I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ga pa konsert ensam, bara för att?

Övrigt - Blandat

2007-09-27 15:01

Ga pa konsert ensam, bara för att?

Halla!
Jag sitter här och funderar om jag ska ga pa konsert ikväll, har ingen att ga med och bandet är inget som jag älskar, hade bara varit kul att se dem...Är det värt det? Hade ni gatt ensamma bara för att göra mer än att sitta o dricka öl och läsa en god bok?

Skåne!
"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-09-27 15:08
Nej förfan, allt för att inte riskera att anses socialt missanpassad.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-09-27 15:09
Men visst fan tror folk att jag är mer socialt missanpassad om jag sitter pa en pub och läser en bok, eller är det mer accepterat :)
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-09-27 15:09
Jag skulle lätt kunna göra det. Kanske inte stå längst fram och röja när man är själv. Däremot sitta och chilla med en bärs.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-27 15:10
Gå och se! Jag ska gå och se en konsert själv, nästa fredag. Mest jag jag vill se den och har inga vänner. 
 HELSINGBORGS IF!

2007-09-27 15:12
Att sitta och chilla med en bärs hade varit fett värt det visserligen, behöver inget sällskap om underhallningen är bra och det lär vara en bra spelning...
Ju mer jag tänker pa det, det blir mer lockande helt enkelt...

2007-09-27 15:12
Läsa en bok på en pub? Hur fel låter inte det, inte direkt tyst som bibblan och jag har då aldrig känt för att läsa böcker jag dricker bärs.

svar: nej jag skulle inte gå ensam på en konsert det är inge kul om man inte har någon att dela upplevelsen med!men om du tycker det så gör det.
shimmy shimmy yo

2007-09-27 15:13
gå på bio, pubar och spelningar själv är yterst underskattat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-27 15:13
Nä det är roligare att dela upplevelsen med nagon...
Jag läser helst bland folk, lättare för mig att koncentrera sig, absolut tystnad sa skenar mina tankar iväg..Dricker gärna öl till för da blir jag ännu lugnare...

2007-09-27 15:15
Ok där ser man.. folk funkar olika
shimmy shimmy yo

2007-09-27 15:15
storpajsarn P24 bio och pubar ensam är bland mina största nöjen :) Just konserter känner jag är roligare med sällskap men a andra sidan har jag inte varit pa sa manga ensam...

2007-09-27 15:17

Fan det e alltid svårt att hålla ihop med polarna på en spelning. Man kommer ju alltid ifrån varandra sen blir det bara ett helvete att hitta dom så det e nog fan egentligen bättre att gå själv =P

2007-09-27 15:18
jaja, jag kommer pa hur jag gör när det närmar sig. tack för era asikter, nu maste jag hem o plugga. Peace

2007-09-27 15:22
Öl och bok låter jävligt lockande det också:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-27 15:34
Jag gick ensam i våras och det var det bästa jag gjort. Mitt lilla själförtoende fick en riktig kick. Jag har nämligen väldigt, väldigt svårt för sociala sammanhang och är rätt så paranoid. Men att jag kunde gå själv på en konsert fick mig att inse att om jag anstränger mig kan jag kanske bli normal.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-09-27 16:16
bio, teater och koncerter kan jag tänka mig att se själv om ingen annan vill eller kan, men jag har aldrig gillat att dricka själv.. blir sällskapssjuk när jag dricker
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-09-27 16:22
Såg The Blood Brothers, Alexisonfire och Damien Rice själv. Var inte så farligt.
•pave paradise•
Manager

2007-09-27 16:23
vad är det för sorts konsert man sitter och läser en bok på?
är det nån sorts jazzklubb eller?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-09-27 16:23
Eller kanske missuppfattade första inlägget kom jag på.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-27 16:49
Vilket band?
Sthlm?
Follow the dao, right about....NOW!

2007-09-27 16:52
Klart du kan gå själv. Du hittar ju folk där att röjja med. Man brukar ju ändå bara tappa bort alla polarna när man är på konsert. Åtminstonde jag.

2007-09-27 16:53
Haha, jag minns när jag var och såg LTJ Bukem, MC Conrad och DRS köra Progression sessions i Liverpool feb 2000.

Jag var helt ensam, och krökade som fan, stötte ihop med några engelsmän blev bjuden på en massa gräs och mådde sen så jävla illa att jag fyllde ett pintglas med spya på dansgolvet, gick sedan och satte mig på en stol och drömde att jag var i Sverige...

...sen blev jag väckt av en ead engelsman som bjöd på vatten.

Just do it!:D

2007-09-27 16:56
Gå själv och bry dig inte så mkt om vad andra tycker :D
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-09-27 16:58
jag har gått på massvis med konserter själv. slum village såg jag ensam, på kryckor... alltid värt det om man har någorlunda intresse att se artisten!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-09-27 17:03
det är så jävla tråkigt mellan banden bara om man är själv.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-09-27 17:04
En fullman som du behöver inget band som spelar eller böcker som ska läsas, nöj dig med demian eller vysotskij och en flaska vin.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-09-27 17:15
Vafan, när man är ensam börjar man snacka med flest människor ju? Det är ju askul.

Är man två, minskar chanserna att man hookar med några andra softa lirare...

Jag träffar alltid folk på evenemang som jag drar på ensam.

2007-09-27 17:22
kleton
om man träffar andra människor när man går ut ensam eller inte beror ju helt på hur social man är som person iofs.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-09-27 17:26
Ska på Against Me! ensam också kom jag på, lär ju bli kul ändå..hoppas jag..
•pave paradise•

2007-09-27 17:37
Att sitta på en pub och läsa en bok låter fördjävligt värdelöst måste jag säga.

Gå på konserten!
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-27 17:58
gå på konserten,man ska inte behöva sitta hemma bara för att man inte har nån att gå med.

jag drömde att jag skulle fara på 50cent konsert,och ingen ville dra med mej så jag for själv.det var ioförsej en dröm men den kanske betydde något ^^
AayFukYuuuu :@

2007-09-27 17:59
jag har gått på konsert själv. öste loss, mashade osv precis som alla andra och kvällen slutade med ett fyllehångel. det var jävligt roligt.

kan dock tänka mig att det blir trist om man är blyg, tillbakadragen och inte vågar prata med någon.

2007-09-27 18:47
vilket band?

2007-09-27 18:59

jag hade lätt gått själv om du gillar deras musik så möter man oftast ändå rätt likasinnade folk där

2007-09-27 19:40
klart du ska på spening ensam....jag gick på as i lay dying på sticky fingers i gbg i måndags....åkte dit precis i tid å köpte en cola och softade och kollade på spelningen....hur gött som helst!