Folk man bara vill slå ihjäl.
Varför skall det alltid finnas en rövslickare på varje arbetsplats? Jag har en kollega (Peter) som inte gör ett skapande dugg, han brukar börja dagen med att komma när det passar honom bäst, oftast har han med sig en stor påse ifrån mcd handen, i annat fall så käkar han upp det som finns kvar utav personal frukosten. Ett par ggr så har det faktiskt hänt att jag och några andra på jobbetr har blivit utan frukost pga Fettot, vid ett tillfälle så slukade han ned hela 8st frallor med 3 st pucko helt utan problem eller samvetskval. Efter frukosten så tar han sig en långsitning på muggen i ca 20 min, efter det så är det dags att gå ner och ringa ett par samtal utav privat karaktär, och alltför ofta så händer det att han svara med företagets namn i sin egen telefon för att det skall se "snyggt" ut, dvs när kunder närvarar som han fö släpper helt och hållet då hans telefon ringer. Efter det så är det dags för kafferast inne på chefens kontor, oftast så kommer han då med ideér om hur vi ska kunna få upp produktionen och försäljningen, efter det så går han efter chefen som en liten kattunge, och slickar röv så att man blir illamående. Sen går han runt och luktar svett i 3 timmar med en kaffekopp i handen, när det blir för trist så är det ju dags att göra dagens arbete, gärna något som inte är fysiskt krävande och efter att det är utfört så går killen och talar om för chefen hur duktig han har varit. Sedan kommer vi till lunchen då brukar han gilla att kommentera att man har suttit lite väl länge i lunchrummet, trots att man enbart har suttit 10 minuter utav 1 timmes rast. När han själv tar lunch så brukar han åka och handla både mat och elektronik oftast tar detta 2-3 timmar, sedan när han väl kommer tillbaka så sitter han i en halvtimme med sin Donken påse och efter det så är det muggen som gäller. Och efter lunchen så är det dags för att fjäska lite mer för chefen, sen brukar han dra något sunkigt skämt och avsluta det med "fan om man skulle ta och gå hem nu eftersom man har burit ex antal ton idag" trots att han inte har gjort ett skit, han uttnytjar verkligen vårat över liberala arbetsystem och våran chef skiter i allt verkar det som.Jag gick hem 5 minuter tidigare än vad som är utsatt på mitt schema igår kväll, då vräkte killen ur sig "Skaru redan gå? klockan är ju bara 16:55" varpå jag svara: jo men jag har 3dagars ledighet att ta ut pga att jag har jobbat på mina lediga dagar, då kontrar killen med att säga:"Ja och? det är sånt man får göra! skulle jag själv tänka som du så skulle jag kunna vara hemma i 5 månader(Med ett äckligt hånflin på läpparna)" Varpå jag svara: Hur fan menar du? Peter:Ja för jag har inte haft semester på flera år sedan har jag massvis med övertid (Då ska man veta att killen har haft 12 veckors semester sedan i februari i år) och skall ha ytterligare 3 till jul och nyår!' Då ville man bara slå ihjäl fanskapet, men tur nog så skakade jag enbart på huvudet och sade Tragiskt.
*Och kallade honom tragisk ska det vara Pga min ilska så är det säkert massvis med stavfel.
100kr till den som orkar läsa allt det här :/. inte för att vara den, men skriv iaf så man kan läsa utan att få ont i ögonen :(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Tala med chefen om er arbetssituation. Gärna tillsammans med dina kollegor, förutsatt att de delar din uppfattning.
