I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstskolor i Sthlm

Övrigt - Blandat

2007-11-11 11:31

Konstskolor i Sthlm

Har funderat på att söka någon konstskola till nästa höst. Vilka finns det att välja mellan i Sthlms-trakten? Antingen i centrala Sthlm eller med lagom pendelavstånd. Någon med positiva/negativa erfarenheter av någon skola?

Skolor som Konstfack, Beckmans osv har jag redan kollat upp. Finns det några bra förberedande?

Fred mellan folk - Krig mellan klasser

2007-11-11 12:01
Har inte mejan nagot forberedande?

Annars nyckelviken, kanske.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-11-11 12:18
Flytta till Fränsta istället och gå ett år på Ålsta :) Haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 12:37
www.enigmatic.se

2007-11-11 14:44
finns det inte konst på folkhögskolan i bromma eller var det nu är...

wiks folkhögskola utanför uppsala, kanske inte så kul att pendla men enligt kompisar som gått konstlinjen där helt okej utbildning. har gått musiklinjen där själv, bra skola.

2008-02-08 19:48
sök till basis!

www.basis.se

där går jag, den är bra!

förberedande konstnärlig utbildning
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2008-02-08 20:19
sök inte till basis! dyrt och inte speciellt bra..

jag skulle verkligen kolla in grafiksskolan!
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2008-02-08 21:26
Gerlesborgsskolan finns. Där har jag gått, den är relativt bra, den är inte speciellt strukturerad, känns mer som ett konstnärsforum. Man går dit, gör sin grejj, och sedan får en massa "konstnärer" kommentera vad du gör. 
Den skolformen passade inte mig.

Idun loven finns också. Vet inte mycket om den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.