killars beteende gentemot tjejer
Jag lyssnade på Im a flirt, och jag slogs av när T.I. rappar nånting i stil med att om en kille tar med sin tjej till en klubb så e det bäst för honom att han behandlar henne bra för det finns andra som står beredda att göra det (och gör han inte det skulle hon ju isf lämna honom för någon bättre) det hela var extra knäppt för mig att höra eftersom jag är inne i en "killar-som-inte-tittar-en-i-ögonen" period o jg e så less på att höra om tjejer som e så fina o bra mot sina pojkvänner men aldrig när jag aldrig får höra hur fina o bra killar e mot sina flickvänner. Antar att om man är i ett förhållande så är man det för att man älskar/gillar personen och för att avbryta min egen tankegång om att killar inte klarar av att dela sitt liv med någon på ett respektfullt och kärleksfullt sätt vill jag höra hur ni killar gör och är... det kan vara grundregler; min bror utvecklar inte ett förhållande med en tjej förrän han vet vad hennes mamma och pappa heter t.ex. och en tjej berättade att hennes pojkvän hade som policy att vara ansvarig för henne när hon var ute sen eller skulle ta sig långa sträckor när det var mörkt ute. Alltså inte den, ja om du vill kan du ringa mig sen uan, vi ses 3 utanför klubben så tar jg dig hem. so hit me with your principles and behaviour! (behöver återfå tron och hoppet lite :$)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
fly-fly F20 : Om jag inte missminner mig så handlar väl hela den där grejen med att man inte ska gå ut med tjejer som man inte är säker på utan att behandla henne bra. Alltså inte som "vi kommer sno din flickvän" utan mer "vi kan sno din date"...
Men vad menar du med att du är inne i en "killar som inte tittar en i ögonen"-fas? Att du har djup urringning?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
haha jo det kanske den gör...men jaaa, skitsamma. Jumpcut d e inte dum så du fatar ju vad jag menar... nej behöver inte ens ha urringat...
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Toastare
2007-09-15 19:09
välkommen till världen av dålig hiphop och RnB! sen kanske mer handlar om vad för pojkvänner dina kompisar skaffar sig, kanske de som lyssnar på ovanstående? Känns som det är individuellt.. finns killar som aldrig klarar av att binda sig, samma sak med tjejer. Finns killar som blir behandlade som skit och runthunsade. Sånt man inte kan generalisera. Handlar väl mer om att hitta rätt själv.. pejla av läget så att säga så man inte får ett dumhuvud runt halsen och se till att inte själv vara det.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2007-09-15 19:09
fly-fly och killar kollar på dina bröst att de är intressantare än det du säger ;)
bounty, dålig o dålig rnb...smaksak asså de handlar inte om mitt problem bara, tan att jag ALDRIG hör om killars bra beteenden....killar får aldrig cred.jag vet ju att dem finns, min bror är ett exempel på det, men jag vill höra mer... och vf skulle det jag säger vara ointressant..?
Toastare
2007-09-15 19:16
fly-fly ja du får väl skaffa nya vänner som umgås med schyssta killar. du måste ju ändå ha killpolare som är schysst.. inte direkt att man umgås med rövhål självmant. det var ett skämt, eftersom de kollar på dina bröst så lyssnar de ju inte på vad du säger. 1. gå där ifrån 2. kör upp brösten i ansiktet och gosa runt lite.. jag var ironisk.. jag la till och med till en smily ju
Stjärtar, nassar och egentligen de allra flesta delar av en kvinna man tycker är attraktiv är ofta intressantare än det hon säger när man glidit in på den banan. En kille har inga problem att vara intelligent till den sekund han blir lite småkåt, då blir han dum i huvudet.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
ja du får väl skaffa nya vänner som umgås med schyssta killar. du måste ju ändå ha killpolare som är schysst.. inte direkt att man umgås med rövhål självmant. Men det handlar inte bara om mig! Alltså ingenstans får killar upmärksamhet för vad dem gör...jag hör inte om det, mina vänner hör inte om det och tills jg får lite exempel så har inte whoa hört om det... nej alltså jag frågade så eftersom jag ville förstå din tanke bakom meningen du la i slutet. men fin smiley
förutom att jag är alkoholist är ag en ganska trevlig kille som tar hand om mina flickvänner när jag väl har någon. vilket iof var ett tag sedan, men annars så.
