I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Död katt, betydelse?

Övrigt - Blandat

2007-10-26 10:56

Död katt, betydelse?

Förra året,efter familjen kommit hem från utlandssemester, så fann vi en död katt på våran baksida(utan huvud, ben, eller "kött", dvs endast pälsen) I år vid precis samma tidpunkt(kan skilja sig några dagar) så ligger det en till död katt, (endast päls denna gång också)på baksidan.
Känns som att man borde kunna utesluta slumpen eller att något djur har gjort detta. Alltså blir slutsatsen att en person har gjort det.
Det jag undrar är om det finns någon slags symbolik, eller om det har någon slags betydelse?

I aint talkin romance, but you get swept off your feet!

2007-10-26 10:58

OM det är en person som sysselsätter sig med detta så har ni en galning på halsen.

I live my life one videogame at a time.

2007-10-26 10:58
ooh, fan vad creepy...

Vet ni vems katter det var?
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-10-26 11:03
två ord. fucked up.

har ingen aning om eventuell symbolik men fyfan...

Poet

2007-10-26 11:03

sysslar ni med djurplågeri eller använder djur som kläder?
då kan man säga att det nog sannerligen varit ja.. du vet,
snart blir det blod på era dörrar ERA JÄVLAR!
What I said, yo!

2007-10-26 11:04
PhilAhz0phee F22
så det är djurrättsaktivister som dödar och flår katter för att sedan dumpa dom i Sun_flex familjs trädgård?

Poet

2007-10-26 11:07

nej, jag.

nej men helt ärligt, försökte googla fram något
men kom inte upp något. Det enda jag kom på verkade
det med djurrättsaktivister, om ni nu har trätt fram med
sådant som kan uppröra men är det inte det så har jag
ingen aning om vad det kan betyda. Har ni nån katt, själva?
What I said, yo!

2007-10-26 11:08
Eller så kanske de är extremt stora djurrättsaktivister och någon vill provocera genom detta?
http://www.earforcefm.blogspot.com
Poet

2007-10-26 11:09

ah du tänker så mannen, okej okej. det kan iofs vara rätt också.

eller så är det någon slags port in till en annan dimension på
baksidan av deras gård, där alla katter går så blir dom flådda
eller något, ooh... twilight zone shit.
What I said, yo!

2007-10-26 11:18
Nope, tror inte någon i familjen har använder sig av djurpälsar eller liknande. Och har inte tidigare gjort det. Så finns ingen koppling där.

ASUL P20
Bor i Örebro sen ett år tillbaka så har inte så stor koll på vems katt det kan vara tyvärr. Men gissar mig till grannars katt/er.

PhilAhz0phee F22
Brorsan och och min mor är båda pälsdjursallergiker, så inga djur what so ever...
Poet

2007-10-26 11:21

hm okej, då kan jag säga att det med all säkerhet är en galning som
flår djur i närheten av dig och placerar dom där för att få dig
att undra. det är det den personen vill att du ska göra. undra dvs
What I said, yo!

2007-10-26 11:22
För inget djur kan väl besitta sån teknik så att knappt pälsen är skadad, och huvudet och ben inte finns kvar på plats. Borde ju om det varit ett djur (finns en liten skog bakom) finnas spår efter en fight.

Kanske slumpen att det e någon sjuk jävel utför detta och våran tomt råkar vara den som sakerna dumpas på utan anledning.
Därför jag undra om det möjligtvis fanns någon betydelse...

2007-10-26 11:44
Du kanske går i sömnen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-26 11:48
Creepy, jag har varit med om liknande...
Jag vaknade av något som lät som en fest på min bakgård. Då satt det massa flådda drontar och sjökor med partyhattar där.

Meddelandet var ganska tydligt!
Signatur får rum här

2007-10-26 11:49
låter som en sån där psokopat. Speciellt eftersom det sträcker sig över en fler års period bör du vara aktsam för då är det inte bara en engångsföreteelse utan en besatthet.

ofta med psykistsjuka individer så är det tyvär också så att de ofta börjar med något lite konstigt, typ att skada en fågel eller som i det här fallet flå en katt, men sedan får de, i de flesta fall, mersmak på sådana aktiviteter och undrar hur det skulle vara att flå/skada något större.

jag skulle vara livrädd och flytta!

//Ydebrinkarn - hjälp
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-10-26 11:49
Jag tror på twilight zone teorin!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2007-10-26 12:01
Fantastiskt. Om det händer en tredje gång betyder det att ni kommer få tur den följande månaden!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-26 12:54
vart i örebro?
www.myspace.com/dressyourself

2007-10-26 13:06
tror att ni är hemsökta av eb Sherman från vägvärket
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-10-26 13:25
Sätt upp en kamera, Nån form av webbkamera som spelar in några timmar så när det har hänt igen kan du kolla på filmen.
Shut that mes!

