I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstiga flugor i skafferiet.

Övrigt - Blandat

2007-11-12 17:09

Konstiga flugor i skafferiet.

Ja, nu är det så att familjen jag jobbar hos har fått några konstiga flugor i sitt skafferi. Det ser ut som små nattfjärilar typ, men mörkare och mindre. Har försökt google, men vet inte riktigt vad jag ska söka på....

Finns det någon där ute som vet vad detta är för någonting och vad man kan göra åt saken?

Tacksam för svar!

/emelie.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-11-12 17:13
flugsmälla?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 17:20
afro_p, de brukar väl vara mer avlånga med handtag och ett platt fyrkantigt huvud om jag inte minns fel?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 17:30
Med "göra åt saken" antar jag att du menar att få bukt med
ohyran...

Jag föreslår att du köper en s.k. köttätande växt,
förslagsvis en dionaea muscipula.

Finns att köpa hos http://brutalablommor.se.

_Brukar_ även finnas i diverse växtaffärer
t.ex. Plantagen eller Växus eller vad dom nu heter.
Det kan även vara värt att kolla i mindre butiker
där de ibland tar in dessa växter.

Varför en dionaea och inte en annan köttis-slayer?
Jo för jag tycker den är cool.

F.ö. så vet jag inte vilka små flugor det är du menar...
Men dionaean kan göra susen, grym växt!

2007-11-12 17:43
Vanliga bananflugor?

I alla fall, du kan ta en kopp med vinäger och så 1 droppe diskmedel. Rör om och ställ in i skafferiet! Eller en kopp med saft!
Dock vet jag inte om det är nödvändigt med diskmedel men jag antar att det är för att få bort ytspänningen.

Good luck!
U like it, don't ya?

2007-11-12 17:43
Tänk er att det ser ut som små fjärilsflugor typ... som små nattfjärilar liksom!
Vi har dammsugat upp dom, tagit ut allt som finns i skåpet... så flugsmälla hjälper nog inte. Dom finns endast i detta skåpet, men vi kan inte finna någon anledning till varför dom kommer tillbaks då vi tagit ut ALLT på balkongen...

Någon som vart med om nått liknande?
Köttätandeväxt hjälper nog inte då dom itne rör på sig så mkt.. hm.

grrrr.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-11-12 17:57
de brukar väl vara mer avlånga med handtag och ett platt fyrkantigt huvud om jag inte minns fel?

hahahaha,jag syftade på frågan om hur hon skulle göra något åt dem

2007-11-12 18:03
Producent

2007-11-12 18:25
det later som mjölfjärilar eller vad dom nu heter. kommer fran tex havregryn, vete.. har ni gnagarmat i skafferiet sa kommer dom med all säkerhet därifran.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-11-12 18:26
mjölmalar!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-11-12 18:34
vi råkade ut för något liknande när jag var ung. Dem kom från fågelmaten vi hade i ett skåp. Mamma kastade allt, städade och sedan försvann dem av sig självt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-11-12 19:16
Min polares ragg berättade att hon lyckats få likmask-flugor i lägenheten pga nåt dött djur i skorsstenen. Det var typ det äckligaste jag har hört.

2007-11-12 19:19
har dom fågelmat kan det vara från den dom kommer som nån skrev ovan.
 då e det viktigt att man ringer ditt anticimex så dom kan ta bort skiten. för flyg grejerna lägger ägg i taklister o skit.
har man fågel mat ska den direkt in i frysen det är ända sättet att vara säker på att slippa flygsaker djuren.