Svartenbrandt bankrånaren, fri idag.
Så Svartenbrandt blir fri idag. Mannen som har åkt ur och in ur fängelsen och behandlingshem sen liten. Han är väl Svergies mest skickliga bankrånare. Om ni inte riktigt vet vem han är så tycker jag att ni borde lyssna på P3 dokumentären om honom. Finns på P3's hemsida tror jag. En mycket smart och intressant man. Så vad tror ni? Sist han kom ut ur fängelset så rånade han en bank efter några dagar bara eller hur det var. Vad tror ni? Han säger själv att han ska skriva en bok men vem vet.
Det skall bli intressant att se fortsättningen som sagt, har åldern tagit ut sin rätt eller ligger ryggradsreflexen att göra stötar kvar? Time will tell..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så skicklig kan han ju inte vara, om han åker in och ut ur fängelset? känner inte till grabben så mkt, mer än till namnet.. P3 dokumentär brukar faktiskt vara jävligt bra och intressanta, ska nog ta å lyssna på den i eftermiddag..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Toastare
2007-10-31 10:31
sjukt, satt precis och tänkte på detta... ställer mig frågan som affe.. är han för gammal eller är bankrånen en inbyggd reflex.
Jag skyller allt på Emma!
Han är väl Svergies mest skickliga bankrånare och det tror du därför att...?
Lyssna på P3 interjuven/dokumentären Demento.
ReM P77 jadu det bör väl säga en hel del om skickligheten på sveriges bankrånare om en kille som suttit över 30 år i fängelse, varav upprepade tillfällen för just rån och bankrån, kan titulera sig sveriges skickligaste bankrånare kan man tycka :)
Han hade tydligen lika hög IQ som folket som blir uttagen till nasas rymdprogram har. så han valde nog bara fel karriär. men grym var han
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Jag tror han siktar på något kriminelt i alla fall, rik vill ju alla bli, och han har ju sumpat så mycket, så varför inte igen? Så tänker jag, eller så kan det vara så att han har lärt sig.
Friskt vågat, hälften vunnet.. Däremot så är hans voltor och liknande rätt tråkiga p.g.a. frekvensen, speciellt om man slår ut det över antal rån o.s.v. Även intelligenta människor kan visserligen ha oflyt, sedan krävs det nog närmare studier av respektive fall för att bedöma vad som gick snett - fel val av medarbetare, taskig timing o.s.v. När (om?) Posener flyttar tillbaka efter att hans lilla pyssel är preskriberat så varvar han lätt om vi pratar framgång (pengar vs brottstillfällen vs straff o.s.v.). Kvantitet vs kvalitét, en evig dragkamp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han är väl Svergies mest skickliga bankrånare Håller verkligen inte med om det. Känner chaufören som var med efter hans sista rån (som han fick en 6 årsvolta för)där han rånar systemet i söderhamn och kidnappar en brud och ska skjuta henne ute i skogen. Ett riktigt klantarsle den där idioten.
Vilket är det rånet när man kom över mest pengar vid? Är det det mot Arlanda för ett par år sedan?
DIF!
Hallunda, Akalla och Arlandarånet är väl dom största de senaste åren, eller?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"Smart man" -- då ska jag komma med klyschan: "inte tillräckligt smart att inte åka fast"! :D Poseners brott preskiberades väl också nyss?
De flesta människor försöker klamra sig fast i systemet. Människor som Svartenbrandt tar ett språng rakt ut i luften och hoppas få med sig lite pengar och cred på köpet. Måste erkänna att jag hyser en viss beundran för den typen av människor. Snacka om att inte ha något att förlora.
mästerkatten Fast han förlorade rätt mycket ändå.
mästerkatten.. Kriminalvårdare har satt en diagnos på såna människor. Superoptimister med spänning och habegär som drivkraft. Alltså oftast klantiga, dom gör brottet för rushens skull och med åren vill dom ha en intensivare rush= klantigare brott, hellre blåljus än utan.
Någon som vet var man kan beställa eventuelt köpa hans bok?
Säkert han som utförde rånet ute i Gustavsberg på värmdö för dryga timman sedan..
-- Mellanslagsanvändare --
Åter står att se, nu finns det något att se fram imott under dagen. haha
amfetaminpsykos X27 angående posener där så är det preskiberat och nu har han skulder på typ 20 miljoner i skatt...
Känns dock som att en "skattesmäll" på 20 mille är ganska lugnt om man fått med sig 47 ;) Ang. trådämnet så önskar jag Svartenbrandt lycka till som ärlig samhällsmedborgare, även om han har oddsen emot sig :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
En bekant till mig som heter Hasse, som satt 14 år på Kumla har suttit med den mannen. Han är tydligen en trevlig prick, och vi kanske ska ta en öl tillsammans i sommar hehe
Allvarligt, han är ju knappast Sveriges skickligaste bankrånare? Som det verkar så är han en jävla lallare som kör grova väpnade rån för att plocka 20 lax från shell och sen ramlar in i finkan i 5-6 år. Jag röstar på John Ausonius, han var en grym bankrånare, men han var en sämre massmördare.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Om inte annat så har John Ausonius en mer intressant historia bakom sig, lite mer nyanserade been-there-done-that's und so weiter.
När Lars-Inge Svartenbrandt år 1992, gjorde ett rånförsök på Handelsbanken vid S:t Eriksplan, Stockholm, flydde han på cykel via Rörstrandsgatan till Karlbergs slottspark och greps i buskaget vid Pompes grav . hehe yeah, smart kille...
Crime Pays, ask the Rothschilds!
John Ausonius va ju galet lyckad i bankrån, gjorde såna sjuka grejer o kom undan med det hela tiden. Dom fattade väl att han rånade bankerna när dom klippte honom för morden? Man kunde inte koppla ihop dom först eller hur va de? Va hände med han den där Posener, fick han 47 millar med sig utomlands?
http://www.myspace.com/murderdem
NateW - Tja, han greps ju i samband med ett bankrån i slutänden, men det berodde enbart på att de redan hade koll på honom redan utifrån utredningen om lasermannen.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Dom fattade väl att han rånade bankerna när dom klippte honom för morden? Man kunde inte koppla ihop dom först eller hur va de? - Var det inte tvärtom så att han greps för ett rån och därefter nystade man upp att han var lasermannen?
Mabande P30 ja men sen lär ju hans flykt kostat en massa pengar så vill han komma tillbaka till sverige så lär han ju inte ha speciellt mkt kvar och ta ett knegar jobb med 20 mille i skuld är ju inte speciellt lyckat...
NateW X0 allri hört om trustor härvan eller vad det är dom kallar den... han fick iaf med sig en masssa pengar utomlands och har vatt på flykt hur länge som helst och så preskiberades det för ett tag sen..
Mest frekvente bankrånare som åkt fast men långt ifrån den mest skillade eller den mest frekvente heller för den delen. Tror han hakar på flugan och plockar värdetransporter, det är mer 2000talet än bankrån, det är lite 90tal och jag tror han vill ligga i fas.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
en polares farsa är polare med han de satt inne tillsammans han sa att han inte direkt är omtyckt på kåken osv , tex de som gör ett rån med han blir skutna effter så att han ska ta alla cashen själv.
karl-AnToN - Tror inte riktigt flykten kostat över 27 mille, så mina pengar (om än obetydliga i sammanhanget) sätts på att han har råd att langa 20 utan att bli direkt fattig :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Såklart föddes han i mina trakter..