I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Värme i lägenheter

Övrigt - Blandat

2007-10-11 04:14

Värme i lägenheter

Helt ärligt... jag sitter och huttrar hemma! Min näsa är röd och iskall. Så har det varit i flera dagar och jag har tyvärr inte kunnat ringa MKB under deras kontorstid. Det är iskallt i alla deras lägenheter och dom har inte satt igång värmen i lägenheterna. Ute är det bara 10 grader. När sätte dom igång? Är det någon som vet när värme brukar sättas igång i lägenheter ö.h.t? man ska inte behöva gå runt med ett täcke hemma.

tack på förshand!

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-10-11 04:43
Haha det får mig att tänka tillbaka till hösten 2002.
Min dåvarande pojkvän bodde i en lägenhet och dom hade inte satt igång elementen. Det var så jävla kallt ute, man kunde knappt gå på golven barfota. Haha fy fan vad jobbigt det var. Det var ett helvete när man var tvungen att springa till toaletten mitt i natten. Ångest när man skulle dra ner byxorna och sätta sig på den där jävla ringen. Usch.
Jag tror att det här var i november nångång.
puss

2007-10-11 05:45
helt sjukt ju. vi bor högt och det är iskallt här

2007-10-11 07:20
Simba inte alls varmt i blåsiga Malmö. Det är kustklimat här. Blåser iskalt.
Vår trappvärd är sämst. Hon varken svarar på mail eller på sin telefonsvarare.

2007-10-11 07:28
hehe jo. det sipprar in kyla/kall luft här och där. dom måste täta alla fönster och balkongdörrar. Vi har liksom 2 balkongörrar på ena sidan av lägenheten och en massa fönster på andra sidan.
elen ingår i hyran annars hade vi haft värme för längesen.

2007-10-11 08:37
sorry, men alla på det där jävla bolaget är upptagna med att inte ge mig ersättning, så ni får nog vänta på er tur, vintern 2012 kan jag tänka mig att de kommer med en påse värmeljus och en filt kanske....

Toastare

2007-10-11 08:45
Det finns ju en lag hur kallt det får vara i en lägenhet. Mina element går igång på kvällen och jag får en bastu i sovrummet. Men nu är det t.ex svinkallt i vardagsrummet.
Jag skyller allt på Emma!

2007-10-11 08:55
Ja fyfan det är helt sjukt! Ingen sömn om nätterna heller
Hos oss är det Stångåstaden som fixar,dom suger och är så jävla kassa. Såhär års rinner det bara kallvatten i alla kranar även när mand rar upp på högsta värmen. Finns ingen värme nånstans!
Wa wa wee wa!

2007-10-11 08:59
Köp denna så kan du vara nöjd ett tag iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-11 09:00
Con dom är sjukt sega.

BB ge mig dina element :p

sudguk svinigt kallt! man vågar knappt duscha.

2007-10-11 09:18
elen ingår i hyran annars hade vi haft värme för längesen.
- Jag antar att du menar att den inte ingår i hyran? Annars är det ju bara att glida till rusta och skaffa ett litet konvektorelement!
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-10-11 12:18
jag menade att värme ingår i hyran. haha :D jag har inte lagt mig än. elen betalar vi för sig och värme ingår i hyran.

2007-10-11 14:24
det brukar vara så att dom sätter på värmen vid ett visst datum. Sen så vet jag att i t.ex. SB så kan man bli vräkt om man klagar för mycket över kylan. Det är bara att uthärda, rocka lager på lager.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-10-11 14:58
"hehe jo. det sipprar in kyla/kall luft här och där. dom måste täta alla fönster och balkongdörrar. Vi har liksom 2 balkongörrar på ena sidan av lägenheten och en massa fönster på andra sidan.
elen ingår i hyran annars hade vi haft värme för längesen."

