I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plattor till vårrullar

Övrigt - Blandat

2007-09-13 21:06

Plattor till vårrullar

Hej

Tänkte bara höra lite snabbt om någon har koll på var man kan köpa färdiga frysta plattor som man använder när man gör vårrullar och inte pallar baka?

Någon som har koll?

2007-09-13 21:38
Plattor? Alltså såna små rispannkakor typ? Kolla i asiatiska mataffärer. Bor du i Stockholm finns det ett gäng...
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA
Producent

2007-09-13 21:40
som jumpcut säger. det är risblad. men du kan ocksa göra det pa smördeg. fast se da till att kavla ut degen som fan.. sedan ska dom friteras ocksa. det vet du va?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-13 21:43
Fritering är inga problem, baka och kavla däremot är ingen favorit

smördeg är nog inte riktigt samma, om man inte kavlar dne som fan och lägger den i lager. Men som sagt det pallar jag itne riktigt hehe

Producent

2007-09-13 21:49
rude. men dasa. det brukar finnas i typ alla turklivsmedelbutiker/asiatbutiker du kan tänka dig! fraga efter rispapper till varrullar sa vet dom precis!

eller jag ANTAR att dom flesta har det, för det fanns i första bästa jag gick in i när jag skulle göra varrullar en gang. och det var liksom inte världens största butik, inte heller sa värst centralt
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."