I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jul! Lite för tidigt men...

Övrigt - Blandat

Poet

2007-11-08 03:11

Jul! Lite för tidigt men...

hey! ikea har ju sina julgrejer uppe så jag tänkte fråga i förväg
en liten grej jag suttit och klurat på!!
det är nämligen så här att jag har skaffat mig en valp som
kommer vara i ca 6 månader gammal under julen och han är
en såndär som måste bita på allt!
(jag underhåller honom konstant! men man kan inte kolla
på valpen 24/7)

så jag är mest orolig att han ska få fnatt nu i vinter och
förstöra hela julgranen och presenterna under..
hjälp bullen..eller..whoa, whatever, jag är lost!

fröken fifi begs you!

What I said, yo!

2007-11-08 03:15
Håll honom borta från julgranen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2007-11-08 03:16

Hm kanske ska säga att jag bor i en liten lägenhet
och tänkte ha julgranen i vardagsrummet eftersom
det är..eh, det enda stället jag kan ha julgranen på.

Och, det går ju inte att begränsa honom från
vardagsrummet och sovrummet där han chillar
och sover!
What I said, yo!

2007-11-08 03:17
Om valpen en gång går på julgranen.. så säg ifrån hårt och markera att det är fel. Inte för hårt då valpen kan bli rädd.

Har själv en 6månaders valp hemma.

Hon är duktig och lär sig snabbt vad som är rätt och fel bara man är tydlig.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Poet

2007-11-08 03:18

hm men det går inte att printa in i skallen på honom
att han ska liksom inte röra vissa grejer. han är annars
väldigt lydig och kan rätt så många tricks nu...
men just det som ligger på marken.. det måste bitas på.
What I said, yo!

2007-11-08 03:20
dom utvecklas mycket som valpar och har kanske utvecklats mer när det är dags för julgran?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Poet

2007-11-08 03:22

får hoppas det.
What I said, yo!

2007-11-08 03:57
Lyder han inte när du ber honom lägga av så koppla fast hunden under ett sängben. Ok att han är lekfull, men är han så sprallig av sej så han inte fattar så blir väl det sista utvägen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-08 04:02
Biter på allt? Är det en amstaff?

2007-11-08 09:14
ah yes, how lovely. min hund kissade på granen första året och man får inte hänga saker långt ned för de tog han, inte så bra o leka med julgranskula, gör ont om den går sönder. men ett nej är ju alltid på sin plats,, förra året tuggade han bara på kvistarna

2007-11-08 09:22
sätt gränserna klart och tydligt, det enda du kan göra

2007-11-08 09:31
Man ska tydligt visa för hunden att det är fel att vara vid granen. Skrik bara "Fy!" varje gång den går nära, eller något annat som hunden reagerar på negativt.
Detta kommer att hjälpa.
Skivsamlare

2007-11-08 11:10

Hönsnät runt granen? kan inte kosta så mycket

fair enough..
Poet

2007-11-08 11:15

hm nej han är en beaglemix. alltså beagle / stövare...

ja, jag får väl försöka vara lite mer hårdare mot honom
då.

hönsnät? är det verkligen så stabilt! dock en bra idé,
kan ju försöka barrikera området, men han kan hoppa rätt
högt och ställa till med besvär trots sin unga ålder och sina
9 knappa kilon.
What I said, yo!

2007-11-08 11:16
vi brukar bara inte hänga saker långt ner på granen. som med barn liksom. annars har mina hundar aldrig visat direkt intresse för granarna på det viset, vet inte varför

2007-11-08 12:44
det finns hundgaller att köpa som du kan skärma av rummet med när du inte är där.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-11-08 13:28
Blasta X2

Man ska aldrig skrika åt en hund.

2007-11-08 13:33
Kolla länken på min pres och se vad jag ska ha hemma på julafton! :) Dock har jag en dörr som kan skärma av med till vardagsrummet så slipper det problemet.

Men om man verkligen markerar att hunden inte får vara i närheten av julgranen så ska det inte vara något problem. Tryck ned honom på rygg tills han slutar streta emot, skicka sedan iväg honom till
en skamvrå som han får sitta i varje gång han gjort något han inte får. Titta sedan inte ens på honom, utan låt honom sitta kvar och ångra sig. Det värsta dom vet som små skitarna är ju att bli ignorerade.

Kom att tänka på allt julklappspapper också. Kommer bli paradiset att slita runt med alla kartonger, haha.

2007-11-08 14:13
du får trycka ner han i golvet sen fota in han i väggen så låtar han nog bli granen!

nejdaa skämt o sido :)
du får säga till på skarpen , be han lägga sej o skämmas någon stans gå där ifrån, sen varje gång han tänker gå därifrån så tar du tebax han tills han fattar att han ska stanna....
när han väl vart där ett tag så låter du han gå.

om han rör granen igen då så säg till på skarpen o sej till han o lägga sig o skämmas igen .......

och så håller du på så i en oändlighet så lär han sig nog tillslut :)

pz
Sleep is the cousin of death

2007-11-08 15:12
låt bli att ha en gran?eller ha en mindre gran på typ ett bord eller nåt. eller så kör du skunkafied-stilen och har granen på balkongen (förutsatt att du har en alltså)
We call them winerbrods.

2007-11-08 16:50

Ställ en plastgran och ställ den på samma ställe som du kmr ställa den riktiga när tiden e inne, men fram tills dess så säger du till på skarpen, eller hur man gör med hundar, så att han lär sej att inte tugga på trädet..

>:D

I rz 3vul g33nuz

2007-11-08 17:13

Som alla andra säger så ska man alltid markera att det är fel - men skrik inte utan bara markera det med en bestämd röst.

Lyder inte hunden då så får man sätta fast honom någonstans. Det klockan sa att man kan binda fast hunden i ett sängben är bra för då lär dom sig efter ett tag att dom har gjort fel.

Live Hard, Die Young
Poet

2007-11-08 21:08

Jaja men klart jag markerar att det han gör är väldigt
fel, jag skriker dock aldrig, och säger aldrig fy utan jag
är väldigt bestämd och sen ignorerar jag honom som
om jag är väldigt sur på honom, då blir han ganska
attentionwhore..

Har dock ingen balkong, så inget på balkongen, dessutom
inte så mysigt på balkong? Hm.. kallt som fasen..inte samma
julkänsla..

Jag vet inte om jag vill binda fast honom någonstanns,
vill inte att han gör illa sig. Är det så bra egentligen?
What I said, yo!

2007-11-08 21:14
Vad är det för ras?
http://www.herrbitter.blogg.se/
Poet

2007-11-08 21:17

bah!! kolla upp... beagle stövare har jag ju sagt.
What I said, yo!

2007-11-08 21:49
PhilAhz0phee F22
tror faktiskt inte att han gör sig illa om du binder fast honom vid en sängkant eller liknande. Dvs om du inte binder så hårt så att du stryper den stackarn.
Live Hard, Die Young

2007-11-08 23:19
Min valp är helt störd, kommer inte våga lämna julgranen själv med han!

2007-11-08 23:38
Ättika eller fy-spray funkar finfint. Får hunden att inte vilja tugga, kissa eller gå i närheten av granen.

2007-11-09 00:22
haha heter den fröken fifi?

sen som sas ovan:
å markera vad som e rätt å fel brukar la va trixet?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Poet

2007-11-09 06:55

nej den heter inte fröken fifi!! det är ju för bövelen JAG som
är fröken fifi. han heter cassius!!

Fronh, ok ska prova.
What I said, yo!