Den där mentaliteten förstår jag mig inte på. Visst, det är de som har hand om fastigheten och ska väll se till att det är tätt, men när de inte gör det så får man väll se till att täta själv bara?

njut

2007-10-11 15:35
det finns regler för hur kallt det får vara i en lägenhet.
tror att det måste vara minst 20 eller 21 grader i en lägenhet..
så länge det inte är under den gränsen så behöver inte fastighetsägaren sätta på värmen...
:::The Iranian Stallion:::
Toastare

2007-10-11 16:23
Explicit, så om du blir nekad t.ex en operation så gör du det själv. Du betalar ju hyra och då har hyresbolaget vissa skyldigheter. Om det gäller drag, icke fungerande element, droppande kranar ..vad som. De ska ju fixa det..

jennie-is-back.. naj, jag älskar värme å jag har jättevarmt i badrummet.. men då har jag igång både element och handdukstork!

2007-10-11 16:30
så om du blir nekad t.ex en operation så gör du det själv.

Alltid dessa skeva jämförelser..gotta love it, though. :)

Bor i Rosengård, och även jag fryser arslet av mig fram tills kl.21 tror jag, då förvandlas min pyttelilla lägenhet till en kokande jävla bastu. Blir sjukt mysigt i några minuter, sen går det inte att somna pga hettan.
•pave paradise•
Toastare

2007-10-11 16:32
lhabia, jag var ju tvungen att ta i..då kommer budskapet fram. Dock är jag väl inte helt seriös :)

Nu är det också kallt i min lägenhet, tror det är vid 20-21 tiden elementen går igång. Sen somnar jag i värmen, vaknar mitt i natten av att jag svettas..

de brassar väl på och tror att det håller sig hela dagen. Det känns ju som det nu är lika kallt dag som natt, solen skiner ju inte.

2007-10-11 16:39
BountyBoo:

Jo jag börjar vänja mig vid det där nu, fanns en annan i en tråd också som fick mig att skratta ut högt helt plötsligt...måste hitta!

Fattar inte hur de tänker egentligen. Känns ju sjukt jobbigt att behöva tvätta sängkläder varenda vecka för att man vid kl3 känner sig som i en ugn. Var ännu värre när en...vän sov över. Vid kl2 klarade vi inte av att sova ELLER att vara så påklädda som vi var, kändes som att det var 30° i lägenheten, och det är fan omänskligt varmt..iaf när man förberett sig för en kall höst/kallare vinter. Det är definitivt kallare nu än vad det var ute igår kväll...jag vill ha värme!
•pave paradise•

2007-10-11 16:59
Det är iskallt i min lägenhet under hösten/vintern. Hela dagarna, hela nätterna. Elementen är på men dom blir aldrig särskilt varma. Det är rent ut sagt förjävligt, det är iskallt redan nu, jag längtar inte till den riktiga vintern för den är alltid hemsk här hemma. Nu sover jag redan med mjukisbyxor, strumpor, tshirt och hoodie på mig. Sova med hoodie, det är ju fan sjukt. På morgonen när jag ska gå upp måste jag dessutom sätta på mig tofflor och min morgonrock ovanpå alla kläder annars dör man.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-11 17:00
Yes nu har dom äntligen slagit på värmen i huset, förut så kunda man fan inte sitta och plugga barfota utan att få köldskador.
 DIF!

2007-10-11 17:05
här ja bor e de skit varmt i vår lägenhet typ 30 grader varje dag sommar som vinter men sen går man ut på mitt rum som  e typ utanför lägenheten lite udda men iaf där e de inte isolerat o grejjjor så här blir de typ några - grader lr ngt på vintern :P
får sitta me skor  o strumpor för o inet frysa fötterna av mej :)

pz
Sleep is the cousin of death

2007-10-11 17:12
Köp ett sånt värmeelement från typ clas ohlson och skickasedan kvittot till mkb. MIn polare gjorde det och hotade att gå till nån myndighet om dom inte betalade. Men för jä*la uselt att inte höja värmen lite.

2007-10-11 20:37
nu har jag iofs inte bott i min lägenhet mer än några månader, men när jag bodde hemma var det alltid svinkallt i höst-vinterskiftet. Där tog det alltid ett tag innan värmen satte sig, när den perioden väl var över funkade det fint =)

I min nya lägenhet är det sviiiinkallt på toaletten just nu. Ska köpa en termometer och mäta så jag kan gå upp och gorma hos föreningen =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.