I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

restaurangtrender

Övrigt - Blandat

2007-10-12 10:07

restaurangtrender

Jag blir galen, jag hatar google och jag har fan ingen aning om vem jag skulle kunna maila/ringa för att få hjälp med mitt problem.

Jag måste göra en trendanalys på restauranger, matmässigt är det lätt men inredningsmässigt är det helt hopplöst.
Jag har ingen kunskap inom restaurangvärlden så vet inte vem jag skulle kunna kontakta osv.

Det enda jag har fått fram är att Shabby chic-stilen tydligen är lite inne bland mesiga brudar...

Har du kunskap inom inredning & restaurangbranschen, eller vet hur fan jag gör för att få tag i någon som kan hjälpa mig?

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-10-12 11:21
ingen?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-10-12 11:26
alltså.... Gör lite egen research? glid ut och kolla in restauranger och gör en egen bedömning?
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2007-10-12 11:42
Har gjort det också lite grann, men det räcker liksom inte. Dels för att jag inte har ngn koll på vad jag ska kolla efter och dels för jag vet inte vilka restauranger som är inne. Om jag går in på typ Harrys fiskrestaurang i Nyköping och de har en speciell inredning som de haft sen 50-talet blir det ju helt fel.

Jag vill inte att någon här ska leta reda på fakta åt mig, bara hjälpa mig med kanske vem eller vilket ställe jag ska kontakta?
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-10-12 12:41

Franchisekedjorna brukar ju uppdatera inredningen ganska enhetligt då och då. Även om det inte är så classy så är det ju ändå vissa trender och riktlinjer de följer. Mcdonalds, BK, Max, Pizza Hut och så vidare är ju ändå globala företag så de borde ju påverkas av trender i alla fall liten utsträckning, ingen av restaurangerna ser ju ut som på 50-talet i alla fall.

Nu är väl kanske inte snabbmatskedjor världens mest intressanta sak att kolla på men i brist på annat ås borde du ju kunna se nånslags samband emellan dom. Men ja, du kanske letade efter mer "seriösa" restauranger.

Sångare

2007-10-12 12:46
Dra in på F12, Esperanto, Pontus by the sea's hemsidor. Sen kan du ju kolla The Fat duck och andra stora namn inom retaurangvärlden via internet, finns oftast bilder. :)

2007-10-12 14:24
Ta kontakt med firmor som sysslar med inredning för restauranger...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 18:32
http://www.arkbjork.com/

hon sysslar med resturang och hotell inredning
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-10-12 21:31
jag skulle nog säga att inredningen följer trenderna i matlagningen. nu öppnas det väldigt många franskinspirerade restauranger/bistron i stockholm. ställen att kolla in borde således vara Bistro Panama, La Rouge (melkers nya ställe, öppnar snart), och liknande.
Rehab is for quiters.