Har du tagit upp allt detta med chefen? Säg precis som det är. Eller så skriver du det till honom om det känns som att du skulle få fram din poäng tydligare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha jag orkade läsa, PMa mig om vart vi ska mötas och pengar byta ägare kopiera :) Skämt åsido, såna där äckel vill man bara skjuta sönder. Jag känner för dig carbon och blev faktiskt arg bara av att läsa skiten.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Varför skall det alltid finnas en rövslickare på varje arbetsplats? Jag har en kollega (Peter) som inte gör ett skapande dugg, han brukar börja dagen med att komma när det passar honom bäst, oftast har han med sig en stor påse ifrån mcd handen, i annat fall så käkar han upp det som finns kvar utav personal frukosten. Ett par ggr så har det faktiskt hänt att jag och några andra på jobbetr har blivit utan frukost pga Fettot, vid ett tillfälle så slukade han ned hela 8st frallor med 3 st pucko helt utan problem eller samvetskval. Efter frukosten så tar han sig en långsitning på muggen i ca 20 min. efter det så är det dags att gå ner och ringa ett par samtal utav privat karaktär, och alltför ofta så händer det att han svara med företagets namn i sin egen telefon för att det skall se "snyggt" ut, dvs när kunder närvarar som han fö släpper helt och hållet då hans telefon ringer. Efter det så är det dags för kafferast inne på chefens kontor, oftast så kommer han då med ideér om hur vi ska kunna få upp produktionen och försäljningen, efter det så går han efter chefen som en liten kattunge, och slickar röv så att man blir illamående. Sen går han runt och luktar svett i 3 timmar med en kaffekopp i handen, när det blir för trist så är det ju dags att göra dagens arbete, gärna något som inte är fysiskt krävande och efter att det är utfört så går killen och talar om för chefen hur duktig han har varit. Sedan kommer vi till lunchen då brukar han gilla att kommentera att man har suttit lite väl länge i lunchrummet, trots att man enbart har suttit 10 minuter utav 1 timmes rast. När han själv tar lunch så brukar han åka och handla både mat och elektronik oftast tar detta 2-3 timmar, sedan när han väl kommer tillbaka så sitter han i en halvtimme med sin Donken påse och efter det så är det muggen som gäller. Och efter lunchen så är det dags för att fjäska lite mer för chefen, sen brukar han dra något sunkigt skämt och avsluta det med "fan om man skulle ta och gå hem nu eftersom man har burit ex antal ton idag" trots att han inte har gjort ett skit, han uttnytjar verkligen vårat över liberala arbetsystem och våran chef skiter i allt verkar det som. Jag gick hem 5 minuter tidigare än vad som är utsatt på mitt schema igår kväll, då vräkte killen ur sig "Skaru redan gå? klockan är ju bara 16:55" varpå jag svara: jo men jag har 3dagars ledighet att ta ut pga att jag har jobbat på mina lediga dagar, då kontrar killen med att säga:"Ja och? det är sånt man får göra! skulle jag själv tänka som du så skulle jag kunna vara hemma i 5 månader(Med ett äckligt hånflin på läpparna)" Varpå jag svara: Hur fan menar du? Peter:Ja för jag har inte haft semester på flera år sedan har jag massvis med övertid (Då ska man veta att killen har haft 12 veckors semester sedan i februari i år) och skall ha ytterligare 3 till jul och nyår!' Då ville man bara slå ihjäl fanskapet, men tur nog så skakade jag enbart på huvudet och sade Tragiskt. Kanske underlättade lite, who knows :-)
Snacka med dina kollegor, gå till chefen och hota med omedelbar avgång om han inte sparkar äcklet.
Fan, Peter verkar vara en riktigt reko och fin kille. Helt ärligt.. Att göra lite som man vill, ta det allmänt piano, och bara glida runt borde alla göra. Visst att han hade kunnat skära ner en smula på fjäskandet, men utöver det, gillar jag honom skarpt. Det är snarare du som borde tagga ner lite, och ta efter hans exempel. Och att han då och då lägger in lite syrliga kommentarer, förstärker bara hans personlighet och stil. Två tummar upp. För egen del vet jag inte om jag vill döda någon just nu. Känner mig allmänt fredlig och harmonisk för tillfället.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Fan, Peter verkar vara en riktigt reko och fin kille. Helt ärligt.. Att göra lite som man vill, ta det allmänt piano, och bara glida runt borde alla göra. Visst att han hade kunnat skära ner en smula på fjäskandet, men utöver det, gillar jag honom skarpt. Det är snarare du som borde tagga ner lite, och ta efter hans exempel. Och att han då och då lägger in lite syrliga kommentarer, förstärker bara hans personlighet och stil. Två tummar upp. För egen del vet jag inte om jag vill döda någon just nu. Känner mig allmänt fredlig och harmonisk för tillfället. Hah.. Skulle nog hota fettot om det vora jag, ^^
sluta gnäll
SKU - SKU - SKULASON!
Peter är en parasit. Det är antaligen även de som står på hans sida. De flesta växer ifrån det, andra förpestar vårt samhälle fram till att någon tar saken i egna händer.
