I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Västerbron i Sthlm

Övrigt - Blandat

2007-10-31 14:17

Västerbron i Sthlm

Ja.. jag & ett par polare ska besöka Sthlm i sommar och planerar redan nu att bland annat, ta ett hopp ifrån Västerbron! Nu är det såhär att vi inte vet speciellt mycket, förutom att rätt många hoppat därifrån.
Den här tråden är till för att ni som vet en massa ska bidra med fakta!

t.ex...

Hur hög är bron totalt?
Hur högt är det till varje balk, 1a 2a 3e ?

Ni som hoppat, vilken balk rekommenderar ni?! då menar jag vilken man kan ta utan nå vidare värk eller nåt... har inga problem med höjdskräcken.. Borde man ha skor på sig? .. osv osv osv, Bidra!

och inga dumförklaringar över att vi ska genomföra detta..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-31 14:34
Hoppade från 3 balken förra sommaren. Kan inga direkta höjder men en snubbe som va med när jag hoppade uppskattade att det va 15 meter. Vill man ha en rejäl slap under foten så skiter man i skor. Jag gjorde misstaget att vara för avslappnad när jag landade så jag sträckte ryggen rejält, har fortfarande ont ibland!

2007-10-31 14:52
vilken tur att han ska göra det sommaren 2008
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-10-31 15:12
Det är fan sant.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-10-31 15:33
Jävligt ointelligent å hoppa från västerbron... jag hörde om en snubbe som dog för att han hoppade från västerbron för nåra år sen... han fick plask och spräckte huden... är du en säker/proffessionell simhoppare är det nog jävligt kul, annars är det bara korkat å ta risken ens... vid de höjderna spelar det ibland ingen roll om det är vatten eller mark du landar på för du landar lika hårt nästan... jag skulle iaf inte ta risken

2007-10-31 15:43
15 meter är ju lugnt för amatörer.

jag har hoppat från andra balken. det var sjukt skoj.

proclaimer

han hoppade inte från balkarna under bron. han hoppade från högsta punkten.

2007-10-31 16:02

Førsta balken 9
Andra 14
Tredje 18
fjærde 22
Ræcket 29

2007-10-31 16:34
ok! nice att ni bidrar med egna berättelser också!

2007-10-31 17:31
Jag hoppade från 3:e balken, landade perfekt förutom att ena pungkulan landade fel...

2007-10-31 17:36
Hoppas du blir förlamad, så du har resten av ditt liv på dig att tänka på vilken jubelidiot du är!

2007-10-31 17:39
Hahhaha jag instämmer med Mastermani

2007-10-31 18:06
Vad ska man ha för teknik när man landar då...själva hoppet är ju lätt, men som nån sa kan man ju sträcka ryggen..

blir ju själv inspirerad av att läsa detta..
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2007-10-31 18:12
hahaha jag blev ledsen av kletons inlägg..

2007-10-31 18:17
"Hoppas du blir förlamad, så du har resten av ditt liv på dig att tänka på vilken jubelidiot du är!"

"och inga dumförklaringar över att vi ska genomföra detta.."

Nu var det ju inte direkt dumförklaring ordagrant, men ni fattar väl ändå att det är just den typen av snack jag inte vill ha i tråden? ...

2007-10-31 19:40
som sagt. att hoppa från första eller andra balken är ju peaches.

som att vara på eriksdal.

anyhooooo... kontroll i hoppet, landa rakt. spänn kroppen. skydda kuken

2007-10-31 19:47
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_332360.svd

om de var det PROCLAIMER P19 pratade om,, men han landade ju inte så bra därför han dog.

2007-10-31 20:45
just do it! se till att filma, respekt!
work some magic

2007-10-31 21:18
ett klassiskt rykte/fakta/myt eller vad det nu är, är ju att det finns en hel del skit på botten och att det är olika djupt på olika ställen.
så om man har otrur så hoppar man på en islängd cyklel eller nått.
sen har det åtminstånde dött några få där genom åren, inte många, men de finns.
men som sagt, mycket möjligt att det är rykte, men skulle ändå ta reda på konkret fakta om hur/var man hoppar av någon som hoppat ifall man nu ska göra det.

om det inte är själva grejen att hoppa från just västerbron så finns det ju ändå många andra ställen i stockholm som har betydligt säkrare hoppställen med samma höjdintervaller.
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2007-10-31 21:27
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2007-11-01 01:42
http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=28853 ett gammalt forum men där kan du nog hitta det du vill veta!

2007-11-01 01:48
http://home.aland.net/m02454/klosterviken/videos/petter29m.wmv 
hehe det är är inget självmord. nån galnings sida om gliffjumping

2007-11-01 07:19
När vi var där och hoppade sommaren 2002, fick vi ringa räddningstjänsten.

En snubbe i sällskapet lyckades spetsa sig själv på staketet man hoppar över för att komma ut på bågarna under bron. Han fick en pigg genom armen, var lite obehagligt.

Så klättra inte med blöta fötter över vassa piggar.

2007-11-01 09:45
Petter, ålänningen som driver sidan (Klosterviken.com) som nicke-k länkade till har vad jag vet hoppat västerbron från högsta punkt. Han bor i Stockholm så ta kontakt med honom för bästa möjliga info.
Producent

2007-11-01 11:10
Min storebrors kompis hoppade därifrån och bröt armen.
Är det inte Västerbron som de hoppar från i filmen Babylonsjukan? Med repet under bron.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-11-01 12:28
Apropå att man kan ha otur att landa på nån skit:

Jag och några kompisar hoppade helt amatörmässigt från sidan av tranebergsbron, dvs INTE högt uppe utan bara drygt 5-6 meter eller vad det kan vara när man står på räcket på västra strandkanten.
iaf
innan vi hoppade skickade vi i en rekognosceringskille som kollade att det var djupt och så. han hittade en stock eller nåt och så löste vi det genom att sikta så långt bort från den som möjligt.

skulle man inte kunna göra nåt liknande. förstår att det är svårt att sikta när man hoppar från typ 20+ meter, men ändå... om man rekar ett område på 10x10 meter och sen försöker man landa innanför det.
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante
Skivsamlare

2007-11-01 12:32
Vad jag hört så är botten ganska sank och det finns historier om folk som hoppat från räcket och fastnat i botten. För övrigt kan jag tänka mig att det ligger en och annan hoj där nere, men hoppa från nån balk så ska det inte vara nån fara.

Nån som vet hur djupt det är?
fair enough..