20års fest, alkohol?
Ja, nu är det snabba bud som gäller. Imorgon ska jag åka till alko, handla för två helger. Killen i fråga fyller år på tisdag så det blir två helgers firande, en på hemmaplan (imorgon) och en borta hos honom där han bor nu. Så börja droppa bra och festliga berusningsdrycker man kan införskaffa. Öl och vodka är basic, så det jag behöver är det där "lilla extra" som piffar upp det hela lite mer.
Vad sägs om någonting som ni gillar? Skulle kunna tipsa om en fin konjak, men det kanske inte är er melodi. En pava fräscht vin? Ni kanske inte dricker vin. Men ni dricker öl och sprit? Mitt tips är att köpa nån lite finare vodka samt lite roliga ölsorter. Ska ni bara supa till det kan ni ju lika gärna dricka kung och brännvin special.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Bacardi Razz Lite finare öl kanske? Corona, =)?
be the change
JackVegas- P21 : Är Corona fin öl? Haha, där ser man :)
Rochefort 10, Leffe blond och Leffe brun. Där är tre fina bärs :)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Jovisst, det lär väl bli en stark fylla, men den ska vara lite utöver det vanliga. Bra ide, ett bättre groggvirke och en bättre öl. Men utöver det då?
Okej. Du vill ha lite roligare sprit och vill bli tvärfull? Köp en flaska Gammel Dansk
Rochefort 10 wuho! eller varför inte lite westmalle dubbel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ah my precious Southern Comfort.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Enola F22 : Jag tänkte säga nåt, men sen såg jag att du faktiskt var tjej... Så då gör det inget ;)
jumpcut: menar du att southern comfort är lite... omanligt?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Nu fick jag mer reqs, den ska gärna se tuff ut också (inte jack) och man ska kunna shotta den också. Annars fräscha grejer, så nu har ni något att gå efter.
JagKommerIntePåNågot P19 : Tung sprit som är tuff att shota? Gammel Dansk, Fernet och Jack Daniel's. Det finns inga tuffare järn än de tre.
Fast ni verkar ju vara tvärposers, så ni kanske kan ta Johnny Walker?
Jag dricker järn som jag dricker vatten, lyssna på mig.
rosita!
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Mintu är skiten i finland, ska du ha någon billig vodka är det tapio som gäller.. Testa någon lakritssprit också!
Men lika glad är jag för det!
Chris och Henney, va fan tror ni?
Still in the bridge
jägermeister!
-----> http://www.photoshop.nu <-----
jumpcut P24 Med tuff och rolig att shotta menar jag någon som ser tuff ut. Kulörta färger, eld, citroner (dock inte tequila). Sånna där saker som ser bra ut på bilder när man är iklädd pappershattar.
Sen är faktiskt jack daniels en av de sämsta whiskysorterna som finns...
Cava!
dingrinn.blogspot.com
bacardi razz är sådär mysig att blanda drinkar med, även om det kanske känns lite väl sött. annars blanda lite god öl, lite bud, lite san miguel/corona, köp någon likör kanske? ah sen 20 års fest är väl givet att någon whiskeyflaska ska drickas upp iallafall..
om du gillar lakrits så är ju ouzo eller liknande alltid skönt att ha med sig också..
Jag röstar också på Minttu, det är jätteroligt och coolt att shotta. Tycker iaf jag! Aliko? som i bolag i Finland, det är jättedyrt där visst?
Orale!
Man kan ju inte dissa Southern Comfort. :P Men fan köp ett par flaskor tequila och hoppas på det bästa, vad är det värsta som kan hända, egentligen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dricker jag öl får det bli Mariestads, Staropramen, Corona eller San Miguel. Lite finare än typ Svensk Starköl men ändå inte så dyra. Annars kan du väl köpa Jäger, Hypnotiq, ngn Skumpa och ngn fin whiskey. Känns dock dumt att shotta fin whiskey...då är det bättre ni bara kör på Mintu, det är bra shotdricka! :D
Om ni vill ha ngt att shotta så finns det bara två alternativ.. antingen Fishermans Friend Fernet
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Moderator
2007-09-21 00:18
Köp
Aivy . Vodka som luktar som saft, skitbra!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Dunken, skattefritt och fantastisk rolig fylla. Omöjligt att misslyckas...
Shotta på Jameson och softa med Heineken..thats how vi rullar.
absinth är ju iallafall rolig färg om de var de du är ute efter.. sen om det är gott är en helt annan sak..
Ditt namn passar annars som "fisken i handsken" för den här tråden. Det enda rätta är en wirrepinne av bättre slag, Oban har blivit en fav på senare. Då ser ni iaf stekiga ut o förhoppningsvis även lite kunniga
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
minttu o jäger!!!
fuelDog... minttu black???=) va är det för rolig edition? e d nå extra flavor på den lr ??=)
tänd till med en dagens! en låda vitt vin å en 1,5 liters sprite. lite fläder bloms saft och en vodka (70cl). sen kan man man blanda sjuka drinkar! blir bra drag i hjässan om man turbar upp å drar hela lådan me vin själv på en timme!
Hobgoblin, corona, killkenny, bushmills 10, smirnoff, minttu, diverse grejer till en bål och någon jävla skumpa. Vad sägs om den listan? Och nej, det är billigare att köpa starksprit i finland, men öl och sånt är billigare i sverige om man inte köper 4.5orna på matbutikerna i finland. Kan väl lika gärna fråga här också om mat, det blir det nästa helg. Ett försök till att laga god, enkel mat. Mer tilltuggsaktigt, några förslag?
En flaska Galliano, kan ni göra hotshots. Det brukar vara populärt här i krokarna.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Fernet! Och angående det, har typ inte träffat någon utanför Sverige som dricker Fernet rent
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Captain Morgan, lime och cola!
kan rekommendera galliano hot shots. lite lustigt sa dar och javligt gott. Jag kor ofta med vaniljglass istallet for gradde dock vilket gor det ytterligare lite godare enligt mig. (en hot shot ar galliano, kaffe och gradde skiktat). om man vill festa till det lite ar ju annars rose-skumpa en given winner. finns eller iaf fanns en gula ankan vintage pa systembolaget som smakar riktigt bra arboga 10.2% ar ju annars en hit om man vill ha en rejal olfylla.
back like cooked crack
säger bara hpnotiq :)
www.myspace.com/danielbylund
Miller och Budweiser! godaste.
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
Köp Jack Daniels och visa att ni är riktiga män
och vem fan är du?
Minttu Jägermeister Köp lite olika saker att göra drinkar av. Inte bara vodka för då kan man bara göra tråkiga groggar.
öhm.
Och är man i finko får man förihelvette inte glömma Karjala och Karhu!! fiiiin öl!
Men lika glad är jag för det!
malibu sitter ju aldrig fel, antingen pineapple eller coconut! Inte skit starkt men väldigt gott att både shota och göra drikar med! rekomenderar jag iaf!!
Gillar de "finska" recepten på student.se
finsk coctail-
5 liter vodka. 1 russin Finsk bål-
75 cl Vodka en gurkskiva FINSK MIDSOMMARSOPPA-
1 st blommig tallrik 1 st silversked 6cl valfri genomskinlig sprit