Libanesiskt bröd?
Goderafton, för några timmar sedan sprang jag nödställd av hunger in i första bästa restaurang, som jag förmodar var libanesisk. Där blev jag bjuden av innehavaren på en omelettliknande, luftig sak (men bröd) med vad jag kunde urskilja: spiskummin, lök och kött. Herrn kallade det för "köttbröd", och alltså förtäljer inte historien av originalnamnet är. Så, har någon en susning? Eller kanske t.o.m sitter på ett familjerecept?
Kolbász for you, the Hungarian crew
Fråga La_Latina på whoa, har för mig hon bor där..
Fråga han som gav dig käket?
ja, det gjorde jag ju uppenbarligen, och svaret jag fick var "köttbröd". hursomhelst hade jag ju aldrig i hela friden kunnat stava det för att göra det själv sen.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
de va inte en gammal fin libarulle du rockade ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nja, alltså, inte som en gigantisk pirog, utan som ett runnbröd. som falafelbröden fast luftiga och proppad med lök och spiskummin. som en stor pannkaka kan man säga.
va det libabröd dom jobbade med ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
libabröd eller inte vet jag ej, vilka är kännetecknena för det?
Toastare
2007-11-07 23:51
låter ju nästan som ett fyllt naanbröd..
Jag skyller allt på Emma!
ja förmodar det e sånt bröd du får till din falaffel, som en tortilla fast lite torrare å större. å inte så mjukt. men gott !
tror du ätit lahm bajjiin...kött me deg typ...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
om man översätter asså...sen vet jag inte hur det görs ^^..tror inte farsan vet heller riktigt
Finns det ingen libanes kvar efter usas härjningar i området som kan förklara vad stackarn har stoppat i sig?
jag e libanes...
svara på snubbes fråga vad heter "maträtten"
hm såg att du redan svarat sorry
jag är också libanes och det där heter lahmebelagin!:D köttibrö på svenska:D hahaha
Producent
2007-11-08 01:50
libabröd, fett nice. :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
kan fråga min mormor sen hon har bästa receptet:)
libanesisk mat is the shit.
Rock is not dead!
Låter som lahmoagin. Vettefan om det är libanesiskt, eftersom att det är på syrianska. I alla fall, det är vanlig typ pizzadeg, köttfärs, lök och en massa kryddor, bland annat spiskummin. Kan det varit det du menade?
syrianska? arabiska kanske du menar..
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie sfiha e det dem där kvadraterna typ? kommer inte ihåg :S
fan vad ja fyllekäka lahmebiajin i turkiet, är nog det bästa fyllekäket som finns! fett med citron på o röd kålen? faaaan!
Nej, jag menar syrianska som syrianer pratar! Lahmo betyder bröd på syrianska, schebz säger iaf vi till bröd på arabiska.
todilo folk gör det på olika sätt. Många gör som små kvadrater som dom har tex kött eller så i. DUMPY Lahmo har inget med la7mE bi ajin att göra. La7me står för köttet. inte brödet. ajin är deg. och bi betyder att köttet är i (på) deg.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back; snackade om språket, inget annat, ms.
vad har språket med maten att göra egentligen? Mrs. om jag får be :D
Jag frågade om det verkligen var en libanesisk maträtt eftersom att lahmo(=kött) är på syrianska, Mrs :P
Det är iofs en arabisk rätt (vet inte ursprunget, men vad jag vet så är den arabisk) folk tillagas i Syrien, Libanon och även andra länder, dock under andra namn på vissa ställen.