Billig mat..?
Nu har jag fått utbrott på mina föräldrar för sista gången. Får numera bo hemma, men slipper se, höra eller prata med någon i min familj. Får även min del av matkassan eftersom jag inte har tillgång till något utanför mitt rum. Så vad ska man köpa för mat? Har 2000:- i månaden. Hjälp mig!! Är hungrig som fan!
Du är 17 år och dina föräldrar har skyldighet att ge dig mat.
Haha whattafakk?! Orka? Du kan säkert lösa det på annat sätt så du får massa bidrag ;) Säg massa skit om att det inte går ihop med dina föräldrar å sånt ;) Så kanske du har råd med en egen lägenhet.. Har du kök på ditt rum asså? Toalett oxå? Intressant.. 3kg pasta för 17:50 på willys..
be the change
men bravo hur kul är det att vara helt isolerad av sin familj på sitt rum. 2000 kr att ha ensam på en månad till mat räcker gott och väl, ska du ha en egen kyl på rummet då eller?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Det var mitt förslag :P Hehe! Vill inte veta av dom längre. Kör på den här varianten medans jag letar lägenhet.. Men back to topic! Pastan lät intressant =) Något annat kanske? Jobbigt med enbart pasta :P
hehe visst.. kokplatta kan du ju köpa oxå o ställa vid fönstret för o vädra ut matos
korv stroganoff baka pizza pasta med tomatsås lägger väl en dryg tusenlapp på käk i månaden, netto ligger 50 meter från min dörr :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
SaXoR P17 Vill inte veta av dom längre. Skitsnack, du skulle inte klara av att inte snacka med dom alls på några månader, verkligen inte när du bor i samma hus. Uppskatta dina föräldrar istället, trots allt dom som fått dig att bli den du är ;)
Skulle aaaaldrig kunna vara elak mot morsan, inte säga "vill inte veta av dom"
Sry för offtopic, men blir upprörd när 17 åringar säger så :(
be the change
Och angående att det skulle vara tråkigt, så kan jag alltid dra ut och träffa polare. Och sålänge jag har polare, min dator, min xbox och min musik så klarar jag mig ;) Fuck familj, det är överskattat! Åter igen, back to topic!
Linser, bönor och sånt är billigt.
jagvillocksåhaenblog.com
fläskkotletter, frysta kycklingklubbor
fiskpinnar
vem i helve skriver gräslök? köp nudlar...det är gott.
Chickenburger på donken 10k/st :D
^ Smart sagt.
Vanskapt_ Haha! Gräslök är väl gott? ;) Nudlar är kung! Att jag inte kom på det själv..
Fortsätt droppa! Blir en tur till willys sen och kolla vad allt kostar!
klura på kilopriset på nudlar så är det inte lika kul längre.
whatone Word. Nudlar är fan inte billigt.
Köp 3kg pasta för 17kr. Det är billigt.
Potatis är sådär, men så jävla gott, kan göra så mycket på det.
be the change
JackVegas- Haha 3kg pasta.. Om jag köper pasta för 60:- klarar jag mig i två månader! Är köttbullar billigt?
Som sagt pasta med tomatsås... en burk krossade tomater kostar 2,50 - 5:- st. Lite salt och svartpeppar bara... lyxa med vitlök. Jag käkade det 7 dagar i veckan när jag var 17 år och singel, sedan skaffade jag en kvinna och nu har jag grädde i maten. annars typ ris och stekta wok grönsaker... lyxa med grädde. nudlar 3 för 10:- Ris och ketchup är faktist ganska gott. Bor du i gbg eller sthlm vet jag vissa ställen som har gratis mat innan en viss tid om du köper något att dricka. Typ en fanta för 20:- så får du en portion tacos gratis osv.
Rock out with your cock out!
torra röda linser kostar ingenting. ett alternativ till köttfärssås: koka typ en dl röda linser i 3 dl saltat vatten, 10 min. häll av vattnet och häll i 500 g passerade tomater, en tunnt skivad vitlöksklyfta, lite tomatpure, persilja och basilika, låt det puttra lite under omrörning. smaka av med salt, olivolja, svartpeppar o ev. lite chilipeppar.
tonfiskburkar, går att äta med pasta och tomatsås jag personligen skulle inte stoppa i mig pasta o nudlar om det inte är fullkorn.
Nice! Får testa det någon gång! Vad kostar fiskgratäng?
200 billys panpizza :D
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
blir 7st+ om dagen, göötmos
Omoral Vad kostar en sån på Willys? Har för mig att dom är rätt dyra.. Men skulle lätt kunna leva på dom! Panpizza med Pasta, mmmm ;P
kostar 12 på ica här där jag bor så jag tippade på 10kr/st. Billys med grillkrydda MUMS fan va hungrig ja blev nu!
vafan. make up med din mamma istället.
mjao!
couscous sallad! en vänlig själ gjorde det åt mig för ett tag sen. couscous, paprika, tomat, avokado, rödlök och andra grejer du tycker om.. lägg till en tjuga och du kan lägga i fetaost. hur gott som helst. sen pasta+tomatsås, ris+sån orientalisk sås på burk, wokgrönsaker+äggnudlar, linsgryta med cashewnötter och banan och kokosmjölk, m.m.. Om du har tillgång till frys så är ett tips att göra storkok på grytor och sånt och frysa in..
One chapter a day
Tänk på att det inte är vidare hälsosamt att bara stoppa i sig kolhydrader i form av pasta och annat. Sedan ska man ju försöka att hålla en någorlunda varierad kost. Men jag röstar på linser och bönor och sådant som du kan göra goda grytor och soppa på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köp ingredienser till pannkakor Blodpudding Nudlar Köttfärs + Pasta Mackor Chickenbits Kyckling (sånhära Kyckling form man ställer i ugnen) Ris mm.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Gå till närmaste turk affär och köp sånt stort pack med ris och gör någon god gryta med böner,linser,krossade tomater servera med ris, skit gott, ganska nyttigt och man blir mätt. Tänk på att om du köper en kyl etc så kan du ju förvara mat du har lagat en längre tid och då slipper du köpa ny mat varje dag :P eller laga.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Ajusste, köp sånhära Eldorado prylar, det brukar va fett billigt. Men det smakar skit iofs =(
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
köp fisk pinnar, sen köper du en brödrost så kan du laga maten i ditt rum...
-vad e klockan -va? -inte vatten ...MILK
Producent
2007-10-01 15:24
2000 är tvärmycket ju att lägga på mat under en månad.. så du kan nog shoppa loss på ica eller något.. knappast så du behöver leva på makaroner hela månaden.. själv så lägger jag mellan 500-700 i månaden på mat, max. visst, då äter jag mest mackor å så.. men man kan laga en hel del fly!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
cliche X9 Men äter jag billigt kanske jag kan få en 1000:- extra i månaden ;) Och makaroner är ju gott!
Producent
2007-10-01 16:03
köp hem vetemjöl, olivolja, massa krossade tomater, goda kryddor å massa ost så kan du baka pizza varje dag i en månad! haha
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Bara för att du är pizzamästare!