2007-10-26 14:06
Bjäär P18

låter väl inte det minsta lilla som en psykopat, varför skulle en psykopat göra så?

"
ofta med psykistsjuka individer så är det tyvär också så att de ofta börjar med något lite konstigt, typ att skada en fågel eller som i det här fallet flå en katt, men sedan får de, i de flesta fall, mersmak på sådana aktiviteter och undrar hur det skulle vara att flå/skada något större."

oh, klyschornas klyscha, det där med att plåga djur som barn gäller ju väldigt många inte det minsta störda barn  också, och jag tror inte det så ofta är sådär utstuderat.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-26 14:22
Misery_chick 

om det inte är psykopatiskt att flå en jävla katt vad fan är det då ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-26 14:44
maran

Det är en hobby som alla andra. Det krävs ingen psykopatisk läggning för att flå en katt, det är lika påfrestande som att skala en apelsin i ett stycke eller rensa en fisk.

2007-10-26 15:08
maran P3

det är ju inte friskt beteende, men jag ser inte vad en psykopat skulle se för anledning att göra så.

2007-10-26 15:09
rör ni kanske ihop psykopater med psykotiska?
eller med psykiskt sjuka överlag?
Producent

2007-10-26 15:16
det kanske är nagon som har grov asbergers och vill studera era reaktioner för att se hur han själv egentligen skulle reagerat, om det inte vore sa att han inte kände medlidande för katten (eller inte!!)

antingen sitter vi och gissar, eller sa ringer vi polisen. eller vad säger du sun flex?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-10-26 15:24

jadu fyra...tänkte inte att tråden skulle utforma sig till en gissningslek vilken sjukdom eller sinnestillstånd som denna person troligvis befinner sig i, utan om det som rubriken lyder; har någon slags betydelse! 
polisen kan ju bli aktuellt att rapportera till..

Producent

2007-10-26 15:25
det kanske har nagot med halloween att göra?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-10-26 15:36
Smakade ni på pälsen? och i så fall, fan va creepy!

2007-10-26 15:38

Hur fan kan man göra nåt sånt??? asså jag menar smaka på pälsen, fan va creepy!

Street savvy

2007-10-26 15:40
Uuääh!... päls-smakare.
Vissa kulturer offrar katter till sina gudar, så måste det vara och isåfall rätt så Fan va creepy!
Pälsman

2007-10-26 15:41
amfetaminpsykos X27

nä det verkar vara fullt normalt att flå en kattjävel ? hobby ? vad lever du i för jävla verklighet ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-10-26 16:08
Har ni glömt att offra till kattguden kanske?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-10-26 16:14
hehe, the revenge of Ra?

2007-10-26 16:16
Något i den stilen..

2007-10-26 16:17
Ett ord: Polisen.
Det här är en sak som borde polisanmälas om ni inte gjort det
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-10-26 16:19
Vad fan ska polisen göra mot kattguden, äru skön eller?

2007-10-26 16:34
död katt = problem inom familjen/hemmet enligt min farmor
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Moderator

2007-10-26 16:37
jovana Haha har din farmor stor erfarenhet av att lämna döda katter folks baksidor? Läskig farmor...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-26 16:52
hehe på riktigt hon är söt. men det är sådär som man säger när man tar sönder en spegel att det är 7 års olycka
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-10-26 22:12
Misery_chick: mm kan va så att ja blandat ihop dä, men psyksjukt e de iaf.

jovana: stämmer bra, men de e väl mer om man typ ser en död katt?

Bjäär: nu får du fan skärpa dej, palla va som dej! jag ska lämna en dödkatt på din trapp!

//Ydebrinkarn - "Flå han Klå han Slå han. Häll en liter klor på han"
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-10-26 22:40
finns det nån päls kvar?.. att dela med sig av alltså..
smisk, fnask och ganja!

2007-10-26 22:51
på tal om katter, en annan rätt så creepy grej. min mormor och morfar begravde sin döda katt (r.i.p.) på bakgården... dagen efter när dom vaknade hade någon gjort en gravsten(!) (av trä dock) och placerat den där de hade grävt ner katten...
Poet

2007-10-27 12:39

jag håller med min twilight zone teori. min sambo säger
att det är något Gudfadern-stylee över det hela.
Man bör kolla att alla kakor ligger i burken nästa gång,
hoppas det inte är någon avledningsmanöver.
Cookie-monster kanske är i farten.
What I said, yo!

2007-10-27 16:16
Get your guns out!
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2007-10-27 17:17
om det bara händer en gång om året är det väl inte så farligt?
dessutom sägs kattskinn vara bra mot ryggont och galenskap, så spara det.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!