I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saltsjö Boo eller Lindängen?

Övrigt - Blandat

2007-11-08 19:24

Saltsjö Boo eller Lindängen?

Ska flytta till någon av dessa två orter. Någon där ute som kan säga nackdelar och fördelar med dom två områdena.?
Kanske någon som bott i nån av dom två?

HOLLISH!

2007-11-08 19:26
......hm..handlar ju då om stockholm eller malmö ...inte förorterna..förort som förort liksom.
jag har bott både i malmö o sthlm och jag väljer malmö vilken dag som helst så länge man har bra vänner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-08 19:29
saltsjö boo det är  ju där man vill boo. Men sthlm är ju alltid sthlm
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-11-08 19:30
eller finns det ett lindängen i nacka också? tog för givet att han snackade om nacka och fosie, men jag kanske har fel?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-08 19:55

saltsjö-boo är fint! : )

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-11-08 20:15
nej menar Lindängen i Malmö !

2007-11-08 20:30
saltsjö-boo är mysigt ja, så ta det.

2007-11-08 20:48

gjort lite undersökningen och tagit reda på att Salsjö Boo verkar vara lite mer fredfullt och inte lika farligt som Lindängen.

Poet

2007-11-08 20:50
Beror på vad du vill liksom. Går inte riktigt att jämföra, då bägge ställena har sina för och nackdelar.

Är du mer av en Stockholms-människa så är det ju givet att du ska flytta till Saltsjö-Boo, om inte.  Hollah at your boy in Lindenfield!
At the gates of Eternity...
Poet

2007-11-08 20:54
Och det här med mer fridfullt... alltså allt är relativt. Är du en mesig, konfrontationsrädd typ, så är ju Lindängen inget för dig tyvärr. Om du inte kommer hänga med kriminella heller, så bör inte Lindängen heller vara något större bekymmer att bo i.

Har bott här mer än tre år snart och det värsta som hänt mig är att min cykel blev stulen (vilket kan hända vart som helst). Men visst, sen händer det ju massa annat skit. Men de som blir skjutna/knivhuggna, respektive nedslagna här på Lindängen/Malmö har ju en hotbild på sig sen innan, handlar nästan alltid om uppgörelser.

2007-11-08 21:36

det är sverige.. jag har bott i husby,södertälje och även finare ställen i sthlm och bor nu i Norsborg.. fan man blir inte stabbad ute på gatan hur som hälst :)

2007-11-08 22:15
ta inte Saltsjö-boo, jag bor i närheten av det stället och det är inte ett roligt place å bo på .. eller det beror på iofs hur gammal e du?
har du barn som väntar så kanske det e bra, där allt e lugnt o sådär men är du runt 18-25 så är det nog inget ställe för dig.
 Skog överallt och nästan bara villor å richies
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Manager

2007-11-08 22:23
Menar du saltsjö-boo eller fisksätra?

hade valt saltsjö-boo hur som helst.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-08 22:53
saltsjö boo e ju stort så det e ju frågan isf vart i saltsjö boo

2007-11-08 23:46
Är du en mesig, konfrontationsrädd typ, så är ju Lindängen inget för dig tyvärr.

Altså jag kommer aldrig fatta hur o varför Lindängen tror att det e så jävla förort eller nått.. I Lindängen bor pensionärer, ett helt vanligt område.

Poet

2007-11-09 00:19
Whodini: I Almvik och Högaholm bor det pensionärer. På Lindängen bor det white trash och blattar.

2007-11-09 00:26
Yun_DI P18

VA?! värsta jag hört! Klart man väljer fiskis framför Saltsjö-boo.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-11-09 00:29
Saltsjö-boo, nära till storstan plus att det finns nära till sjöar och sånt på sommarn så man kan bada, springa i skogen o sånt hohooo... tråkigt bara med villaområden, men beror ju vart i saltsjö-boo.. bara bott i orminge.. o det är bra

2007-11-09 00:57
vilket jävla upp-och-ner land sverige är alltså...här ska man medvetet undvika områden med villor. helst ska man bosätta sig i ett område som haft taskig stämpel och klingar dåligt i föräldrarnas öron. typ rinkeby.

