I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är detta sant ang menstruation?

Övrigt - Blandat

2007-09-18 18:09

Är detta sant ang menstruation?

Att en skolelev (tjej) kan genom skolsystern slippa göra ett prov pga att den veckan har hon mens?

Lät rätt så jämställt i mina ögon.

Lär ju ha funnits många som har unyttjat det systemet isåfall.

2007-09-18 18:10
Ööh nej det tror jag inte. Man blöder väl inte från skallen?

Därmot kan man få slippa skolgympan om man har mensvärk..

2007-09-18 18:12
Jomen jag tänkte att ett prov är psykisk ansträngande också-

2007-09-18 18:13
Utnyttjar man det är man bara cp. Lär ju ha halva lärarkåren + skolsystern efter sig om man försöka skita i provet. Verkar smidigare att bara strunta i det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-18 18:15
Haha, lol på den tjejen som har det som ursäkt för att slippa prov.

Däremot finns det ju de som mår så dåligt att de öht inte kan gå till skolan, och missar man ett prov då får man ju alltid göra det senare...

Sångare

2007-09-18 18:18
Alltså, man slipper inte undan prov genom att säga "jag har mens", men vissa tjejer mår riktigt illa under den veckan och sjukanmäler sig nog.

2007-09-18 18:25
Jofan, att ha kraftiga mensvärkar är jävligt vanligt vid prov. Jag hade några tjejer i min klass i högstadiet som måste varit fertilast i sverige, mens flera gånger i månaden.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-18 18:32
Hahaha. Alltså man kan ju förstå folk som mår riktigt dåligt men, det är ju meningen att man ska fungera som människa i vanliga fall..
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2007-09-18 18:39
Lät rätt så jämställt i mina ögon
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-09-18 18:39
Om det är så illa stannar man nog hemma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-18 18:44
Alltså, vissa av mina polare har mensvärk så de ligger hemma och kräker, och har magsmärtor som borde dämpas med typ morfin. Det kan ju likställas med typ influensa, vilket väl nog är en anledning att slippa ett prov. Men att slänga fram ursäkten "jag har mens" lär ju inte funka hos många!! Enda gången jag sluppit något pga mens var på skolgympan när vi simmade, och det var inte ens för min egen skull jag slapp det! haha..
Skåne!

2007-09-18 18:53
Alla tjejer utom en i min gymnasieklass hade alltid mens när vi skulle till badhuset (4 ggr) Det som var roligt var att den enda som hade fin kropp var med :)

2007-09-18 19:23
mellanöl P22 : Du svarade alltså själv på varför de andra inte följde med :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-18 19:24
på högstadiet hade vi lärare som lätt elever hoppa över prov för att de glömt vilken dag det var och alltså inte pluggat.

2007-09-18 19:28
Haha pinsamt att ha det som anledning:P. Men som många skrev så mår säkert en hel del tjejer dålig över det, dvs mensvärk.

Men har man mensvärk är det bra att träna, t.ex skolgympan. Dock kanske inte så kul att vara med om det är simhallen^^, hehe. Eller om man har grov mensvärk. fyfan för det.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-18 22:01
fräsht me mens............
That's what she said!

2007-09-18 22:02
fräscht
That's what she said!

2007-09-18 23:23
inte vad jag vet. Men har man mensvärk så stannar man hemma den dagen. Sen kan man ju inte hjälpa om det är prov just den dagen.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-09-19 02:09
jag skulle vilja prova och ha riktigt jävla svår mensvärk,bara för att få veta om man blir så jävlig.

2007-09-19 02:24
spetsnaz P19
Killar har ju inte ens mens, hur jämställt är det egentligen?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-09-19 02:59
vi borde införa mens för män!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-09-19 03:23
Vi kan kalla det "mäns", höhö.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-09-19 08:46
behram P20

jag skulle vilja prova och ha riktigt jävla svår mensvärk,bara för att få veta om man blir så jävlig.

intressant... skulle du verkligen vilja ligga och ha konstant kramp i underlivet, spy för att det gör så ont? svimma när du försöker gå på toaletten?

troligt...

jag undrar om dt går att jämföra pungslag med mensvärk?

om jag hade vart kille för en dag hade jag fan slagit mig på pungen konstant bara för att se om det gör lika ont som när man har mensvärk.

jag har vääldigt ont när jag har mensvärk, jag går itne till skolan, så jo ibland missar jag prov, men jag gör fan hellre provet än är hemma med den värken, om jag hade fått välja.

2007-09-19 09:19
hur fan skulle man stoppa det om man var kille då?

http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-09-19 12:36
Jag hade aldrig mensvärk när jag var yngre,trodde alltid att dom tjejer som lät bli saker pga mens överdrev.

