Både Matematik A & B på ett år?
Nu är det såhär att jag går 1a året på gymnasiet (Media) och på matten har jag och 2 till erbjudits att jobba lite snabbare och bli klar med både Matematik A & B på 1a året.. medan de andra bara gör A på dessa två terminer.. Jag känner att det skulle vara jävligt soft och bli klar så man släpper matte sen i 2an & 3an medan de andra jobbar liksom (för jag har inte planerat att jobba nå Matematik C så).. Men grejen är, nu när jag jobbar snabbt.. så får jag G/G+ på proven med nöd & näppe, och får ändå massa rester sen... medan jag säkert skulle klara ett starkt VG om jag jobbade i den segare takten som de andra.. litet dilemma. Nån som varit med om liknande eller bara vill tycka till? Vill inte höra nå; Ååh, på min linjen ska vi klara A, B, C, D på en termin, sluta klaga! lalala.. det rör mig inte direkt.. aja..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du inte satsar på betyg över G så spelar det ju ingen roll, annars tycker jag att du borde läsa i normalt tempo för även fast du får läsa matte i två år så blir det ju softare än att stressa ihjäl sig på ett år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
segare takten... du kommer ju ändå gå där i 2 år till, onödigt att riskera att gå ut utan kompletta betyg (säger en som gjort det)
Jag klarade Matte A/B på 1½ termin. inte så jäkla svårt, det är bara att hugga in och förstå nya saker som vinklar (sinus,cos,tan) samt Y=kx+m formeln, samt lösa andra grads ekvationer. Se till och läs lite fysik A och matte C/D i 2&3an kommer ha bra anvädning av det i framtiden. Inget jag ångrar :D
Nu har jag gjort klart matte A och B, förstår du hur skönt det är?! JOBBA FÖR FAN
Mikael Söderlund was here!
äh skit i betygen. okej att det kanske har någon betydelse om du ska söka vidare. men du går media, du kommer inte bli något vettigt av det iaf. så skit i betygen, det är rövslickeri som gäller i arbetslivet. lycka till!
Jag är bra - du är dålig.
mitt tips till dig är att ta det lite lugnare; det är helt okej att ta kurserna lite långsammare: hellre ta kurserna på två år och få VG, än att stressa och "bara" få G (med nöd och näppe). det rör sig liksom bara om ett extra år, och ser snyggare ut :)
We call them winerbrods.
Sega takten om det ger högre betyg, helt klart. Jag sumpade en del betyg i ettan på gymnasiet (dvs, VG istället MVG), som jag på senare tid ångrat.
vi stressade igenom matte a och b på ett år, fast det kasnke var för att jag valde natur matte data men men. jag hade inga problem med matte a på en termin men matte b däremot var svårt, fick g på alla prov... men det är nog bättre att läsa matte a på ett år, för matte b är bara hälften så lång så ni kommer typ ha matte två gånger i veckan i tvåan.
Matte är ju fundamentalt i vårt samhälle och jag tycker verkligen synd om de som inte har några mattekunskaper. Läs skiten över längre tid så du förstår dig på det!
Tack för era tips! Funderar starkast på att köra den långsamma takten.. är i "snabba gruppen" nu och har avklarat ett prov, gick bra. Men nästa prov kommer gå utför, det känner jag. Av oss 3 i gruppen är det en som är sick, nya Einstein. Och vi andra 2 håller inte alls hennes takt. Tror nog läraren går med på mitt byte efter lite tjat och förklaringar.
OMAGISH P22 på snudd elementärt, men alla har inte samma behov eller vilja av att förstå världen.
Klart du ska gå kursen en längre period när du har chansen. Får man desutom gratis undervisning så är det självklart.
Toastare
2007-10-20 16:36
jag läste matte b och c på en termin på komvux... dock klarade jag bara matte b, för sen blev det för tråkigt.
Jag skyller allt på Emma!
bounty - haha matte C suger hora...fick läsa den som sommarkurs! fattar du...på sommarlovet! men det var chill...lärarna längtade efter solen och tog bara med en bråkdel av kursen...
