I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tandställning

Övrigt - Blandat

2007-09-20 13:48

Tandställning

Va hos tandreglerist idag och har länge gäckats med att ha tandställning i och med ett lite underbett som gör att jag inte kan bita ihop riktigt och käk fel som gör att jag måste operara ska ha på dne inna och efter operationen hela processen ca 2 år ,  är galet jävla  skräckslagen nu och m¨år fan dåligt , är 19 år och att gå ut och ha kul och träffa en söt och fin tjej är inte lika längre väsentligt enligt mig , löjligt tycker nog många men min aktning av mig själv är skylåg

2007-09-20 13:51
jag hadde olika slags tandstälningar unger 3 års tid ungefär , vet hur de känns när det gäller tjejer och operera

2007-09-20 14:04
Ha! Jag fick väl min första när jag va typ 12-13. Har fortfarande en på de fyra översta på insidan. Jag e 25.

2007-09-20 14:06
Dom kan ju inte tvinga dig till någonting.

2007-09-20 14:11
ser ju även fördelar , med tanke på vilket resultat det blir efter hela proceduren

dem kan inte tvinga mig men får mig en ändå en rejäl funderare när dem berättar vilka nackdelar dte har om jag inte genomför det

2007-09-20 14:41
Min tjej har precis satt in tandställning för första gången, och hon är 26 år gammal. Personligen så tyckte jag inte att hon behövde det, men det var något som hon alltid hade ångrat att hon inte gjorde när hon var yngre. Hon var, likt du, mer eller mindre skräckslagen före - men nu, ca 2 veckor senare, så är hon väldigt glad att hon tog tag i det.

Om du gör det nu, så är det gjort. Du överlever.
Allmänna Idrottsklubben

2007-09-20 14:51
vad är det som är så jävla läskigt med det då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 14:53
har tandställning i nedre höger.. pajat käke efter olyckan
för 7 år sedan.. skulle ha gjort de för 7 år sedan..
du kan lika gärna göra de nu än om 7 år..

2007-09-20 15:18
D absolut äckligaste med tandställning är ju den där jävla leran dom slänger in i käften på en för att göra formen på tandställningen. Men d tar bara en minut sen e d över. Gör d.

2007-09-20 15:21

Äsch... det är bara att låta dom göra det.. finns inget fel med ett normalställt bett.. :P

En sak kan jag bara säga... sätter dom in en tågräls i din mun, så var beredd på enorma tandvärkar.

http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-09-20 15:25
Muah_fucka P19
Jag har gått igenom samma sak som du kommer få göra, även om jag hade överbett. Men mitt tog ungerfär 4 år att fixa till.

Om du har frågor om operationen eller så kan du fråga mig om du vill=)
Rahamadjan av GU-PA!

2007-09-20 17:18
Låter som samma "problem" min pojkvän har. Han har nyss opererat sig och ska snart få ta bort tandställningen.
Visst är det väl kanske inte skitsnyggt med metallbitar i käften, men det är i alla fall inget jag tänker på vad gäller honom eller andra.

Man får fina tänder sen, så det är lätt värt det tycker jag!
What we do in life echos in eternity.

2007-09-20 19:15
haha jag kanske är sjuk, men jag tycker faktiskt det kan vara snyggt med tandställning,om killen i fråga passar i det :) och det gör säkert du, så oroa dig inte! :)

2007-09-20 19:43
ja e 14 o dom undrar om ja vill ha tandställning men de vill ja inet intressant va? nu ska ja skriva en bok om mitt liv :)

AHAHskämt osido

gör de! du kmr få finare tänder ;D

på tal om ngt annat min syster hade tandställning i typ 3-4 år o hennes tänder e ändå snea xD

aja allt från mej peace!
Sleep is the cousin of death

2007-09-20 19:51
Det underbara med att ha tandställning är smärtan man har i käften efter varje gång man varit hos tandläkaren och spänt rälsen lite. Lovely! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 20:29
Dieallot X20:
jo man blr verkligen påmind att man lever av det där. gick runt med en vattenflaska varje gång dom spände den. skölja med kallt vatten det enda som hjälpte om bara för stunden.

2007-09-20 21:20
men sluta, fjollor. det gör ont men så jävla farligt är det inte!