Men det senaste året har jag fått en så grym mensvärk att det är helt sjukt. Så nu förstår jag. Och nej jag tror inte att det finns nåt som säger att man får slippa ett prov pga mens,men jag tror att om man pratat ed skolsyster och hon har bedömt din mensvärk tror jag att du får sjukskriva dig när du har mens.
www.susei.blogg.se

2007-09-19 13:00
jag undrar om dt går att jämföra pungslag med mensvärk?

Doubt it. Pungslag vinner.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-19 15:15
Pendragon

Det vet inte du:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-19 15:51
jag tror att om man tex blöder väldigt väldigt mycket (vissa blir yra och liknande när dom har mens) och man får det bekräftat av sin läkare så kan man nog få skjuta upp provet. Det är vad jag tror.
Vissa tjejer behöver ibland åka till sjukhuset för att få en bedövande spruta för att dom har så jävla ont.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-09-19 16:17
Lacroix F18

Oh tro mig, jag vet, efter att ha fått en lacrossboll rakt i skrevet på gymnasiet vet jag allt om smärta. Bara det faktum att det gör helvetiskt ont om man bara råkar stöta vid torde ju skvallra en del om hur extremt känsligt det området är.

Därmed har jag inte sagt att jag skulle vilja utsättas för mensvärk heller, det gör ont nog att vara i närheten av folk med pms.

2007-09-19 16:18
smärta är bara vekhet som lämnar kroppen, eller hur är det nu?
det är bara skönt att känna att man lever ibland
when I play doctor, I play to win

2007-09-19 17:16
> PenDragon
"Oh tro mig, jag vet, efter att ha fått en lacrossboll rakt i skrevet på gymnasiet vet jag allt om smärta."
- Och jag som trodde jag visste allt om smärta efter att ha landat fel på brädan med hela min tyngd och fått ena hjulhuset rakt på ena kronjuvelen, kunde inte gå på tre dagar :|

2007-09-19 18:14
stackars killar... ;(
fortsättning följer.

2007-09-19 18:51
tereche F23
beroende på vilken smärta. tattoosmärta är bara nice i princip. känslan efteråt går inte att beskriva.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-09-19 18:59
Jag tycker smärtan är riktigt mysig när man tatuerar sig :)

2007-09-19 20:51
cissor F19

Tala inte om saker du inte vet.

Du hade slagit dig på pungen EN gång för att sedan ALDRIG göra om det.

2007-09-19 22:02
jojas:

kanske =)

Men då hade jag iallafall testat det, och då hade jag vetat vad jag pratat om när det kommer till skillnaden mellan pungslag och mensvärk :D

2007-09-20 08:38
cissor F19

Givetvis hade du testat det, en gång, sen hade du inte kunnat röra sig på en stund och sannolikt spytt om du råkade slå för hårt, sen hade du inte testat det igen ^^

2007-09-20 08:45
Det är skönt när det gör ont. Njae.. men allvarligt, jag hatar mens. Vissa brudar blir ju helt skruvade av skiten.. vilket och är förståeligt.
Men jag tror dock ett pungslag vinner, det är ju själva intensiteten i det som gör ont, visst man kan ha ont i flera dagar efter, men det kan man härda ut. Illamåendet som följer med pungslaget kan nog faktiskt liksnas vid mens för vissa.

2007-09-20 08:51
Killar drabbas inte av pungslag(?) en vecka, en gång i månaden i ungefär 40 år.
fortsättning följer.

2007-09-20 08:52

2007-09-20 08:54
Poubelle X0

Det är det ingen som har påstått heller. Det var en tjej som gjorde liknelsen.

2007-09-20 09:59
nej, ingen har påstått det, gör det att jag inte får weina lite?

hursomhelst, ganska onödigt att tävla i om vilket kön det är mest synd om.
fortsättning följer.

2007-09-20 10:58
som eddie murphy sade:

Dick threats. Y'all don't realize
how sensitive nuts are, do you?Men don't like to hear a threat like that.
You hear somebody:
"I'll kick you in the nuts."
It make you wince, be like:
"Change the subject, please."
You don't have to kick
no nuts to hurt nobody.
You could just graze nuts.
And the man would be fucked up.
And that pain is worse, because
it don't set in for, like, ten seconds.
You be wondering if it's gonna hurt.
You say, "I wonder,
did that hit my nuts, just...? Aaaaaaauuuch!"
Be the change you want to see in the world.

2007-09-20 11:38
spetsnaz P19

så vi säger, om man skulle avnända mens som ursäkt för att inte behöva göra ett prov så är de helt plötsligt jämnställt mellan män och kvinnor? jamendåså, kom igen tjejer! använd eran mens som ursäkt för allt så försvinner all ojämnställdhet och kvinnoförtryck!

our mission is complete!

2007-09-20 14:20
Brudar är överskattade! fyfan

2007-09-20 14:52
Poubelle X0

jag har påstått det!