I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En tyst minut.

Övrigt - Blandat

2007-10-08 18:44

En tyst minut.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article957146.ab

"Om ni vill visa ert stöd. Närvara vid mötet nu på fredag den 12 oktober, klockan 17.00-18.00. vid sergelstorg, där det kommer hållas en tyst minut för honom och alla andra offer för gatuvåldet.
Vila i frid, Riccardo."

tankar ? åsikter ? någon som tänker närvara??

2007-10-08 18:50
Tanke, nej. Åsikt, finns väll fler som dött? Tänker jag närvara? Nej, känns onödigt att åka ända till stockholm för att närvara på en tyst minut för någon jag inte ens har en aning om vem det är.
njut

2007-10-08 18:54
Låter jag okänslig om jag säger att det finns bra mycket bättre saker att ställa upp på än det här?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-08 19:04
Explict P20

Själva grejen med hela manifestationen är ju att visa sitt motstånd mot gatuvåldet och hedra dess offer.
Nu när det har hänt denne kille så hamnar han i fokus då han på ett så brutalt sätt mördats av just gatuvåldet.
Anima Sola

2007-10-08 19:04
Gör någonting åt "gatuvåldet" istället för att hålla tysta minuter för dom som redan har drabbats, såattsäga!
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2007-10-08 19:08
Så himla tragiskt =/

Manager

2007-10-08 19:14
wow.. en tyst minut kommer verkligen få våldsverkare att tänka till!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-08 19:17
Yun_DI P18
Vet du vad syftet med en tyst minut är?
Knip om du bara ska flamsa..

2007-10-08 19:30
Freddman:

"Själva grejen med hela manifestationen är ju att visa sitt motstånd mot gatuvåldet och hedra dess offer.
Nu när det har hänt denne kille så hamnar han i fokus då han på ett så brutalt sätt mördats av just gatuvåldet."

Knip om du inte kan läsa.
njut
Manager

2007-10-08 19:32
Tack.
/ Deedz.

2007-10-08 19:32
Det är väl bra många fler än 2 om året som mördas av ungdomar, det var ju bara några dagar sen som nån annan 16-17 åring vart ihjälslagen av andra.
 DIF!

2007-10-08 19:56
Explict P20

Yes, det är en manifestation.. Manifestation mot det ökade gatuvåldet bland ungdomar. (Som ska få folk att tänka till)

Och det ska vara en tyst minut (för att sörja & inte "få folk att tänka till")..

Så vi pratade om en tyst minut http://sv.wikipedia.org/wiki/Tyst_minut

Så vad vill du egentligen? Vill du dra på ord och vara rolig?
Lägg ner..

Själv tycker jag att det är så sjukt..Sånt här ska inte hända..Har flera kompisar som känner personen och de får detta att kännas extra nära..Har ju debatterats mycket om detta på internet..Folk har lagt upp bilder och personummer osv på förövarna på nätet..

Manager

2007-10-08 19:58
munspelsmannen lär ju inte ha nån tyst minut iaf.
/ Deedz.

2007-10-08 20:19
så länge de inte är någon jag känner så bryr jag mig inte

2007-10-08 20:45
en 16 åring dör o hela sverige vänder på sig. en 19 åring dog för nån vecka sedan sjukten, inte blir det ett jävla ståhej om det, jävla samhälle....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 20:47
sen står det på första sidan i aftonbladet " kronprinsesan viktoras kompis dog " typ ,. vem fan vill veta att hon kände pojken liks ?

2007-10-08 20:48
det dör folk hela tiden, men omständigheterna som denna killen dog under är allt för vanliga och onödiga därav manifestationen. jag kommer hålla en tyst minut för mig själv, inte bara för pojken som dog men för alla offer som gått bort genom våld.
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-10-08 21:48
säger som övriga har sagt. Vem fan slår på så här stort när nån underklass/medelklass blir brutalt mördad av gatuvåldet?
mhm

2007-10-08 21:50
vaddå markus som blev nerslagen för att han bad nån sluta pissa offentligt mot en vägg, blev också dödad av gatuvåldet, inte fan va han nån jävla överklass....
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Manager

2007-10-08 21:53
jag har för mig att mordet i sollentuna ungefär fick lika stor uppmärksamhet, om inte större.. men det berodde nog mer på att det var en invandrare som dödade en "patriot".
/ Deedz.

2007-10-08 21:57
Yun_DI P18

wow... dina kommentarer bidrar massor!

visa respekt och knip käft nån jävla gång ditt ansikte!

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-10-08 22:00
det är ju att skilja på människor själv (de som påstår att underklass aldrig blir respekterade eller får manifestationer eller att nån bryr sig ett jota) om man vägrar hedra någon för att han är överklass. det är ju isf inte hans fel att han har uppmärksammats, det är medias, men vi har väl för fan inte en tyst minut för media?????? (även om vi kanske borde)

2007-10-08 22:34
jag kände inte honom personligen men jag har serverat honom hur många ggr som helst eftersom att jag har jobbat på hans farbrors restaurang i 3 år och är väldigt nära med hans kusiner. han och hans familj har käkat hos oss väldigt ofta och han var alltid tystlåten och väldigt trevlig.
jag skäms över hur mkt man känner mer för folk man har någon slags kontakt till, jag har mått illa hela dagen när jag har läst i alla tidningar, men jag kan inte hjälpa det.....
VILA I FIRD RICCARDO CAMPOGIANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
these drugs aint as good as we wish they were

2007-10-08 23:00
Det här angående hypen har ju sina svar.
1.överklass
2.stockholm

Min klasskompis kompis blev skjuten i våras, var en notis typ.
Killen var från norrland och rätt random 20 åring.

