I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polisen vid moped-jakt?

Övrigt - Blandat

   

2007-09-18 22:35

Polisen vid moped-jakt?

Hej, har en fråga.
Min kompis har åkt fast för rattfylleri tror jag, han och min andra kompis åkte runt på en moped och han som körde hade 0,28 i promille, och ingen av dom 2 hade hjälm.
Polisen jagade dom så dom körde ner på motorvägen i fel fil, då började polisen att preja deras moped så dom tillslut välte, min kompis har nu fått en fet skada på foten och den är helt uppsvullen.
Nu undrar jag bara, får polisen ens jaga folk på moped när dom inte har hjälm? Har hört att dom inte fick göra det pga att föraren kan bli allt för stressad och kanske ramla..

Jag vet att det min vän gjorde var riktigt dumt, och jag har redan sagt åt han att det är hans eget fel så ni behöver inte komma med kommentarer som "rätt åt han" då han ändå inte kommer se.

pz

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..