2007-09-20 21:34
som någon sa:
tandställning kan se bra ut, jag tycker att det kan vara lite charmigt så länge det inte sitter mat i den.
Min pojkvän sedan 5 år hade tandställning när vi träffades.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-09-20 22:16
de tog bort min tandställning för inte så längesen, har dock kvar på de fyra översta i insidan precis som matadåren P25..

ångrar inte det alls, tänderna ser hyfsade ut nu (:
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-09-20 22:18
Glömde säga att, 6 år efter tandställningen, även jag har kvar den som sitter bakom de fyra främre tänderna, Fast jag har nere :)
Känns otroligt onödigt att gå och ta bort den, när man knappt märker av den.

Varför har man den öht? Från början menar jag.
Producent

2007-09-21 03:54
är ju iofs skitsött med en man som har tandställning. men vad du än gör.. välj inte sadana plastpluppar i olika färger, som dom sätter pa baksidan för att det ska se festligt ut.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-21 07:18
muah-fucka - en polare gjorde nån sån grej, hade tandställning aslänge för att sedan operera käken... resultatet är värt all ångest :)

fast han hade inga problem att träffa tjejer ändå...
We call them winerbrods.

2007-09-21 12:17
hahha tågräls hahaha så fuuuuuult

2007-09-21 13:02
hade tandställning i 6 år wihoooooooooooooooooooooooooooo tog bort den i sommras hur skönt är inte det hehe

2007-09-21 13:09
"fast han hade inga problem att träffa tjejer ändå..." allvarligt var i sverige fins dom brudar som är korkade nog att bry sig? skulle var anågon liten jävla håla då

2007-09-21 13:55
vafan. tandställningen är nice. jag var rätt snygg i min =P

2007-09-21 14:06
Haha usch, jag hade nästan glömt bort att jag hade tandställning :D jag hade min när jag var 13 i ca 7 mån. pga en sketen tand som skulle ställa till med fel på käkarna om det inte fixades..
Det där vaxet eller vad det var, var himla skönt att sätta på tänderna så att inte rälsen skavde, men snyggt var det antagligen inte ;D

I 9an så blev en snubbe ääntligen av med sin räls, han kunde inte sluta le den grabben.. haha så fult.
Liqorice = Lakris minus u & t

2007-09-21 15:11
Själv fick jag ha en tågräls i 1½ år... sen tog dom bort den och jag fick en plastställning att sätta på gommen.. :p
Som sagt!
Sätter dom in en i din mun, så räkna med tandvärken, men räkna också med att den går över inom ett par dar efter att dom spänt stålet.

2007-09-21 15:11
Men kom igen, det gäller typ ett år av hela ditt liv. Är det inte värt det?

Jag hade min i två långa år när jag var 13-14, inte så ball men nu har jag ett colgate-leende och det var det värt!
Skåne!

2007-09-21 15:13
Precis det jag menar... ett år eller så är ingenting alls... man får verkligen en finare käke.

2007-09-21 17:07
sweden

vrf så länge  xD?

2007-09-21 17:33
det enda jag bryr mig om e hur mkt det kostar :S
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-09-21 17:35
todilo P1

Är du under tjugo skare vara gratis, annars kostar det runt 18 000

va jag hört ifl

2007-09-21 17:37
Fick också min när jag var 19, och har haft den i ungefär ett år nu , och har ungefär 2 månader kvar..  klart det är ochill i början, men efter ett tag bryr man sig inte.. Men det kommer jag antagligen göra efteråt för det ser redan betydligt bättre ut..

Så, Kör hårt... Tuuuuuttuuuut!

2007-09-21 17:38
shit ^^ haha trodde 19 va gränsen...drar till tandläkarn med detsamma
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-09-21 17:40
Min var gratis... men inte så konstigt eftersom jag var 13.

2007-09-21 18:02
Äh fan ta det bara lungt,se det från den ljusa sidan istället!
Vad gör 2-3 år? Det blir skitsnyggt hela livet,plus att det är jävligt snyggt med tandställning också
Jag har haft...jag vet,var snyggare med den än utan!
Wa wa wee wa!