Är du en mesig, konfrontationsrädd typ, så är ju Lindängen inget för dig tyvärr.

ska man ens behöva bli konfronterad i sitt kvarter? jag ser inte mig själv som konfrontations eller konflikträdd men alla former av tjaffs är väl något som man vill undvika om det är möjligt? vissa kanske ser charmen i att ha massa snorungar på fjun på läppen som ska "testa" en fram och tillbaka i sitt kvarter...le taste is like le butt. tror iofs inte att man behöver vara g to the bone för att överleva på lindängen...

2007-11-09 01:04
tror iofs inte att man behöver vara g to the bone för att överleva på lindängen

Altså jag kommer aldrig fatta hur o varför Lindängen tror att det e så jävla förort eller nått..

Vem har sagt något annat? BC99 skrev;

Om du inte kommer hänga med kriminella heller, så bör inte Lindängen heller vara något större bekymmer att bo i.

Har bott här mer än tre år snart och det värsta som hänt mig är att min cykel blev stulen (vilket kan hända vart som helst).
Men visst, sen händer det ju massa annat skit. Men de som blir skjutna/knivhuggna, respektive nedslagna här på Lindängen/Malmö har ju en hotbild på sig sen innan, handlar nästan alltid om uppgörelser.

2007-11-09 01:51
TopDogz147 P18
det var en allmän tanke, ingen direkt koppling till vad BC99 skrev

2007-11-09 03:00
Saltsjö Boo är ett jävla piss ställe mitt ute i skogen!!!
Min morsa bor där, det är helt katastrof!!!!

Men skåne e ju fan ännu värre!!!

Så flytta nån ananstans..

2007-11-09 11:04
boo! även om det inte är mitt förstahandsval i stockholm så skulle jag välja det före malmö varje dag i veckan
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2007-11-09 13:03

JEJE
Vart i saltsjö-boo snackar du om? Själv bor jag i orminge, är 23 år, har inga barn och inte planerat några på flera år och jag trivs som fisken i vattnet, förutom alla jävla civvare som hänger runt över allt i Orminge. Så hela Saltsjö-boo kanske inte är anpassat enbart för gamlingar med de 3 V:na?

Jag tycker det är fett nice att det finns skog, sjöar osv runt omkring här, vem tackar nej till lite natur?

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-11-09 13:08
Lindängen?

Altså gud vad jag får spel..

Som Ghost sa:

We in your hood we might circle, hats down low in the Range
Switch lanes, change my tire, peel out
Real loud on the stage yo, I shitted on your hood kid
I shitted on your hood

Poet

2007-11-09 14:10
Whodini: Men vad fan allt är relativt, ta och lugna ner dig mannen.

2007-11-09 14:18
verkar som Saltsjö Boo är mer ett ställe i skogen om inget annat? Så man kan förvänta sig många svenskar och smygrasister?

2007-11-09 14:20
och om jag har fattat rätt så är Saltsjö Boo en stadsdel i Nacka Kommun. Inte riktigt säker men hur stort kan det vara ? Större än Lindängen eller?
Poet

2007-11-09 14:24
Ändå ett ballt namn fan, Boo :)

A: Hey Boo, you wanna get back to Boo?

B: Naw Boo, you know I don't like Boo, ain't nothing to do in Boo, and you know it's true, Boo

Salt Lake Boo hehe
Poet

2007-11-09 14:26
IGeezMoney: Alltså Lindängen (ca 6000 invånare) är ett delområde i Fosie stadsdel. Med undantag för Oxie, så är Malmös stadsdelare inte så vitt utspridda som Stockholms. Alltså Lindängen ligger inte helt öde eller så om du tror det.

