I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta-röka pepptalk

Övrigt - Blandat

2007-09-21 20:51

Sluta-röka pepptalk

försökt att sluta sen i maj månad det här året. klarade mej bra under några veckor då i början och helt utan nikotin prylar.
Sedan hände massa stressigt och jag tog en cigg, tids nog vart d en cigg om dan o sen full rulle igen.

gjort ca. 5 såna försök från maj fram till nu.

märkt att d nog är svårast att hålla igång motivationen på lång sikt och tänkte att då kanske d e fler som hållit upp lr funderar på d?

skulle va sjysst o dela me sej lite, lättare än o va ensam id.

bor med icke rökare, så han inser inte riktigt vilket jobb d e och noterar inte min rökfrihet osv.
idag är tredje dagen igen sen senaste ciggen.
o d e tufft, därav skriver ja till o me här av desperation att få nåt guldkorn nån sitter o håller på?

obs! till alla som bara måste klämma ur sej sina röka hasch historier, är inte intresserad. snackar cigg här. 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 20:56
Jag va rökfri under 4 månader, sen kom nyårsafton, jag blev cp-full och rökte såklart.

Anledningen till att jag ens klarade 4 månader var helt enkelt att jag gick in i det helhjärtat. Bestämde ett datum och sen rökte jag helt enkelt inte mer efter det. Det va jävligt svårt i början, men det blev lättare och lättare. Efter nån månad så tänker man knappt på det längre. Försök att undvika att bli skitfull, och undvik att köra "men det är ju bara ett bloss" - grejen, det va dom sakerna kombinerat som gjorde att jag började igen...

Det finns liksom inga genvägar, man måste bara hålla ut... Det suger, men vill man verkligen sluta så går det.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-09-21 20:56
är du rik? med tanke på att cigg kostar typ 15.000 om året.

annars kan det ju vara nåt bra att planera inför nästa år, vad du ska göra med pengarna som du hittills har lagt på att försöka ta livet av dig med.

2007-09-21 20:57
allt blir ju inte förstört om man tar nån cigg, det är bara väldigt lätt att råka ta en till dagen efter.

2007-09-21 21:04
haha 15000 ja tack! ska verkligen lägga undan pengarna i alla fall 40 spänn varannan dag.
d e väl hälften av 15000 men sjukt mycket ändå...

dricker ingen alkohol så blir aldrig återfall på krogen, började plugget däremot o va totalt oförberedd på att suget sitter i cellminnena så helt plötsligt stod ja där me en cigg i käften igen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 21:08
Tugga tuggumi.
Borsta tänderna när du känner att du vill röka en cigarett..
Drick vatten..

Gör helt enkelt nåt annat när du känner suget, så kanske du inte behöver tänka på det lika mycket.

Men börja inte stoppa i dig massa mängder godis, inge kul att gå upp i vikt på köpet.
öhm.

2007-09-21 21:54
jag slutade röka i ca 2 år för några år sen,inte ett endaste bloss! Men var tvungen!
Sen var ja på jam å av nån jävla anledning tog ja en cigg å sen börja ja om i ett par år,men ja snusade samtidigt å allteftersom drog ja ner på rökandet! Tycker de är rätt äckligt faktist...
nu röker ja kanske 2-3 cigg i veckan,ibland ingenting alls på en vecka..men ja snusar juh 24/7 och när ja dricker blir de minst ett paket per kväll..då kedjeröks de big time!
men snus funkar,fast du kanske inte vill byta ett beroende mot ett annat! Dock billigare å mer hälsosamt med snus o mycke godare!

2007-09-21 23:04
Fungerar inte "du kommer dö"?

2007-09-21 23:25
nä ja vill inte byta ett beroeende mot ett annat.
ska bli absolutist, bara att nikotinet e i vägen för mej. efter d e koffeinet osv.

du kommer dö funkar fett om i rätt sammanhang, sanningen är ju att vi alla komemr dö men används alltför ofta som en bortförklaring.

vill ha livskvalite, vill inte ha maskulina drag i ansiktet när ja fyllt 35. vill inte påbörja utveckling av kol i lungorna vid 25.

läst massa fakta o sv. men i slutändan verkar d vara att ständigt bli påmind av någon att fortsätta kämpa o peppar som ja saknar...

2007-09-21 23:35
läs "äntligen rökfri" av allen carr. efter den sista meningen fimpade jag för gott och det var inte jobbigt alls, det var en lättnad och jag mår fina fisken 8 månader efteråt

2007-09-22 00:08
om du ska sluta röka piptobak så får du gärna skicka det som blir över till mig, jag står för frakten
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-22 03:01
keep it going baby !

2007-09-22 15:50
har inhalator o tugummi d lindrar faktiskt.

hajjaru
tack! har letat efter titeln på boken på boken på biblan och inte hittat nåt, o har inte vetat författaren. ska lätt kirra den nu.

2007-09-22 17:41
folk som inte kan sluta röka är riktigt dåliga, hur svårt är det? är ju bara att sluta

2007-09-23 01:12

att sluta röka är bäst att bara sluta, kanske käka dom dära tuggummina. ist för vissa som "trappar ner", först tre cigg om dagen sen ner till en, sedan 4 ggr i veckan etc etc. har försökt det så många gånger, man vet att det oftast inte funkar därför väljer man det. nu ersatte jag ena beroendet med ett annat. slutat röka för mer än en månad sen, o börjat snusa. men fan va jag mår bättre ändå, kroppsligt. det är så värt det.

2007-09-23 14:48
Jag har slutat röka ett antal ggr, och därmed även börjat ett antal ggr. Nu har jag varit rökfri i exakt 2 veckor. Senaste uppehållet jag hade var på 3-4 månader, en vecka i Madrid förstörde det uppehållet och nu har det blivit dags igen.

Iaf.. Denna gången slutade jag bara tvärt från att ha rökt mer lr mindre ett paket på lördagen till att inte röka en enda cigg sen dess. Det har inte varit några problem än så länge.. En annan metod som funkar fint för mig förut är att köpa Onico-snus ( nikotinfri snus ) vilket gav en placebo-effekt. Körde Onico i en vecka sen var det lugna puckar.

2007-09-23 14:53
Cigg? Har du nånsin försökt sluta röka crack? Det kallas abstinens.

2007-10-16 22:26
börja snusa istället

2007-10-17 00:03
Whodini: Jag förmodar att du har erfarenhet av att sluta röka crack i och med att du bagateliserar abstinensen av cigg. Eller så kanske du bara skrev det för att få lite status, men vad ved jag.
 biffko to di world