Rehab is for quiters.
lite skoj att snubben på flyflys bild verkar veta mkt väl vad han vill ha om man tänker på handens placering å vart ögonen e påväg :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad gör flickorna som är så bra då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej, nu ska du få höra då! Min tjejkompis har haffat en asbra kille, han respekterar henne, och skulle aldrig få för sig att inte vara ärlig mot henne. När de är på stan håller han henne i handen för att säga "kolla, det här är min flickvän, ser ni så fin hon är?!" och är så jäkla stolt över henne. Han berättar för henne, och alla andra som vill höra på, hur mycket han värderar henne, utan att vara nån jävla toffel. Den killen förtjänar pris som "årets pojkvän" och jag är fan så glad att det är min tjejkompis som fått honom på kroken och ingen annan.
Toastare
2007-09-15 20:16
så är de flesta killar jag känner som conspicious talar om.. det känns som en självklarhet att det är så om man är tillsammans med någon?
Toastare
2007-09-15 20:17
conspicious det där kanske är mitt ex som blev gubbsjuk och skaffade 20-årig tjej från malmö..
Bounty Så länge man inte uppskattar sånt beteende så borde man fråntas rätten att haffa de bra killarna!
Hehe, nä... nä, det är det inte. Min tjejkompis pojkvän är ett år yngre än henne..
Jag förstår inte varför du förväntar dig någon sorts rapport över killars beteende i ett förhållande. Själva förhållandet borde väl vara ett bevis på att killen är något att ha. Sen om tjejen skulle gå runt och skryta om sin pojkvän skulle det väl bara vara dåligt för henne själv för då samlas gamarna haha.
BountyBoo F27 : Word. Är man tillsammans med någon så syns det även om man varit tillsammans i femtio år. Det behöver inte alltid spegla sig i saker som att man håller handen och känner ett behov av att prata om sin respektive hela tiden dock.
Respekterar och älskar man någon så syns det helt enkelt.
Toastare
2007-09-15 20:21
conspicous, haha bra där.. och jag håller med. jumpcut, precis älskar någon någon (konstigt där) så ser man det.. det sitter i blicken när personen kollar på den andre. och man vet att den andra har ens rygg..eller hur man ska översätta det
Hpnotiq, jag vill bara höra om fina saker, det behöver ju inte vara exakt likadana exempel som jag gav... vill ni höra om flickors beteende så gör en ny tråd... conspiciuous, det var ett fint exempel :) o ja klart jag håller med både bounty o jumpcut i att det syns om man är kär o älskar nån etc. men vissa visar det på sätt som är extra fina för någon annan.
*min pojkvän lyssnar på min dagliga rapport när jag har mens (mindre mysigt :P ) *han lagar mat åt mig o låter mig vinna i spel när jag är trött *han håller om min mage o pussar mig på pannan när jag mår dåligt *han ser mig djupt i ögonen o säger att han älskar mig varje gång vi ses *han skjutsar o följer med på bussen så ofta som möjligt när jag ska nånstans *han väntar utanför cafét i två timmar när jag har möte (toffelvarning, jag vet)
*han köper godis o säger att jag ser vacker ut i allt jag testar när jag är på dåligt humör
*han får mig att känna mig som världens finaste, han gör så det blir varmt i magen på mig bara jag hör hans namn. han får mig att skratta o le, alltid. han drar skitkassa skämt och står ut med mina. tro mig, det finns fina killar men min pojkvän är verkligen bäst :D
each one, teach one! för hiphopen vidare
Buter_fly F20 : Låter snarare som att han inte har någon ryggrad. Kan man inte säga till sin kvinna vad man tycker är snyggare än någonting annat (även om allt är snyggt) när hon provar kläder så gör han ju bara dig och sig själv en björntjänst.
jumpcut Å andra sidan så gillar ju kvinnor det de vill höra. Så det är nog en fair deal för honom må jag tro. =)
jumpcut: menar bara att han märker när man är ledsen o anstränger sig för att göra en glad :) och jo, det är en fair deal för honom ;P sen är killar i regel kassa som shoppingpartners, knappt så de märker skillnad på en blå o en röd tröja :P
jumpcut, vem har sagt att hon inte gör samma saker gentemot han? men visst låter det som fittpiskan viner. men det finns två sidor av myntet.
