upp det idag, ska in om två veckor igen. Har de inte blivit bättre bär det av till en neurolog..

2007-11-13 00:22
hoppas att det går över snart!

2007-11-13 00:38
Lycka till brorsan;)
//Vito
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2007-11-13 00:50
Tack, Viktor! Hoppas det med, det funkar inte med Rocky-stilen på det motsatta könet, haha!

jennie-is-back
Hoppas det med, sjukt störande är det, hehe!

2007-11-13 05:13
Jag gillar Rocky :p
Men helt ärligt... jag förstår att det är jobbigt. Kan du röra dig ens lite?

2007-11-13 08:38
Skicka bilder på slappfejjan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2007-11-13 08:39
finns ett tjacktroll i järna som är förlamad i hela ansiktets muskler.. kan bero på hans stripiga hår
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-11-13 09:36
jag blev biten av en fästing & fick borrelia när jag var 6-7 år. blev förlamad på högra ansiktshalvan & armen på samma sida fungerade sämre. sjukt läskigt. fick åka till sjukhuset varje dag & få medicin sen gick det över efter ett halvår ungefär. fast jag kan fortfarande inte blinka ordentligt med höger öga haha :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-13 10:02
min polare fick detdär efter hon hade vaccinerat sig med för att åka iväg på en resa... verkar som om många orsaker kan leda till dedär
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-11-13 10:33
har haft bells pares sen oktober 2005 nu. Det värsta är att man inte kan få ett konkret svar på vad som orsakat det och därför inte heller hur man behandlar det. man har haft rätt dåliga odds. 80-85% av de som får det blir återställda efter några månader, ytterligare 5% efter ett år. övriga blir aldrig helt återställda. Så nu är man ett fullblodigt twoface med hela livet bakom sig!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-11-13 10:38
Kan få det i samband med migrän, eller precis innan det bryter ut.
Rock out with your cock out!

2007-11-13 13:00
jennie-is-back
Jao, kan röra pyttelite på högra sidan, men det är inte överdrivet mycket. Blinka kan jag iallafall göra, om jag anstränger mig riktigt ordentligt! Så, nu flörtar jag omedvetet, hehe..

schism
Fyfan, det där lät inte kul alls. Enda symptomet jag har för Borrelia är ett halvt förlamat ansikte, så jag slipper nog Borrelia. Fast vad fick du göra på sjukhuset? Ansikts-övningar?

nuss
Så hon fick ansikts-förlamningen av sprutan?

Roni
Så 10-15% blir inte återställda alls? Sjuka odds..
Hur mycket kan du röra den förlamade ansikts-halvan idag?

2007-11-13 17:23
kan röra lite mindre än en tredjedel av kapaciteten på undre halvan, ögonbrynet och pannan kan knappt röra sig alls. ska försöka mig på akupunktur, sen får jag köra massa jobbiga jävla operationer med 50% chans till någon förbättring överhuvudtaget. jävligt ruttet läge med andra ord

2007-11-13 18:35
skicka upp ett kort på ditt ansikte :D
BAHA!

2007-11-13 18:57
Barnaerskoent X21

haha bra att flörta iaf!! :D hoppas allt löser sig. läskigt det där :(

2007-11-13 18:57
Barnaerskoent

fick medusin bara, antibiotikaspruta i armen errday. en inte allt för trevlig upplevelse när man är så liten.. men jag har inget minne av ansiktsövningar faktiskt. förlamningen släppte så småningom.

2007-11-13 21:55
min moster har det, hon har haft det i typ 30 år nu :/
 Haters gon' hate...

2007-11-13 22:18
Ska försöka slänga upp en bild så fort jag fixat kamera, men förvänta er inget extraordinärt!

F.ö. låter det som mina odds är sjukt dåliga om man tittar till folks erfarenheter här på Whoa, hehe..

2007-11-14 06:21
haha ok, men jag får fram en rätt rolig bild om hur det ser ut i huvudet =))
BAHA!

2007-11-14 08:35
detta visar ju bara att det blir vanligare och vanligare med framförallt borrelia...en god vän blev fästingbiten och han blidde som de flesta andra förlamad i halva ansiktet...minns inte exakt hur länge det höll i men flertalet månader iaf....idag så hänger hans läpp lite och han ser typ jätte trött ut hela tiden.....fast det kan ju iofs inte ha att göra med förlamningen xD......men han mår bra nu iaf, men då mådde han sådär...fick käka soppa 24-7 då mer än 80% av käften lagt av=(

Vaccinera er!! även om det är slut överallt så är det bara att sätta sig i kö...
tut!

2007-11-14 11:55
" Jag blev biten i halsen på en fest för ett par år sedan"

hahaha wtf ?? ? :D

2007-11-14 12:16
Troliga orsaker för förlamningen utan fästingbett beror för övrigt på t ex resultatet av en långvarig depression, Flera hårda slag mot huvudet, någon typ av herpes i nervsystemet eller att en nerv kommit i kläm av en muskel. mina nervsignaler har skärts av i nervstammen för ansiktet. jag har gjort undersökningar som visar på att ansiktet fortfarande tillverkar nya nervtrådar men det kvittar tydligen eftersom jag inte får ökad mimik.

2007-11-14 13:43
Roni
Yess, läste också om lite orsaker till ansiktsförlamning utan fästing-bett. Fick en medicinboll rakt i ansiktet, tisdags förra veckan.. Men, läkaren sa att den typen av förlamning begränsar sig till ett visst område i ansiktet och strålar inte upp mot ögat (Jag fick medicinbollen på högra sidan av hakan).

Har aldrig haft några långvariga depressioner och har kollat mig för herpes vilket visade sig vara negativt.

Vad var orsaken till din ansiktsförlamning, Roni?

2007-11-14 23:58
one will never know. det troliga enligt läkarna är att det är depp eller stressrelaterat, och/eller att jag spelade amerikansk fotboll i sju år och tog en del stryk mot hjärnan. Men det kan aldrig bli mer än teorier eftersom läkarna inte kan se själva skadan, vilket suger för då vet dom inte heller vilka åtgärder man bör vidta.

2007-11-15 10:11
vafan det e ju värsta välsingnelsen. agera bond bov eller nått åt det hållet... se möjligheterna lysas upp!
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-11-15 13:07
Tyvärr så måste du uppfylla mer kriterier än så för att bli en bond-bov. För det första måste man vara mångmiljonär, ha för mycket fritid och ha ett gäng jävligt snygga playboybrudar.

2007-11-15 14:10
ZoO-Man P20
mjo, man kan ju iofs crasha vilket halloweenparty som helst utan utklädnad och säga att man är twoface från batman.

2007-11-15 21:47

Precis, så det finns bara fördelar med att ha Bells Palsy!