Nu låter jag väldigt insnöad norrläning, men alltså göteborgaren dära som nån drog upp tidigare var väl nästan mer värt och hypa?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-08 23:01
skojten

wow... dina kommentarer bidrar massor!

visa respekt och knip käft nån jävla gång ditt ansikte!

Whatafuck e ditt problem? På vilket bidrar du då till diskussionen och på vilket sätt har inte Yun_DI visat respekt?

Personligen så håller jag med dem flesta här, tragiskt, visst, men förstår itne varför detta har blivit så stort, d väl för d någon överklass unge känns d som, nädu, ja håller hellre än tyst minut för dem 3000 människorna som dagligen faller offer för AIDS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 23:17
snälla admins.

lås den här tråden också.

barn kan inte diskutera det här på någon nivå utan att det ska låta som det gällde en dispyt i pulkabacken.

please!

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-10-08 23:33
Ett mord är alltid ett mord, och det borde uppmärksammas, speciellt om det händer i en så låg ålder. Självklart drar det mer uppmärksamhet i landet ifall media påpekar att offret var kronprinsessans vän osv, de gör ju det för att vinna läsare, såväl positiva som negativa till det. Alla reagerar på en sån rubrik. Att media använder sig av det är helt respektlöst egentligen och har inget jävla jack shit med mordet i sig att göra, anser jag.

Sen att vissa menar att man ska SKITA i att gå på en demonstration/manifestation bara för att det är så många andra som dör varje dag, är också lite knasigt. Om ni är så emot "rikemansbarnen", fixa en egen demonstration för de andra offren då? Det är en stackars 15årig pojke som har ordnat mötet på fredag helt på eget initiativ, och har absolut inget med regeringen eller nån högre makt att göra, förutom att han har bjudit in dem. Jag tror verkligen inte att kungafamiljen skulle tacka nej till att hålla tal om någon skulle anordna ett liknande möte om ett mord hade drabbat en förortsunge.

loolita:
Det är nog ganska självklart att du känner mer när en bekant har gått bort. Du borde inte känna dig illa till mods för att du känner så, det är nog helt naturligt och inget man kan göra åt. Jag beklagar sorgen.

2007-10-09 18:02
Det är väl självklart hemskt att nån ung person blir dödad i ett bråk, men det blir ju bara löjligt när löpen kommer med "Viktoria sörjer sin vän"
 DIF!

2007-10-09 18:09
bob P19
Jag tror inte direkt att det var en "vän" till viktoria, mycket är vinklat i artiklarna...

Manager

2007-10-09 18:16
skojten: på vilket sätt vad min kommentar respektlös? Och vad ska egentligen mina kommentarer leda till? världsfred?...med tanke på att du inte tyckte jag bidrog något.

tack topdogz147
/ Deedz.

2007-10-09 18:54
Freddman 

Ja det fattar väl jag med att en 30-årig kronprinsessa inte umgås med en 16-åring.
 DIF!

2007-10-09 18:59
Alltså, inget hat nu.. jättebra att folk står upp mot sånt här men liksom.. Vad förväntar man sig? Vad hjälper en manifestation? Tror dom att våldet kommer sluta för att en folksamling står knäpptysta i en minut på plattan?

Det är ju knappast så att dom som är ute och viftar och svingar på kvällarna kommer vara med?

aldrig fattat det där..

2007-10-09 19:21
Visst, synd och onödigt att sådant här händer.. men som nämnt flera ggr tidigare i tråden:

För det första dör det ett oroväckande antal ungdomar varje år, inte uppmärksammas alla dessa

Bara för att killen kom från en "överklassfamilj" så får ju detta självklart mer uppmärksamhet i den äckliga mediala världen, helt pga. att det säljer mer än ifall det skulle skrivas om "Sven från Överkalix som blev misshandlad till döds"

Och varför alltid göra en så stor grej och skriva massa RIP trådar osv. när folk dör? tycker det är onödigt att lägga ner tid på att tycka synd och sörja för nån man aldrig ens träffat, okej att man tycker det är onödigt med allt detta våld, men om ni nu skulle tycka synd om varenda unge som dör varje dag hade ni inte haft nåt annat att göra än att sitta och lipa för det..

man kan ju forsätta såhär i all evighet, men det känns också som ett fatalt snedsteg och onödigt upptagande av tid som kan ägnas åt att spendera tid med de som står en nära, och istället sörja de som stått en nära men tyvärr gått bort..
va?

2007-10-09 20:03
skipp

säger som övriga har sagt. Vem fan slår på så här stort när nån underklass/medelklass blir brutalt mördad av gatuvåldet?

Min bekant James som vart mördad i Sollentuna med en kniv i hjärtat för några år sen vart rejält upphaussat av media, han var definitivt inte överklass, det du säger är ju bara rent obefogat och taget ur luften.
Anima Sola

2007-10-09 21:30
challma:

må så vara men det är bara så jag känner
mhm

2007-10-09 21:58
skipp

Eller så är det bara för att han var överklass och du hittade ett kryphål att klanka ner på överklassen?
Anima Sola

2007-10-09 23:37
challma P19

Det var väl det som vart upphaussat av media pga att man påstod att det var en rasist vs invandrare-mord, vilket inte är särskilt vanligt därav uppmärksammandet. Eller är det något annat mord ja tänker på?
 DIF!