Fryshuset
jaaow, det är så att jag börjar bli lite intresserad av det där fryshuset i sthlm. kanske så mycket intresserad att jag funderar söka in, well tills nästa år dåra. har kollat deras hemsida, men hittar inga direkta svar på frågor som jag vill ha svar på. så ni, underbara människor på whoa kanske vill berätta lite :) kan vara bra att veta kanske att om jag söker in blir det antingen på rap eller låtskrivarsaken. nåra frågor jag främst vill ha svar på är; (men all info är bra!) Hur svårt är det att komma in? (jag har läst att det går mycket på betygen från 9an oså, men om man har hyffsat bra betyg och typ rappar halvbra, har man nån chans att komma in då? eller måste allt vara på topp?) Hitta inge om vilka ämnen man läser heller förutom musik osv. men jag antar att man läser grundämnena? det är väl som en vanlig gymnasieskola fast med typ roligare inviduella val? :) Jag bor inte i sthlm. och det går absolut inte peddla varje dag (om jag kommer in alltså) eftersom det tar ungefär fyra timmar att åka härifrån dit upp. Hur blir det då med boende? fixar skolan nån typ av lägenheter? för det lär ju vara svårt sjukt att få boende i sthlm, lång kö och grejjer. men finns det typ nå sånt? Och när man gått dom här tre åren, är det lätt att få jobb då? jag menar, är det många som anställer folk som har gått "raputbildning" ? Jag går just nu på gymnasiet, läser samhäll. Kan det vara till en fördel att få jobb, om det står typ samhäll ett år och estetisktprogram tre år? det är dom frågorna jag kommer på nu. men som sagt, all info om fryshuset är bra..så vet du nå, dela gärna med dig ;)
Jag gick raplinjen för ett par årsen och det är ingen höjdare. Har man skills behöver man inte söka dit vill du däremot "lära" dig rappa så kan du söka in. Men enligt mig e hela frysen en riktig skit skola jag ångrar att jag gick där. Det ända positiva var att man fick nya vänner. Men vill man få en utbildning är det inget o satsa på.
okeeej, tack :) typ..vad hände efter dom tre åren då, har du fått nå vettigt jobb? :)
Inte för att ja går där, men du slänger typ bort ditt liv hehe
gå där om du tycker det verkar kul och inte vet nåt annat du vill bli. jag tycker det är slöseri att gå nåt pisstråkigt om man ändå inte ha några speciella planer på vad man vill bli :) man ska göra som man känner fan
ta-ta
ToTTen F16 Jag pluggar till lärare just nu =).
Innan så jobbade jag på en skivbutik o lite shit, men ja kan säga dig att jag blivit bortsorterad i mina jobb ansökningar för att jag gick frysen. Mitt tips e att gå nån annan skola som har musik eller så för frysen gör dig stämplad. I princip hela min klass jag hade i frysen ångrade att dom sökte till frysen.
Jag går skate på frys nu, vet inte om det e samma sak men intagningsprovet hade nästan ingen betydelse, dom ville bara mer kolla om man var seriös eller nått
Just because i stand over you don't mean you understand me
ToTTen F16 Lyssna på
fittbjörn P20 vi gick samma klass, skitet är inte värt att sabba ditt liv
gå i nåt vettigare
dessutom utvecklas vissa inte.. ska bara höra på
fittbjörn P20 han vart bara sämre =p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fuzz har gåt på frysens rap-linje fråga honom
det gjorde ju 2 i tråden också.....?
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Välj en annan skola och rappa på fritiden istället! Du kommer bara lalla runt i tre år om du väljer fryshuset. Ok att det är kul,schyssta elever och lärare allt sånt.. Men utbildningen du får är inge vidare. Men om du fortfarande är intresserad så är det inte så svårt att komma in, så länge du inte har kassa betyg och inte klara provet.. och dom går på hälften betyg hälften intagningsprov. Och ska du gå rap så är det estetiska programmet som kommer stå i betyget sen när du försöker få jobb =)
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses. - Hit it."
tack allihopa :) haha ni har fått mig fundera nu när ni säger att det inte är så bra som det verkar, menmen..vi får se vad som händer :P kanske slutar med att jag forsätter gå dom åren jag har kvar på samhäll. vi får se, vi får se. najs att så många svarar iaf!
Rap är en hobby inget yrke, det finns rappare som lever på det men inte här i sverige. Rap är nått du kan göra vid sidan av dit riktiga jobb inte nått du gör istället för ditt jobb. Tror nog inte att nån tar dit rappande på större allvar än dom redan gör oavsett om du går där eller inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tjejer kan inte rappa..
That's what she said!
Är fryshuset typ ett diskotek?
jag kom in där med 35p och gjorde inte äns intagningsprovet, antingen så hade dom hört mig innan å digga mina grejer, eller så vare bara tvär kasst med sökande.. jag tackade nej hursomhelst.. går inte i skolan längre, jobbar å tjänar pengar ist :)
work some magic
Vad är FRYSHUSET? Ett slakteri?
wadodo X0 Om man ändå va så bra som den killen han har ju skills haha. Men jag menar efter att jag hade träffat dig visste ja ju att jag aldrig skulle känna mig dålig igen.
Här e ju din video du så gärna ville släppa för du kände att du ville visa att duschen ger bra akustik
videon
Nä men seriöst asså ingen borde söka till frysen de e ren skit.
slutade där 04, enda anledning till att jag gick där var för att jag inte kom in på mina andra val. och såklart att jag hade drömmar som alla naiva 15-16åringar. skulle aldrig ha gått där om jag fick välja idag. gick iaf. musikproduktion. men gillar du wiggers som battlar varandra i koridorerna och alternativa teater tjejer som är lesbiska för att det är alternativt så är skolan något för dig.
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
ja men jag tyckte det lät bra,,, hahaha håller med frysen suger
hm..okeej..men hur kan den vara så jävla dålig då? liksom, ni säger bara att den suger, men varför suger den?
Fittbjörn> Haha, du pluggade ju aldrig. Vi satt mest i datasalen och drack kaffe och kollade p-våffla hahaha. Fryshuset is the shit!
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift
jag gick musikproduktion på frysen och det jag kan säga är att just den delen är grym, riktigt grym. tyvärr så är utbildningen helt kass och man lallar runt fett mycket. och ja det är sjukt lätt att komma in, det mesta hänger på hur mkt man själv vill. jag vet inte riktigt hur det är att plugga vidare efter frysen men vill du bli något mer så får du nog satsa på att hänga med i skolan och inte lalla runt, möjligheten finns ju.
x X22 haha de e fan sjukt vad patetiskt sant det är att det hänger wiggers som battlar varandra i korridorerna.
SUCK SHAFT
Pemezia haha dagarna i datasalen va ju the shit haha.