Flertalet utav mina kollegor har påpekat hans beteende för chefen, dessutom har flertalet av dem skällt ut honom pga att inget görs, utöver det så har ett par stycken även talat med peter eller "pekka" om hans okamratliga sätt att "arbeta" dock är det som att hälla vatten på en gås. Chefen och Pekka har jobbat tillsammans i 13 år och dessutom. så han och chefen är bästisar, för att göra skaen värre så är Chefen extremt konflikt rädd, så något finger visande gällande hans beteende kommer aldrig på frågan. Vi övriga funtar faktiskt på att skriva ett gemensamt brev till högre höns i firman gällande deras beteende.
usch, jag förstår precis vad du stör dig på! jag vill aldrig döda någon, men jag stör mig hemskt på en kille i min klass. Han har, enligt honom själv, hundra års erfarenhet i branschen och ett jääääättestort kontaktnät. Han är otroligt självgod och låter alla få veta i tid och ootid hur viktig han är och vilken bra tillgång han är för oss övriga i klassen (=amatörerna). Därtill brukar han sätta sig brevid folk när han har "business calls" så att alla ska höra hur seriös och duktig han är, och säger jämt att hans tid är sååå dyrbar "så sluta lek runt nu flickor" osv. Han är med i en grupp där jag är projektledare men han tar gärna över när vi har möten med uppdragsgivaren och liknade och klappar mig lite på huvudet med "bra där lilla gumman"-attityd, men när det däremot uppstår jobbiga situationer skakar han på huvudet o säger: "ja, det är ju du som är projektledare, fixa i orning det här nu" gaaaah!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Dessutom drar han när han vill, kommer ALLTID försent, äter gärna lunch lite för länge och lyssnar alrig på vad jag säger. Och tycker dessutom alla skoluppgifter är jättejobbiga och onödiga, ifrågasätter ALLLLLT! Och säger saker som" jag är ju expert på offerter, bättre om någon annan gör det istället, jag kan ju redan"
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
jag har en exakt likadan snubbe på mitt jobb som jag verkligen inte tål, har aldrig träffat på en mer vidrig människa. Han snackar skit, fjäskar, gör inte ett jävla piss utan tar åt sig all jävla ära för vad nån annan har gjort och får en annan att framstå som dålig. ´
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.
Okej, du ogillar verkligen denna Peter, hans matvanor, hans toalettvanor, hans telefonsamtal, hans sätt att komma och gå hur han vill. Det spelar ingen roll, man får ogilla varandra på en arbetsplats, ni är inte där för att skaffa kompisar, ni är där för att sköta det ni får betalt för. Om han sen missköter sitt arbete så grovt att det finns skäl att sparka honom, då är det inte du som kan göra det, för du är inte chef. Sköt ditt eget kanske?
conspicuous F20 Vad pratar du om? Har du jobbat någon gång?
Om du och en kollega har en uppgift att lösa, men din kollega väljer att skita i jobbet och låta dig göra allt - tänker du då "ähh det är chefens problem, inte mitt"?
Jag har jobbat sen jag var 14 år gammal, jag vet vad det innebär. Och skiter min kollega i en uppgift som vi ska lösa tillsammans så löser jag den själv, och på utvärderingar så är det ju ganska så svårt för densamma kollega att delta, och att det inte framkommer till chefen vilken sopa kollegan är på denna utvärdering är ganska osannolikt. Mitt problem är att göra mitt jobb, chefens jobb är att se till att jag gör det. Om man inte har förtroende för sin chef kanske man ska se sig om efter en ny arbetsplats.
phlgem jag håller med dig helt,man ska ta de lite piano allt utom fjäskandet tycker jag påminner om mig själv : ) jag är söt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Håller med conspicuous, men ogillar starkt hur den här killen håller på, han lever ju på att han är bästis med chefen och kan beter sig som skit mot alla andra.
shimmy shimmy yo
conspicuous F20 Om då din kollega är vän med chefen sedan 13 år tillbaka och därför inte konfronterar honom, vilket resulterar att du för sköta även nästa uppgift på egen hand - då säger du upp dig?
Förhoppningsvis har du inte läst vad CARBON skrev. I annat fall kan jag inte annat än att tycka synd om dig. Det lär bli svårt att gå genom livet utan en ryggrad.
