I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mokumentär

Övrigt - Blandat

2007-09-16 22:52

Mokumentär

Tjena, jag och en kompis hade tännkt oss att göra en Mokumentär i projektarbetet men känns väldigt svårt att hitta ett ämne, de förslag vi hitils kommit med har inte varit tillräckligt bra.
Vet ju att det finns massor utav idéer man skulle kunna göra en mokumentär av men det står still i huvudet. Skulle bli glad om någon kunnde hjälpa oss.

Ja, jag har dyslexi.

2007-09-16 22:59
Mokumentär = ?
Mockumentary?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 23:00
Gör någonting om "araber: mer djur än människa" och peka på likheter mellan flockbeteende, kommunikation genom höga skrik snarare än språk och så vidare.

Macintosh har en dold agenda att ta över världen och har med hjärntvätt fått folk att köpa iPod trots att den är både dyrare och sämre än sina konkurrenter.

Två förslag, bättre än inget ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-16 23:25
vad är en mokumentär ?
Niceness!

2007-09-16 23:28
hundvalpen, en fiktiv dokumentär. ett praktexempel är Forgotten silver av Peter Jackson samt Konspiration 58.

2007-09-16 23:47
Är det alltså Mo(vie)(do)cumentary det kommer ifrån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 23:50
Jag tror att det kommer ifrån mock(falsk) och documentary.

2007-09-17 00:13
whatone said it!

roligast är om man gör det på något helt bissart.

typ att 10kronors sedeln aldrig exsterat, eller att sverige faktsikt aldrig vann över danmark den där gången och att skåne blev svensk genom ett misstag.. nåt i den stilen =) hade vart ball!
 lägg upp på youtube eller nåt om det blir ett bra resultat
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-09-17 00:23
Okej. Mockumentary som jag skrevs högst upp då.. Trådskaparen har lagt ner mycket energi på den här tråden.
Hangaround

2007-09-17 05:38
Gör om en schizofren som tror sig vara någon död kändis ande. Dokumentera allt ifrån hans/hennes matvanor till toalettbesök. Han/hon skall vara helt vanlig ena ögonblicket och sedan i det andra förvandlas till denne figur som denne tror sig vara.

Konspirationer som nämnts tidigare är alltid roliga. Ta något helt ickerelevant som att Per Gessle aldrig funnits. Han är ett påhitt som staten hittat på för att hjärntvätta stackars svenssons för att dra in pengar till vad dem nu vill ha pengar till, något som dem kan dra nytta av personligen.

Alkohol eller drogproppaganda. Man kan faktiskt ta en sil då och då och fortfarande inte gå ned sig. Det är bara roligt, som att feströka, fast lite festilgare.

Att man hittat spår av människolever i scanprodukter.

Att hundar är intiligentare än människor.

Någon som kan läsa ens tankar.

Att 2 Pac bor i Alby under namnet Memmet.

Någon som tror starkt på att denne har lösningen till fred på jorden.

Blbalbalbalba.
Producent

2007-09-17 06:32
friktion. fast jag är sa gammal att jag minns 10-kronorssedeln :(
(fick det i veckopeng!!)

gör en mock om achberg! och följ honom eller en skadespelare som är väldigt lik honom, precis som dom gör i det där dokumentärprogrammet jag inte minns exakt vad det heter, där dom sätter dit folk!!

eller ännu bättre, nagonting om hasse aro och hans sidekickpolis
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-17 14:04
fyra F24 : Det finns nog gott om folk som kommer ihåg VM 58 också :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-17 16:31
Gör något trovärdigt, som folk verkligen kan tro på!