Placebo-experiment
tjaa, situationen förefaller som så att jag ska genomföra ett experiment på ett gött gäng människor, där syftet är att lura dem med placebo-effekt. Någon som kan några såna bra, enkla att genomföra osv, elelr kan länka till nån bra hemsida med vanliga vardagliga experiment, för när jag googlar på det får jag bara upp träffar som handlar om alzheimerforskning, astra zeneca och massa annan skit. Vill inte ha nån advanced shit. Tack på förhand BAJSA!
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Ge lite alkoholfri cider till en fjortis och säg att det e Vol 7%. Fjortisen kommer ba "Woooow va jag blev föll!!"
detta gäller ungdomar
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
för att placebo effekten skall fungera måste subjektet tro på verkningen av produkten den utsättsför. sannolikheten för att effekten skall fungera är högre om experimentet utförs i grupp där vissa i gruppen får det 'riktiga' medlet, medan resten får det 'falska' medlet.. sannolikheten ökar även om ingen av placebonyttjarna har använt sig av det 'riktiga' medlet tidigare. ett litet test är inte svårt att komma på.. ordna en tävling om vem som kan hålla sig vaken längst. ända tillåtna medlet är kaffe.. vissa får riktigt kaffe, vissa får koffeinfritt kaffe. även de som dricker koffeinfritt kaffe kommer att känna sig piggare av kaffet.. använd fantasin bara
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
ge dom nån cider elelr let öl elelr va som helst o sej att det är starkare en va det är så kommer dom kasnke gå på de. anras kan du ju allti ta o rulla lite egna ciggareter me nån roli tobaksmak o seja att de e hach eller nåt
Haha, han kan ju inte redovisa om olagliga substanser fattar ni väl.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Rensat! Inga diskussioner om olagliga droger tack! // Friktion
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
ett tips är att använda en substans som är laglig förstås, och vars effekter är välkända. att lura i folk vad t.ex. ett tidigare okänt läkemedel har för verkan kräver sin auktoritet. då blir det genast mycket svårare. jag har faktiskt svårt att komma på någonting som skulle vara kul om man inte typ jobbar som psykiatriker och har en massa deppiga människor och lyckopiller att tillgå. kanske lite fantasilöst. kaffeexemplet kan funka, men jag skulle personligen märka direkt om jag drack koffeinfritt. smakar ju inte alls lika underbart som riktigt kaffe. du får göra det bland några som inte är kaffesnobbar.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
alkoholgrejjen där hade dom väl provat i england eller nåt, minns jag att jag läste om i skolan nån gång. de som drack alkoholfritt blev minst lika stökiga och fulla som de som drack alkohol, i många fall värre. då hade de samlat en väldans drös folk. prova det
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
jag hittade nånting om att någin hade anvönt sån här bedövningssalva som man får när man ex ska ta sänkan eller operera sig, på hälften av gruppen, och vanlig hudkräm på resten av gruppen. Det visade sig att de som fått vanlig hudkräm blev minst lika smärtlindrade! Den är ju sjuk, ganska intressant också, med tanke på att hjärnan kopplar bort nervimpulser från ett område som den tror är bedövad. Kör nog på det, men tack för alla seriösa svar!
Producent
2007-10-24 23:04
gör mat som ser identisk ut. sedan lägger du laxeringsmedel i halva. och inget i andra halvan. när dom har käkat klart, sa säger du att det innehaller laxeringsmedel . ihihihihih iihihih
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Vad är placebo? Att man fejkar att man är full/hög?
Du tror att du upplever en känsla som du inte gör typ.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
placebo har ju t.om. framkallat kräkningar och extremt illamående då försökspersonerna trott att dom fått i sig alkohol. Väldigt intressant med placeboeffekter, och användbart inom forskning.
Tänk på att du måste använda dig av en substans som bevisat har effekt. För göra det mer intressant kan du ju också variera mängderna om du nu ska använda dig av koffein. (Läs också på om koffeinets effekter innan, så att du utför experimentet på rätt sätt och får rättvisande resultat.) Good luck
I aint talkin romance, but you get swept off your feet!
Graffare
2007-10-25 11:39
det år rätt kul, några forskare bevisade att folk blir fulla för att folk i omkretsen har gett dem förväntningar att vingla och sjunga högt. dem gav någon stam i sydamerika ett par flaskor och några hundralappar för att dricka upp det, dem drack upp flaskorna, klagade på hudvudvärk och gick och la sig för att dem kände sig trötta.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P18 det låter som jag och mina polare en fredakväll
SMÅLAND!
Placebo var förmodligen orsaken till att människor "förr i tiden" blev eller åtminstone kände sig botade av medicinmän och liknande. Placebo har i vissa fall visat sig var lika effektivt som morfin. Finns även något kallat nocebo, samma sak som placebo fast negativt om jag inte minns fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dom gjorde ett expriment en gång med två grupper, den ena gruppen fick sprit/öl fast dom fick veta att det var vatten, dom flesta spydde bara o mådde illa och var allmänt dåliga, den andra gruppen fick att det var sprit/öl men det var vatten, den gruppen sjöng dansa o bette sig som om dom var fulla.. Själva iden med exprimentet var att bevisa att vi beter (sjunger,dansar,skriker m.m ) oss så för att det är så vi tror man blir när man är full Ganksa intressant ändå
Skivsamlare
2007-10-25 20:45
alkoholfri öl och vin finns på systemet, bjud dina vänner
fair enough..