ModernDrunkard: Absolut, visst finns det möjlighet att det är en smicker mot analsex-uppgörelse i det hela men hon har ju bara lagt sin sida av saken ;)
jumpcut, haha, exakt det jag fiska efter.
ModernDrunkard P22 : Jag undrar hur många som klickade in sig på hennes sida efter att ha läst min inlägg i hopp om att finna en bild på tjejen som förhoppningsvis tar den i tvåan. Haha ;)
jumpcut: nu ville ju trådskaparen bara veta om killarna, men joo, jag är likadan. senast i torsdags köpte jag en gigantisk gul blomma som han fick helt utan anledning, o jag är ganska så mycket toffel själv :P funkar liksom inte att köra en "smicker mot analsex-uppgörelse" i två år, tro mig det går djupare än så :) ville bara ge några rara exempel på vad pojken brukar hitta på så stackars fly-fly återfår sin tro på killar :P
Buter_fly F20 : Det går djupare än så? Ja, det går lika djupt som en Pavlov-reflex... Men då är ju faktiskt frågan om du tar den i tvåan eller inte? ;)
Haha, förlåt. Jag vet inte varför jag är så jobbig idag, måste vara bakfyllan.
Buter_Fly, jag hade inte gjort allt på din lista för en gul blomma.. Men samtidigt så kanske han är en amatör-botaniker?
jumpcut: hahahahahaa lol! att ens försöka säga nåt vettigt på whoa, sorry, my bad ;)
ModernDrunkard P22 : Det är ju inte bara den
gula blomman han får... Haha. Usch, jag är inte helt okej idag ;)
:P här försöker jag försvara all världens män o vad får man tillbaks? sorry guyes, you're on your own! ledsen att jag inte posta en lista på alla gulliga osjälviska saker jag gjort för killen de senaste två åren, men att lägga upp en sån känns varken gulligt eller osjälviskt. fuck it fly-fly, all men are dogs. *..förutom min baby ^_^*
Buter_fly F20 : Du behöver inte posta en lång lista, räcker med en punkt ;)
Du försökte förresten inte försvara all världens män, bara skryta om din egen!
so hit me with your principles and behaviour! (behöver återfå tron och hoppet lite :$) bah. jag har inga principer vad gäller förhållanden. dock, människor som jag respekterar mer än andra är människor som får saker och ting att hända, och som har nån sorts ambition.
It's only gay if balls are touching
varför skulle någon vilja ha en kille som höll på och daltade med en som om man var en liten unge? jag betackar mig för de exempel på "bra" killar som tagits upp i denna tråd. en bra kille är en kille med humor och intelligens som vill ha en tjej med humor och intelligens. jag vet massor. låter som att du, fly-fly, vill ha exempel på killar från medeltiden, ädla riddare som står redo att rädda den stackars väna jungfrun undan alla eventuella faror.
Toastare
2007-09-16 02:59
näsblod, jag vet också massa killar med både humor och intelligens men som både tänker för mycket med kuken för deras eget bästa och som har en fucked up kvinnosyn. känns som att nöja sig med väldigt lite om det räcker.. jag tycker det låter som om hon vill höra historier om hur majoriteten killar jag känner är.. schyssta sköna snubbar som är så pass säkra i sig själva att de verkligen kan älska någon annan.
