Förkyld så fort jag börjar träna
Tänkte bara höra vad det kan bero på. Jag simmar rätt mycket i perioder och så fort jag börjar en simperiod så avlöser förkylningarna varandra. Dom två senaste månaderna har jag haft tre stycken riktigt ordentliga förkylningar, och så lär det väl fortsätta. Vad beror det på? Och vafan gör jag åt det? Jag orkar ju verkligen inte med det här längre
du träffar massa folk i bassängen o får deras virus o bakterier?
Njae Klor dödar väl typ alla virus? Och mycket folk träffas man ju oavsett
Rude - Jag har samma problem som dig och det är riktigt drygt. "Under träning blir immunförsvaret tillfälligt svagare" Taget från kostkropp.se
Anfall är bästa försvar
Vet inte hur det är med inomhus basänger i sverige, men när jag och några vänner åkte utomlands fick 2-3 av dom rätt hårda förkylningar. Vi fick veta efteråt att vattnet i poolen kryllade av bakterier när vattnet värmts upp.
Hasta La Victoria Siempre!
Stereotyp: ja för varmt vatten lär väl vara rätt bra för bakterier, men ja jag vet inte svenska badhus borde väl ha rätt temperatur och rätt klormängd, kanske Spottsäkerväst: Det där läste jag också nåt om, att man behövde fylla på med olika kosttillskott för att klara sig. Det är kanske det man får köra på då.
Du sover inte tillräckligt mkt? Du äter inte rätt? Girl, jag har varit där själv, förra året vart jag sjuk hela tiden när jag tränade.. sen börja jag sova riktigt.. äta mkt bättre osv.
Det där med att det kan vara vattnet i bassängen som smittat dig tycker jag du kan stryka. Jag kan bara tala för mig själv och jag vet att jag har ett ganska dåligt immunförsvar redan innan jag aktiverar mig, så jag blir oftast sjuk i början på mina löpperioder. Vet inget om det där med kostillskott har bara läst att vitaminer, mineraler, örter mm hjälper att bygga upp immunförsvaret.
Anfall är bästa försvar
och som jimmymorfin sa, bra kost och bra sömn...sen sliter stress på immunförsvaret..
Anfall är bästa försvar
under själva träningen är man lättare motagbar för diverse bakterier
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klor dödar virus? Hey, vi har hittat botemedlet till HIV! Att det var så enkelt... ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Hmm. Om du blir förkyld typ direkt när du börjar träna så kan det ju vara en slump, annars är det ju mer troligt att det har med träningen att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Motionssimma inte i barnbassängen nästa gång, då slipper du en stor del av bajset och gul snö som smält.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Det är ett vanligt förekommande problem, jag har också det att så fort man tränar så blir man förkyld. Därför så låter jag träningen vara och blir till en stor fet soffpotatis.
shimmy shimmy yo
jag har också samma problem men jag blir bara snorig så jag tränar vidare!
jumpcut ; Säg inte att du inte visste att sex i badhus alltid är safe? ;)
potatissuger : Tack för en givande kommentar, rolig var den också!
Oredan: Jag ska fundera på ditt förslag, det kan vara ditåt jag är påväg
Använd L-glutamin, stärker immunförsvaret.. Har aldrig blivit förkyld när jag använt det... fast just nu e jag sjukt förkyld eftersom burken har tagit slut =( Men de e värt ett försök iaf.. dock rätt dyrt
Jaha ?
Rude F24: Glad att jag kan vara till hjälp, även om jag anar en överdos sarkasm ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Hade det precis likadant i ungefär ett år. Så fort jag tränade blev jag sjuk. Vilade en vecka, tränade, blev sjuk igen. Och så höll det på.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
en förkylning, som med många sjukdomar, är ju egentligen bara ett temporärt tillstånd då kroppen rensar sig själv från oönskade bakterier etc. så det är ju inte så konstigt om det kommer när du aktiverar kroppen, speciellt inte i samband med vistelse bland bakterieflödande ställen som badhus..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Jag läste en seriös studie som visade att man minskade riskerna att bli förkyld om man bastade 10-15 minuter efter ett träningspass! Det var tydligen hemskt bra för immunförsvaret! Sov mycket.. bästa sömnen får du om du lägger dig före 22.00 Ät bra.. ät ordentligt, mycket frukt och grösnaker så du får i dig vitaminer och mineraler Drick vatten.. stora mängder
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Inte läst allt, men om vattnet är över (tror det är) 27,5 grader så trivs bakterierna där, och på så vis lär du få i dig en hel del. Men det beror nog på din kost och sömn. Jag tränar fotboll 5-6 pass i veckan och jag känner direkt när jag har ätit/sovit fel/dåligt. Då blir jag förkyld och hängig. Så sov mer och ät rätt.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
hur påverkas immunförsvaret av att man går ut o super skallen av sig på en lördagkväll då? kan ju knappast vara till en fördel
shimmy shimmy yo