2007-09-21 18:07
haha... jag kom att tänka på en kul grej jag gjorde på fysiken.. eller var det kemin? Iallafall!
Jag och min labpartner Linda testade konduktiviteten i min tågräls.. :p
Vi satte den höga potentialen på ena sidan, och lampan med nollan på andra sidan... sen började lampjäveln lysa.. :p

2007-09-21 19:40
jag är nitton och ska få räls, det ska bli skitkul!

2008-07-28 20:27
Säg att det är grills..
Boyz n the wood

2008-07-28 20:42
Åh, jag kommer & tänka på filmen Magnolia när ni snackar om tandställningar. :)

Sedan har jag funderat på en grej; nattandställning? Det fanns ju folk som hade det, minns jag. Varför får man det istället för vanlig & hur mycket längre tid tar det egentligen?

2008-07-28 20:53
Jag tycker att tandställning är bland det sötaste som finns. Har alltid varit avundsjuk på mina kompisar som både fick tandställning och glasögon, men själv hade jag "perfekt" syn och bett. Nu i efterhand ser det ju ut som om gud dribblat in mina tänder, men det är ändå för lite för att få det gjort utan att behöva betala multum.

Fick en chans förra året att fixa det ändå. Men då ingick det i dealen att stanna kvar i samma stad i x antal år för att fixa det ordentlig. Så jag sket i det...Det får vara som det är. Jag har fått höra att snea tänder är gulligt *vissel*

kown

Natttandställning, eller sådan som man kan ta ur om man vill, får man inte längre enligt mina tandläkarkontakter. Det var nämligen just en sådan jag önskade skulle fixa mina mindre tandproblem. Men jag vägrades av ledningen i och med att de tyckte det var oproffessionellt typ och bara tog onödigt lång tid...

2008-07-28 21:24
ja är 19 o har räls wihooo, om ja nu kan ha kvar den (får reda på det om typ 2 veckor) så ska ja ha den tills nästa höst...
 Haters gon' hate...

2008-07-28 22:10
anniemal (eller alla): Okej, men hur lång tid tar det som skulle tagit ett år med räls med nattandställning, skulle du gissa på?
Du kanske inte har någon aning iofs.

2008-07-28 22:30
strömbäck
drog ut den lite då och då när jag hade lust..

2008-07-28 23:11
kown

I have no idea! Men jag antar några år...I och med att trycket på tänderna blir så mycket mindre om man bara har den på natten jämfört med dygnet runt i ett år. Men som sagt, jag vet ej, jag har bara hört att det ej används.

2008-07-29 11:50
Uh, det är juh charmigt med ickeperfekta tänder,.! Personligt som tusans.
kikk ass

2008-07-29 13:17
Hellre ha tandställning i något år och sedan ha "perfekta" tänder än att se ut som en idiot resten av livet.. Stör mig otroligt mycket på folk med sneda/fula tänder. Värt att nämna är väl att mina tänder var FÖRJÄVLIGT sneda för typ 2 år sedan men ska snart ta ut tandställningen och är jävligt glad över det. =D

Sen om man grinar över tandställning och snackar om att man inte kommer kunna gå ut med tjejer etc endast på grund av det så är nog tänderna det minsta problemet man har.

2008-07-29 14:00
Så jävla värt det. Jag hade tandställning i 2½ år och det har jag inte ångrat en sekund.

2008-07-29 15:53
Vet inte om nån sagt det, men gör det nu, vänta inte tills senare. för om du påbörjar den innan du fyller 20 så betalas hela tandställningstiden, men efter 20 får man betala en hel del (ingen aning om hur mycket). så om du funderar på det så gör det, så du inte ångrar dig och får betala asmycket i onödan
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com
Toastare

2008-07-29 19:15
Åh ni är så unga. En gammal kärring som jag fick ta och skaffa bettskena som jag sover med på natten för att jag gnisslar tänder och hade fina hack i mina tänder av det.
De fixade till tänderna och nu använder jag den. MEN jag ser ju ut som typ en boxare eller liknande plus att man dreglar av den. Alltid kul att vara singel med en sån.. ta hem en kille, "vänta jag ska bara sätta i min bettskena" (terminator-förvandling)

:(

Jag skyller allt på Emma!