Husdjur, erfarenheter. Saker vi minns.
Min syrra hade hamster. Hubbe. Hubbe dog efter 2-3 år ca. Som mina föräldrar planerat. Min syster grät... och begravde hamstern i trädgården under vederbörlig seans. En grävling grävde emellertid upp Hubbe. Hubbe blev till jord på aviga vägar, kan man kanske säga. Han levde ett rätt gott liv ändå, Hubbe. Min far kallade honom förvisso för "den där jävla råttan" men var aldrig sen att smyga till Hubbe matrester. Var hubbe därför en tjockis? Inte så jättetjock, detta tack vare det sinnrika exersishjul som fanns monterat i Hubbes i övrigt väldigt välutrustade bur. Haha, kommer ihåg när vi skulle köpa hamstern, jag var typ 5-6 år kanske. Vi åkte först till någon äcklig miljöpartist som hade hamstrar i hela sin lägenhet. Det luktade anus där, i hennes lägenhet. Min mor flydde snabbt med oss därifrån. Vi köpte en renrasig hamster på en seriös butik. Ett initialt problem var att hjulet, som bestod av järnpinnar, orsakade Hubbe skada. Detta då hans fötter halkade igenom järnpinnarna när han motionerade. Detta avhjälptes dock genast genom av min far genom att applicera laminerat papper i hjulet.
Hubbes kanske största och tveklöst mest bestående inverkan på jordelivet var dock att han i mig ingöt en respekt för uttrycket "att hamstra". Hubbe var nämligen en flitig hamster, hans bruk av det trädspån som täckte burens golv var i alla avseenden genialiskt. Han byggde sig helt enkelt ett bo i vilket han förvarade alla sin viktiga ägodelar. Till dessa räknades bl.a. en avbiten bit av det laminerade pappret, samt vad som inte kan beskrivas som annat än ansenliga mängder hamsterbajs.
Har du ett husdjur? Hur påverkar detta dig? Har du haft ett husdjur? Har det påverkat dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|