I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

New York (custom sneakers, skivbutiker m.m.)?

Övrigt - Blandat

2007-09-15 11:30

New York (custom sneakers, skivbutiker m.m.)?

hej.
undrar främst om någon känner till någon butik eller liknande som custom paintar sneakers och t-shirts i new york. har sökt runt lite men inte hittat någon med adress.
passar även på att fråga om tips på olika skivbutiker.
även andra "coola" butiker med häftiga kläder o.s.v. är jag intresserad av.

tack på förhand

2007-09-15 13:21
Det är bara åka runt på manhattan och åka ut till Brooklyn, till slut lär du ju htta nåt ;)
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-09-15 13:30
dr jays är ett paradis! haha..

sen finns ju footlocker, där har dom sjukt mycket feta grejer också!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM

2007-09-20 11:08

Active Wearhouse i Soho paintar sneakers och kepsar vet jag.

Åk till Fulton Mall i Brooklyn där hittar du dom fetaste sneakers och klädaffärerna på en och samma gata.

Även 125:e gatan i Harlem är helt ok.

I Soho finns en del fräscha klädaffärer även 20-25:e gatan på Broadway.

Annars finns ju Jimmy Jazz, Dr.Jays m fl kedjor över hela Manhattan, Brooklyn, Queens, Bronx...

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2007-09-20 11:39
uhhhh jag vill inte vänta ett helt år med att åka till NYC
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-09-20 16:28
Jag tror att jag ska aka dit om tre veckor. Over helgen bara. Nagra forslag pa vad man borde ta sig till medan man ar dar?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-09-20 19:29
Som Alphabet Soup säger så ska du definitivt dra till Fulton mall i brooklyn om du letar efter kläder. Men hoppa inte av på fulton street om du åker t-banan, har för mig att nevins street t-bana är närmare fulton mall.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2007-09-23 23:25
tack for tipsen!!! ska ga ner mot soho nu och leta reda pa det dar wearhouse. far checka fulton mall imorgon. har inte hunnit med sa mycket hittills men har tills torsdag pa mig. om nagon ar i nyc och har lust och haka pa sa ar det bara att hora av er.
peace

2007-09-23 23:45
vad sägs om att söka i forumen. görs 1 sån här tråd varenda gång nån unge här ska till new york första gången
Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-09-23 23:48
skojten

det gjorde jag givetvis. och hittade en del intressanta grejer. skapade traden mest med anledning att jag ville ha reda pa var jag kunde fa ett par sneakers pimpade. ville sa garna ha med det i rubriken.

Skivsamlare

2007-09-24 09:56
3XL X0

Sneaker-pimar-affärer såg jag aldrig under min tid i ny, men med lite tur kan du hitta nån writer som sitter i ett gatuhörn och gör custom truckerkepsar, dom brukar även måla sneakers på beställning. Vet att jag såg nån vid fulton nån gång, och även nån som satt på broadway nått kvarter under union sq.
fair enough..

2007-09-24 13:51
airbrushade sneakers kan du få gjort på gatan i NYC och det blir jävligt cleant, en polare gjorde det när vi var där för ett tag sen.
SKU - SKU - SKULASON!