Ni som snackar om att man ska göra som Peter måste jobba inom kommunen eller nåt. Hade jag lallat runt som vaktmästare eller trädgårdsskötare hade jag nog också bara försökt få dagen att gå, så länge ingen annan blev drabbad. Jobbar man däremot i en mindre arbetsgrupp med hög arbetsbelastning funkar inte pianostilen.
Nej, jag säger INTE upp mig, för jag har inget problem med att sköta ett jobb som jag får betald för att göra. Dessutom, om man nu ogillar kollegan man ska samarbeta med, är det skönt som fan att han är en lat jävel så man får göra jobbet själv och slipper honom.
cons: Så om du och Peter skulle lasta en lastbil med tegelstenar manuellt, och Peter sätter sig och dricker kaffe istället, så vore det chill för dig... för du får ju ändå betalt för att du gör ditt jobb, dvs lastar lastbilen med tegelstenar. Du skulle inte känna lite vrede mot Peter som får samma lön (eller kanske mer) för att dricka kaffe medans du lastar?
conspicuous F20 Jag kan inte förstå hur du resonerar!
Om man är två personer på ett jobb brukar det oftast betyda att uppgiften kräver det. Antingen tidsmässigt, fysikt eller ekonomiskt.
Vet inte vad du jobbar har arbetat med, men din inställning kan det då knappast vara något ansträngande. Dörrmatta kanske?
Vet inte vad du jobbar har arbetat med, men din inställning Vet inte vad du jobbar / har jobbat med, men med din inställning
Jag jobbar inte med att lasta tegelstenar, jag jobbar resultatinriktat, där jag får belöning när jag gör ett bra jobb. Vilket naturligtvis färgar min åsikt i det hela, men det är min åsikt ändå. Trivs man inte med sitt jobb, och att slackers kan bli belönade på samma sätt som de som jobbar hårt, då får man sluta gnälla och göra något åt det, som förslagsvis byta jobb.
Jag har jobbat som stödperson, på McDonalds, som servitris och diskare, som beridare i Holland och nu som säljare. Jobben är krävande, psykiskt och fysiskt, obekväma arbetstider, och de är inte alla jobb, som stannar på jobb utan en hel del får man ta med sig hem och arbeta med på fritiden.
För att vi inte delar samma åsikt, behöver du inte försöka förolämpa mig genom att fråga om jag jobbat som dörrmatta, du lyckas inte så bra ändå, börjar argumenten ta slut?
conspicuous: Sanslös osund inställning du verkar ha. Jag kan köpa att det ibland gnälls för mycket över vad andra gör och inte gör istället för att fokusera på vad man själv ska göra, men sen hängde jag inte riktigt med. Så om du får göra två personers jobb är det fine för dig? Om du dessutom inte får någon uppskattning så är det lugnt? Och chefen ska man inte ifrågasätta för chefen har alltid rätt? Självklart ska man även acceptera att dåliga arbetsförhållanden och att behöva jobba på sin fritid. Jag vet inte, men jag tycker nog att dörrmatta är en ganska bra beskrivning för din inställning, alternativt bara verklighetsfrånvänd. Ditt enda alternativ om saker inte funkar är att säga upp sig, men för alla kanske det inte är så jävla enkelt på grund av många olika anledningar. Din inställning kanske funkar för någon som är 20 år och jobbar ett kortare tag på ett ställe och kanske inte ens heltid, men vissa har lite andra förutsättningar. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
cons: "Jag jobbar inte med att lasta tegelstenar, jag jobbar resultatinriktat, där jag får belöning när jag gör ett bra jobb." Då ber jag om ursäkt. Trodde verkligen att du och Peter jobbade som tegelstenslastare. :S
Alltså ursäkta mig ett tag, jag jobbar med ett resultatinriktat jobb, ju mer jag gör, desto mer belöning får jag. Mitt jobb och mina förutsättningar färgar mina åsikter, man jag tycker så oavsett ifall ni kallar mig verklighetsfrånvänd eller dörrmatta. Man kommer inte alltid överens med alla på sin arbetsplats, och om det är en ohållbar situation, och chefen är bästis med kollegan man inte står ut med, då kanske man ska vända sig till högre instans? Eller säga upp sig, det är inte så att det råder någon arbetsbrist just nu, det har varit/ är fortfarande till viss del högkonjunktur och ett jobb som kan betala dina räkningar är inte så svårt att få.
Min inställning kanske passar för någon som är 45 och har en familj att försörja och har jobbat på samma ställe sen han hoppade av gymnasiet.
