Botemedel mot sterila väggar
Jo hej! Nu är det såhär ska ni veta! Jag har relativt nyligen flyttat in i en ny lägenhet och har väl fått rätt bra ordning på det mesta i möbelväg! Däremot så är mina väggar väldigt sterila och vita och jag börjar tröttna på sjukhuskänslan! Därför vänder jag mig självklart till det stora, allvetande whoa för hjälp! Är det någon som har något bra tips på affärer i Stockholm eller nån plats på det dära internätet som har snygga saker att klä sina väggar med? Stay black!
Prisklass vore bra att veta? Om vi tänker tavlor så poppar dessa upp i huvudet:
Ikea, Gallerix och Åhlens har mycket. Sen på Sveavägen ett par nummer innan 60 så finns en butik som säljer tavlor och sånt.
Jag målar annars gärna på beställning för billig peng i akryl :)
Delam tange barat
Jag kan också tänka mig göra några tavlor! Beror visserligen på önskat motiv men hör gärna av dig!
Producent
2007-10-24 23:01
tavlor är skittrakigt pa vita väggar, savidare dom inte är gigantiska. eller beror pa vad du har för inredning. men generellt sa är det boring. testa att hänga upp skynken, för att pryda väggarna istället. eller hur ska man förklara det. som gardiner, fast väggen istället.. fast inte över hela väggarna saklart. utan bara typ tva gardiner som matchar färgerna i rummet, som överlappar varandra, sida vid sida. eeh. sa svart att förklara. men det är iallafall rätt snyggt och modernt
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
kanske är jag fördomsfull, men generellt har en kille på 21 år knappast en gigantisk lya med väldigt stora utrymmen. och om jag då har rätt i detta, lär det gå utmärkt med tavlor...snyggast vore kanske en tavelserie dvs en tavla uppdelad på kanske tre lite större tavlor som hänger bredvid varandra eller på olika delar av rummet. tavlor är lätta att få tag på, finns i många prisklasser och bara i den här tråden är vi två som erbjudit oss att måla på beställning...vid beställning går det ju att få ett motiv som specifikt är anpassat till både rummets harmoni och personen i frågas intresse. sen finns det självfallet många andra alternativ...skynken tycker jag kan vara fint som fyra nämnde, speciellt i kombination med prydnadskuddar och rätt belysning. men sen kan det också se helt fel ut till vissa inredningar och sen spelar ju det egna tycket sin roll.
ett annat förslag är ju fondvägg...helt enkelt att ta en vägg i en annan färg/mönstrad tapet/förstorat foto/väggmålning. dock detta i kompination med posters och/eller tavlor. Snygga posters finns för den delen på Gallerix, både konstverk och massa annat...
Delam tange barat
kolla discshop eller något. Om man ramar in plansher så ser det inte ut som pojkrummet. Jag har ett par snygga svartvita på Bauhaus och the Clash.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Inget tips på affär, men en grej jag varit sugen på är att köpa såna dyra men fett snygga tapeter som man kan ha på en vägg eller så. med någon sorts mönster etc..
exempel
Orale!
sådant är ju snyggt men jobbigt och dyrt, mönsterpassning är inte lätt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
annars kan du ju låta någon måla på väggen om du har någon vän som är trevlig och duktig. annars gillar jag tapetgrejen, man behöver inte klä en hel vägg utan mer passa in det på ett område där man vet att sakerna kommer stå.
Rehab is for quiters.
FLÜGGER,ALCRO, NORDSJÖ OSV svaret är justa tapeter eller någon juste färg.
jag lånar tråden lite : ) vad gör man om man inte bara kan slänga upp vilken tapet som helst då? jag bor t.ex. i en hyresrätt och målade om hela lyan i vitt för att det såg helt genomäckligt ut innan jag skulle flytta in. kan inte direkt köra upp en schysst och galen tapet på en vägg, det skulle dom aldrig tillåta. sen har jag betongväggar så jag kan inte sätta upp en endaste tavla om jag inte har en fet slagborr vilket jag varken äger eller kan hantera. har funderat på att sätta upp ngt schysst tyg men som sagt kan jag inte komma på hur jag ska lösa detta med mina extremt jobbiga betongväggar. : ( några tips?
Graffare
2007-10-25 19:22
Phatie: Jag tycker att du ska snacka med din lokala grymma graffare och upplåta honom att måla hela väggen!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Graffare
2007-10-25 19:23
såg precis att du bodde i norrköping, så det lär knappast vara nått problem att hitta någon.. dra bara ner till hamnen och knacka första 20+åring på axeln och be honom visa material
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe hejåhå ljungman jansson! läste du ens mitt inlägg?! om en bräcklig tapet står i vägen för min hyresvärd - vad skulle dom då säga om jag bad någon smälla upp en fet piece istället? sen vill jag inte ha ngn streetart direkt på väggen då det i så fall kommer konkurera för mycket med en tavla jag köpt men ännu inte fått upp.
tyger är grymt att sätta upp på väggen!
du ska inte lyssna på nån i den här tråden! smeta upp lite bruce lee posters istället!
Graffare
2007-10-25 23:25
Graffiti är det ju bara att måla över när du flyttar... 400 spänn i rollerfärg bör räcka för det
Tack för tipsen! Vi får se vad det blir för något! Som sagt är tapeter lite krångligt med mönsterpassning och så! Och sen så är jag en sån där jävla perfektionist som aldrig är nöjd heller men utan visioner! Jäkligt knepigt! Jag som innan jag flyttade hade föreställningen av att det skulle vara lätt att hitta schyssta saker att klä väggarna med men ack så fel man kan ha!
Det handlar inte om det, det handlar om att man ofta inte får göra ett skit om man bor i studentlägenhet (vilket iaf jag gör), Jag har två "normala" väggar och två betongväggar, som är vita vilket är sjukt fult, och ja antar att man inte får måla om SSSB's lägenheter, men det är i alla fall värt ett försök och fråga.
DIF!
äh måla på jag har alltid målat i sssb lägenheter
Aiight men det får nog vänta till sommaren iaf, då det blir lite svårt att bo i lägenheten när man målar om den.
DIF!
det beror på om du målar allt på en gång... måla på en fredag och håll dig ute på lördag du behöver ju inte använda aerosol och tjära
det där rasterizer är rätt ballt.. ska slänga upp lite sånt i mitt studentrum faktiskt :)
cry me a river! --> thcrew
annars målar jag rum för billig slant!
cry me a river! --> thcrew