2007-11-09 16:01

BC99: Jag vet var Lindängen ligger och det verkar som området inte är lika isolerat som Saltsjö Boo är.

Skulle gärna vela höra någon som har varit i båda två områdena? Fast det är väl tveksamt att någon har?

2007-11-09 16:32
varför är det tveksamt- min släkt bor i orminge/boo och jag har själv bott i fosie. du kan läsa mitt inlägg från början.

2007-11-09 16:55
ok så du har bott i Lindängen? Vad gör Lindängen bättre än Saltsjö Boo förutom att du har vänner där?

2007-11-09 16:58
Anledningen till varför Lindängen inte är lika isolerat som Saltsjö-Boo: Stockholm är aningen större (se: MYCKET) än Malmö.

Mitt råd och svar:

STOCKHOLM, FOR FUCKS SAKE!

No further comments.
•pave paradise•

2007-11-09 17:14
Vart i nacka ska du flytta i så fall? är ju rätt stort och stor skillnad på alla områden i saltsjö boo..vissa ställen bara skog,villor o skitjobbigt att ta sig nånstans, andra e de inte alls så.
Jag bor själv där och tycker det är nice!

Sen skulle jag flytta till malmö direkt om jag inte ville bo kvar i stockholm längre iofs =)
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2007-11-09 17:40
jag säger bara BOOO
Tizzle Tazz

2007-11-09 18:19
nej jag har bott i fosie, som lindängen tillhör, jag har bott i eriksfält och södra soffe (som iofs inte är fosie). mitt tips är väl att du åker o besöker båda ställena för känns inte som du ens gjort det.

det handlar ju om om du brinner för malmö eller stockholm, inte vilket område du flyttar till. om du ska väga in sådant är de ju mer hyran som spelar roll. boo eller lindängen- som du redan fått reda på är ju lindängen mer betong och mestadelen av boo radhusområde , men som sagt handlar ju om huruvida du vill bo i malmö eller i sthlm.

och jag skulle välja malmö om du har vänner där, beroende på vart du bor nu . är du sthlmare eller härifrån så kan malmö verka rätt hårt och ogästvänligt så se till o skaffa goda vänner. men samma sak är de ju med sthlm, om inte värre om du inte är uppväxt här. malmö har närheten till danmark och kontinenten, det är en schysst stad med bra nattliv och billig mat.

2007-11-09 18:22
Boo is the shit! ; )

Kan du inte säga VART i Boo du ska flytta, så blir det lite enklare att säga vad man tycker om stället i sig. Att säga vad man tycker om hela Boo är ju jävligt svårt.

Orminge bor vi i iaf och det är trevligt, betongigt och grönt, Kummelnäs & Vikingshill är skogigt, skogigt och husigt... Skillnaderna mellan de olika ställena är ju "stora" liksom.

2007-11-09 18:47
Kan inte uttala mig om Saltsjö Boo, men har bott i Lindängen under halva mitt liv och visst det är fint och trevligt att vara där under sommaren/våren när träden har löv och gräset är grönt. Bortsett från just de 3-4 månaderna då det är någorlunda bra väder, så är Lindängen ett rövhål att vistas i. Där är fult som fan, det är jävligt öde och dött under stora perioder av dygnet och det blåser som helvete under hösten/vintern. Rekommenderas inte. Sen att tidningarna och tv skildrar Lindängen som ett våldsamt, farligt område är ett skämt, det är hur lugnt som helst där.

2007-11-09 19:19

Från vad jag har hört från er och ett par kompisar som bor i områdena så är båda två ställena relativa lugna stället att bo i och uppfostra barn i. Det finns bra skolor osv.
Det enda som är lite minus med Lindängen är att jag läste att 80 procent av alla människor är invandrare. Inte att det är något dåligt invandrare och det borde vara ett problem fast att siffran är så hög?

Och till dom som frågor i Saltsjö vid Vikingshil har jag tänkt flytta med barnen.