Killar som inte vet att uppskatta att få va med och shoppa är ju inget att ha. Jag älskar att få vara med och sitta och titta, enda nackdelen är att man blir avis ibland. När jag tänker på det... att ha åsikter om sina tjejers kläder borde ju egentligen passa alla kontrollbehovsmonster som ofta hörs på det här forumet....
möjligt, men det var baserat på hennes egna exempel jag fick de vibbarna. gå och hämta bruden från klubbar etc. min poäng var inte att intelligenta killar med humor inte kan tänka med kuken, men som jag uppfattat det ska tråden inte heller handla om huruvida killar tänker med kuken eller inte - alla kategorier av människor kan väl från tid till tid styras av sin egen kåthet, hör inte hit.
min poäng var att hur mycket snubben daltar med en/"skyddar en"/ställer upp/etc inte är ett bra mått på hur bra partner han är. en bra partner enligt mig är en person som man kommunicerar bra med, har djävligt roligt ihop med och givetvis som inte gör en besviken gång på gång (till exempel genom otrohet eller vad fan som). jag tycker inte det krävs några hjältemodiga insatser, någon självuppoffring eller några sliskiga romantiska gester.
näsblod F24 - är det inte dags att du flyttar till sthlm <3
It's only gay if balls are touching
Toastare
2007-09-16 13:27
näsblod, jaja.. då är jag med. Jag kände också att hämta från klubben låter mer kotrollerande än gulligt.. är han gullig så ger han henne taxipengar typ. Håller med dig för övrigt.. det handlar om att vara normal och funger a normalt och jag förstår inte heller varför killar skulle få en extra eloge för det. Så då är vi på samma spår, absolut!
jag fick massa sympati från tjejerna i min klass när min dåvarande flickvän behandlade mig som skit. slutade med att hon nästan blev mobbad av sina föredetta kamrater. :(
riddare o riddare, det e väl mer att jag vill bekräfta att killar faktiskt har något common sense, bevisen för det motsatta fortsätter att hagla över mig. bounty hade rätt, jag vill bara höra om sköna snubbar som e cool i sin roll i ett förhållande...dessutom håller jag med henne om att vissa killar e skitroliga o skitsmarta men har en SKEV kvinnosyn...dom kvalificerar sig inte till denna tråden... näsblod, jag förstår vad du menar, men alltså, det handlar inte om dalande eller tofflande.. det handlar om vissa killars unika sätt att visa uppskattning för tjejen i hans liv, eller det behöver inte ens vara unikt... t.ex. när jag var tillsammans med en kille så kom jag hem en fredags eftermiddag o såg fram emot en mysig hemmakväll m honom. TYvärr hade hans kompisar helt impulsivt bestämt att dem skulle ha x-box turnering hemma hos honom (där jag sov för tillfället) han visste att jag hade haft en kass vecka o att jag älskade fredagkvällen för då tränade han inte, han va inte hos familjen, han va inte med vänner. Just denna vckan hade han inte hunnit träffa sina kompisar så jag sa ingenting utan bestämde mig för att gå hem till min kusin. Innan han går så ger han mig två biobiljetter o säger att jag o min kusin borde gå o se en film. När jag kom hem hade han köpt Jacky chokladpudding och hyrt "Brothers" (min faoritfilm) så att jag kunde roa mig i vardagsrummet, tills the grabbs gick hem vid halv tolv... problemet är att jag träffar inga fler killar som är så, och då inkluderar jag hur mina kompisar makar och pojvänner är också..men det betyder ju inte att dem inte finns...
Wow. Fly, det låter som att din snubbe led av the guilties snarare än någonting annat. Han ditchade dig för sina polares skull och spenderade pengar på att få sin vilja igenom? TV-spel i all ära, men att överhuvudtaget komma på tanken att välja det före tjejen är ju ingenting som en annan hade kommit på :P
haha jumpcut, sluta bitcha du e bara sur för du missade white trash festen!! nej han gjorde det av ren o skär OMTANKE! typ som när du erbjöd din soffa
Lite skillnad på att erbjuda sovplats när du står i regnet mitt i natten och att dissa sin brud för sina polare? :P
haha, det regnade inte! själva handlingen kanske e skillnad på men inte på tanken BAKOM, du ville inte jag skulle behöva sova på tågstationens bänkar, like lite som han ville att jag skulle behövasita o titta på GTA eller vad det heter :)