We call them winerbrods.
Apropos läsa många kurser samtidigt, så hade jag en polare som läste matte b, c och d sista året. Han hade misslyckats med matte b, så den läste han på distans, c-kursen (som han också misslyckats med) fanns som "seg" och var på ett år, och d-kursen var i den normala farten på en termin. Jag vet faktist inte om han klarade det, men det var lite lustigt i varje fall... Poor guy...
har inte läst vad nån annan har skrivit men jag tycker du ska läsa A och B på två år. då har du ändå ingen matte i trean antar jag. det har iaf inte jag. för övrigt så är matte b ett jävla helvete men lycka till
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
Jag har läst matte Ö! Kom tillbaka när du har gjort det!
fyfan vilken kontrast det är mellan A och B.. B är verkligen gubbsvårt.
Västkust Rockerz
en mattekurs per termin är ju fan normaltakt. vad har ni gått för utbildningar? jag läste ett tag 2 mattekurser samtidigt i trean, inga problem!
Din hojtlåda är tom.
Fatta vad segt det kommer va om du inser att du måste plugga upp dina mattebetyg sen bara för att du kände att det vore soft att va utan matte i 2an och 3an! Om du verkligen känner att du inte kommer få bra betyg med den snabba takten, kör den långsamma!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
helt klart på ett år, det är inte så jobbigt! (säger en naturare som gjorde samma sak)
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Vad ska du göra med tiden du sparar? ha extra lång rast ensam? :) Sedan är iofs matte A bara repetition medan matte b är ett par växlar till.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Producent
2007-10-20 20:54
Jag läste klart Matte A i ettan, men med tanke på att tvåan enligt alla ska vara det jobbigaste året på gymnasiet så har jag diskuterat med min lärare om att köra Matte B i trean istället... Det var chill för henne :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Jag läste matte B-E på ett år när jag läste komvux för att få högskolebehörighet och jag är numera systemutvecklare. Där ser man vad lite vilja kan göra...
Bättre betyg är ju absolut mer värt än att slippa matte ett år!
Matte A är ju pinsamt lätt... är ju i princip bara en liten uppdatering av matten man läste på högstadiet. B-kursen däremot tyckte jag sög rejält. C-kursen läste jag in på en vecka och tentade upp, av just den anledningen att jag aldrig hade orkat ha det hängande över mig en hel termin. Så jag hade definitivt läst det snabbt, betyg över G är överskattade ändå när det finns högskoleprov :)
Look with your own eyes - See with your own mind
som andra sagt: bryr du dig om att ha ett bättre betyg (alltså typ VG) i mattekurserna så ska du ju lätt läsa i den "vanliga, lånsamma" takten då det gynnar dig mer i slutändan.
folk se´r lärdom som ett hinder man måste komma över, inte en väg man alltid kommer gå på, så bara softa, testa köra shittet snabbt och om du tycker det verkar bra, så fortsätt med det.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
det du kommer att få ut av att läsa klart både matte a och b på ett år är håltimmar i tvåan. håltimmar är ofta sjukt sega och för mig ledde de mer än en gång att man hoppade över lektionen efter för att komma hem tidigare. jag läste, liksom flera andra här påpekat att de också gjort, a- och b-kursen på ett år i ettan. men jag hade matte fyra lektioner i veckan, det tvivlar jag på att man har om man går media. så, läs i det långsammare tempot. det är inte kul att ångra att man inte gjorde den där extra uppoffringen och istället fick det sämre betyget. om du ändå har vg-kapacitet så ta vara på den.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Jag gör Matte B på en termin, tycker det är ett jävla tempo. Prov varje månad.
My heart lives in my vagina.
Det är inga problem skulle jag tro, om du har någorlunda lätt för matte iaf, jag läste Matte B och Matte C under 1termin, dvs jan-maj. Båda snabbkurser, visste inte att d va snabbkurser jag tagit förens det började men de va ba ta med en nypa salt o köra på. =)
- Your Personal Designer - Contact me For Designs
En termin för ett matteprov? Jag tentade av Matematik C på sju veckor, likaså Matte D.