2007-11-09 19:24
Vikingshill är väldigt lugnt! Ute i skogen typ. Går lite kefft med bussar också, men det är ju bra för barnen! : )

2007-11-09 19:31
men handlar det inte om städerna alls?
de kvittar för dig om du hamnar i sthlm eller malmö?
vart har du jobb?
vart går barnen om du har några i skolan o har kompisar. vart bor du /ni nu?
jag förstår inte hela frågeställningen...lite svårt o jämnföra boo med fosie...handlar ju som sagt ist om sthlm vs malmö.
också svårt o hjälpa dig om man inte vet vart du bor nu tycker jag personligen.

2007-11-09 19:33
jag har bott nästan i vikingshill förut.. har du barn så är det ett jättebra ställe! jättelugnt och massa skog och stränder och sånt. och så är det rätt mycket barnfamiljer där nu för tiden..

dina barn kommer dock vilja flytta därifrån så fort dom börjar bli lite äldre och vill kunna ta sig nånstans lite smidigt =)
Åk dit och titta om du inte bor i en annan stad eller så...
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."
Poet

2007-11-09 20:02
IGeezMoney: Det är 55% av alla här som har invandrarbakgrund, inte 80%.

2007-11-09 20:03
we shitted on your hood kid, we shitted on your hood

haha

lindängen är ödemark

2007-11-09 20:54
lätt Nacka/saltsjö-boo asså inget snack bara å klippa!
ett bra ställe helt enkelt. 
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2007-11-09 21:02
men ska man välja mellan stockholm och lindängen så hade jag valt lindängen any day.

Manager

2007-11-09 21:19
"stockholm är större"..

ja, stockholm är även utspritt på ett löjligt stort område tillskillnad från malmö som är kompakt precis som en STAD ska vara.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-09 23:42

Tack till alla som skrivt hittils.

Och för att besvara frågan som någon ställde tidigare så bor jag just nu i en lägenhet med mina två barn i Lund och min fru bor i Solna , Stockholm så dom flesta kan väl gissa vilket ställe hon föredrar att flytta till. Vi har varit skiljda nästan ett halvår nu och ska börja om i antingen Malmö(Fosie) eller Nacka(Saltsjö Boo)

vill tacka alla er som tagit tiden och skrivit!
uppskattas rejält!

2007-11-10 01:51
Bor i Orminge i Saltsjö-Boo. Hyfsat lugn förort, mycket suedis. Börjat flytta in en del afrikaner nu och vi har ett gäng afghaner också. Vad mer kan sägas... mycket fula betonghus, finns en billig pizzeria vid centrum som också är världens pissigaste krog, vi har mycket matbutiker och det byggs mycket nytt här ute, tät busstrafik så det går fort in till stan (du snittar med motorvägsbuss på typ 15 minuter från centrum till Slussen).

Om det är barnfamilj som gäller så kan jag rekommendera Saltsjö-Boo, det är riktigt hyfsat ställe att växa upp i så länge du håller ungarna borta från centrum om kvällarna.
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-11-10 04:41
jag är lite delad.. jag är uppväxt i västra orminge och har mycket kärlek för stället och kommer alltid ha det men det är välldigt mycket droger och ångest.. det är runt 300 lägenhetshus byggda som en by med en väg runtomrking hela området. på sommaren så är det fint med tanke på natur och parker som binder ihop området, det finns bra badsjöar och de håller på att rusta upp parkerna. men på hösten är det nog det mest deprimerande stället du kan bo på, det är precis grått och förfallet överallt. . trodde inte jag skulle säga det men jag vill faktiskt flytta för man blir neddragen av att bo här.. skulle inte kunna tänka mig att låta mina barn växa upp i västra iaf.
det kan va jag som är lite höstdeppig men det är så jag känner just nu

men vad jag hört så verkar inte lindängen va så nice det heller så det är väll plus minus noll