Köttbulle-dilemmat (ni vet vilket jag menar!!!)
Hej. Jag köpte köttbullar, kylda (inte djupfrysta), men har förvarat dem i frysen eftersom jag varit borta en vecka och datumet var ganska kort. Nu är jag tillbaka i mitt hem, och jag undrar om köttbullarna är ätbara trots att det egentliga Bäst Före-datumet gick ut för nio dagar sedan? Och att mitt frystrick alltså fungerade... Det vore fett att slippa äta strictly makaråonies till middag. tack på förhand (nej, jag är inte 28 år)
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
ja vafan, var en man för i helvete!
No cake for the impurity!
klart du kan äta dem. alla fryser väl in mat.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Moderator
2007-09-19 18:32
Klart som fan de håller, köttbullar i frys håller för vad som helst.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Perfekt!
Jag hade inte ätit dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aidsrisken är överhängande
det är ju det som frysen är till för. fast laga dom relativt snabbt efter du tinat dom hata färdiggjorda köttbullar dock. hemskt
Så kommer antwon och vänder upp å ner på allt. Är antwon en mes eller försöker ni döda mig?
tror du att köttbullarna som säljs djupfrysta tillverkades så? de är ju ätbara liksom...
you know i spell girl with a B
antwon är en vegan. De andra försöker iochförsig döda dig också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-09-19 18:46
antwon är definitivt en mes. Om du tvivlar kan du komma hit med dem så äter jag hälften innan så får du se själv.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Fryser du in kött innan bäst före-datumet kan du lätt tina det. Men som nej säger så borde du steka dem dagen efter typ.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
haha jag menar inte att vara taskig, men jag tycker det är lite roligt att du är 28 och inte insett detta. Välkommen till en värld av multipack utskuren-biff på Willys till en bråkdel av priset som det kostar att köpa dem styck på närbutiken. Frysen är sjukt bra att ha faktiskt.
Toastare
2007-09-19 18:49
såklart det inte är några problem att frysa färdigstekta köttbullar som mamma scans. de håller sig minst i 3 månader i frys. alltså allt du lägger in i frysen som är färskvaror håller ju längre än utgångsdatum då. de går ju inte ut eftersom du fryst ner dem och inga bakterier kan växa.
Jag skyller allt på Emma!
okej nu såg jag (nej jag är inte 28 år) my bad
Jag brukar käka djupfrysta köttbullar, klå den ni!
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
ja ack...alla har vi råkat ut för "köttbulle-dilemmat" hände mej med en falukorv för inte så länge sen,men jag undkom med en hårsmån!
Toastare
2007-09-19 23:19
Omoral, det gör jag med.. gjort sen jag var liten. gnager av stekytan och äter sen resten. Felix små delikatesskötbullar ska det vara. så jävla goda!
BountyBoo F27 Det lät riktigt skarrigt må jag säga. Fan vad alternativt, lär testas snarast.
spliff macht frei
Lånar tråden! Vafan luktar det alltid PRUTT när man öpnnar ett köttbullspaket?!
^ Smart sagt.
Toastare
2007-09-20 00:22
_-bacteria-_ det är så jävla gott. så gott att jag ibland kan köpa ett paket köttbullar endast för det. Annars äter jag bara mamma scans typ.. men de funkar inte frysta.
Jag äter bara mat med utgånget datum som skänks av tillverkaren och lagras på e foodbank. och jag lever mer eller mindre
klart du kan käka dom! som alla andra säger de e ju de frysen e till för.. men du bör inte frysa dom som blir kvar om du nu inte skulle mumsa i dej alla från påsen/paketet.. o sen e ja rätt sugen så ja kan oxå ta ett par :P
BountyBoo F27 Haha word. Gnager också av stekytan fast sen suger ja på dem tills de blir mjuka. (haha uch va skabbigt det låter)
Kan vara dödligt...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Doktorn Har du käkat upp dom än? :PP
smaka bra??
Toastare
2007-09-21 21:04
Omoral hahaha jag suger också på dem.. men vågade inte skriva det när det vimmlar av pubertetstinna tonåringar!
Frysta köttbullar är as gott! man ska suga på dom tills dom tinar:)
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
BountyBoo och Michelle, haha skönt att man inte är ensam iaf, trodde inte att det fanns många som gjorde det :P... Känner mig inte ALLTFÖR wierd nu :)
Omoral haha har kännt samma sak! Folk tycker att jag e as weird när jag gör så! Skönt att inte vara ensam :)
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Jag synar era sketna köttbullar och höjer med en kall denniskorv, ett glas avslagen cola light och hårda lösgodis svampar + ett gammalt avsnitt av disney tajm.
jag vill ha 48 köttbullar just nu... om ni inte kan ge mig svar på vart det finns en köttbullsrestaurang mellan uppsala och linköping så kan jag stanna där och äta köttbullar för miljoner
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Vafan, jag fryser in allt jag köper, i portionsförpackningar så slipper jag tina alltihop och de jag inte käkar håller sig längre. Alternativt gör riktigta storkok och fryser in det i portionspåsar ...
Poker_Face: ju mer prutt lukt desto godare köttbullar kan man ha som mätstandard.
Forumssignatur...<br>
Ni är fan vridna i huvudet hela bunten :P Man värmer köttbullarna i micron eller stekpannan, sen äter man dem med makaroner och chilisås. Sitta och suga på frysta köttbullar täckta i majonäs? VAFAN!? Nej, man ska inte döma, men kom igen.... :)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
word på jumpcut. det låter riktigt jävla vidrigt.
Haha i knew this would happen :) Men ni måste pröva innan ni talar ! ;)
Omoral P17 : Det finns folk som blir tvärkåta på att kräkas på varandra, jag tänker inte testa det heller.
Frysta köttbullar och kackerlackor är det ändå som överlever en atmobomb.
"vem äter köttbullar? vet ni ens vad det är i dom? och ja, ja har jobbat på scan" Fyfan vad jag hatar när folk säger sådär. Nej, det vet jag inte. Men det är säkert nått äckligt. Men seriöst, vem FAN bryr sig? Resultatet blr fett gott.
Så länge min mat smakar bra så skiter jag i; vad som är i maten, hur djuret dog, eller om det är utgånget datum. Bara det smakar gott och jag blir mätt.
och så länge man slipper bajsa kiss i två veckor.