Vad vet du om min situation?
Gör en namnlista med alla som vill att Peter ska avskedas eller få en tillsägelse. skriv också vad han gör för fel osv. funkar det inte kan du ju alltid försöka konfrontera Peter (fast det har du väl redan gjort). om annat får du väl leva med honom.
ang. diskussionen kring lita på chefen-sköt-ditt-egna-jobb så tror jag nog att chefen har gjort lite fel här som inte har sagt nåt. Det beror väl på att dom är kompisar.
Men jag håller med
conspicuous F20 om att man (kanske inte när det gäller just det här) mest ska sköta sitt eget arbete så löser sig resten.
Fast det där sista är väl kanske inte så mycket att lita på eftersom den enda arbetserfarenheten jag har är en sommar på ett kommunalt lager :/
conspicuous F20 Att diskutera med dig i detta ämnet kräver inga argument. Jag kan med hundraprocentig ärlighet, handen på hjärtat, utan någon som helst ironi eller tanke på att vara nedlåtande, säga att jag tycker synd om dig.
Detta blir mitt sista inlägg riktat mot dig, men snälla tänk över ditt liv litegrann - omfamna den verklighet vi andra lever i.
Har du läst vad tråden handlar om?
då kanske man ska vända sig till högre instans?Jo trådskaparen nämnde det.
Eller säga upp sigVissa behöver pengar, du vet till räkningar, mat osv
det är inte så att det råder någon arbetsbrist just nuNu kanske jag inte var tydlig nog, vi talar om nämligen om Sverige. Vilket land sitter du och skriver ifrån?
Min inställning kanske passar för någon som är 45 ~
Inget jag kan svara på, men det låter som att den kommer från en bortskämd flicka som aldrig arbetat ett dag i sitt liv, förutom möjlighet några timmar på pappas firma (låter så, inte är så)
Vad vet du om min situation? Mer än jag egentligen vill veta
Tjingeling!
conspicuous F20 :Du det är inte skolan vi snackar om här, om han jobbar mindre=MER JOBB FÖR OSS ANDRA. Sedan så är han väldigt duktig på att ta äran för saker som vi andra har gjort när tex en säljare etc kommer förbi. Sen ska vi ju inte ens nämna hur noga han är att alla fyller i sina närvaro raporter korrekt, han liksom järnkoll på vilka som har varit borta pga sjukt barn osv, men själv så är han aldrig borta, som i fjol tex när han låg hemma med lunghinneinflammation i 3 veckor, men som vanligt så hade han en helt perfekt närvaro rapport.
Det får ju vara din åsikt i så fall, och jag tycker synd om dig som inte kan argumentera med någon utan att gå till personangrepp. For the record så tar jag inte åt mig, så du kan ju se det som ett misslyckande i din argumentation, kanske borde du bli politiker?
Ta ifrån honom äran då? Med tanke på att du är kapabel att starta en tråd om det på whoa kan jag aldrig tänka mig att du inte skulle fungera socialt i det verkliga livet, och då också fråga honom varför han tar åt sig äran för något han inte gjort ...
conspicuous F20 :Slår vad om att du är en sådan där 3 säljare!
Tyvär så får de flesta månadslön och inte provision.
Därav känns det för jävligt att ett svin ska få mer än mig i månaden trots att jag har gjort en stor del utav hans arbete.
Haha, nej jag är inte 3 säljare.
Begär löneförhöjning? Sluta göra hans jobb?
Jag har tagit ifrån honom äran flera ggr, skällt ut honom Osv. Men som jag sagt tidigare killen har ingen självinsikt. Så all kritik är som att hälla vatten på en gås, det rinner bara av honom.
Prova hälla olja, it stays on. Gör en lite grövre attack helt enkelt!
Nej för han är en tensid.
Skit i att göra något då och bli bitter. Puss!
Haha så mycket Dilbert på första posten!
Jag hade förmodligen kastat hett kaffe i nacken på honom, men det är för att jag är GRYMT dålig på att kontrollera mig när jag blir uppretad av ett freak. Å andra sidan har jag svårt att hitta fel i att behandla idioter som en idiot även när jag inte är uppretad.
Jag vill slå ihjäl de som använder: xD-smiley
Ja, det är sant! Det är sant!
Jag vill bli ihjälslagen xD xD xD xD xD xD