I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ångest eller inte?

Övrigt - Blandat

2007-09-06 11:27

Ångest eller inte?

Tog en dags ledigt från jobbet i dag, och skyllde från mig att jag fått en nerv i kläm i foten som jag också fått och det vet min arbetsgivare om, men nu har jag inte ont i foten så pass att jag är berättigad till att stanna hemma.

Men när man jobbar mycket, så kan det vara skönt att "sjuka" sig en dag och göra saker som man annars inte hinner med.

Ångest har börjat krypa, ska det vara så ?

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.

- Captain Howdy

2007-09-06 11:29
Det beror väl på vad för relation till ditt jobb, är den personlig är det ju kefft, annars är det bara att fundera över meningen med livet. Att det är meningen att man ska kasta bort det på jobb lär det ju knappast vara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 11:31
äsch, ta en kopp kaffe och njut av en dags ledighet!
eller så kan du sitta och lipa bort hela din lediga dag.

ditt val!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-09-06 11:32
emelite said it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 11:41
Vafan orka viga sitt liv till arbete, man måste få ha lite tid för sig själv också.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-09-06 11:53
När jag börjar på ett nytt jobb skriver jag under ett kontrakt om att jag ska arbeta. Min arbetsgivare skriver på samma kontrakt och lovar att jag ska få betalt för mitt arbete. I min värld förväntar jag mig att min arbetsgivare fullföljer sina löften. Och han förväntar sig att jag fullföljer mina.

2007-09-06 11:55
ooh vilken crybabie du var då johnny boy!
Yo,i got a slight problem

2007-09-06 11:57
men svergie är ett land då det är av dina moraliska skyldigheter att jobba,
men å andra sidan är jag så pass dyr i drift att jag inte har råd att sitta hemma..

2007-09-06 11:59
Topdawg
Nja... är bara lite trött på parasiter.

2007-09-06 12:00
Arbetsmoral hit arbetsmoral dit, vafan! Unna er lite fritid för fan.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-09-06 12:00
han har redan anmält sjuk för problem med foten? ska han springa dit som en och annan hero bara för det fixat sig? lägg ner!

2007-09-06 12:01
fascist johnny!

2007-09-06 12:10
Emelie
Fritid = semester, kvällar och helger. Behöver man mer så får man väl förhandla till sig det. Förstår inte grejen med att bjuda ut sin kropp och själ till arbete när man ändå inte tänker utföra något. Möjligheten att leva ett liv utan arbete finns, vill man inte arbeta som utlovat bör man välja den vägen.

Topdawg
Det står väl ganska uttalat att foten inte längre är ett problem?

2007-09-06 12:18
Tycker det är ganska så lågt att tycka det är okej att sjukanmäla sig för att vara ledig och ligga på soffan och njuta.
Jag får ångest om jag försover mig en kvart.

Hade jag vaknat varje morgon och inte velat gå till mitt jobb hade jag sagt upp mig, genom att inte gå hit sätter jag min chef, och mina arbetskompisar i skiten då de inte bara måste göra sitt eget jobb, utan också mitt, på samma tid som vanligt, och utan att få extra betalt.

2007-09-06 14:18

jag håller med båda sidor, dels är det jävligt kefft mot sina arbetskamrater att skita i jobbet bara för att man vill slappa, och dels är det jävligt gött o skita i jobbet o sitta hemma o glo på tv...

personligen brukar jag inte sjukskriva mej särskilt ofta (om jag inte e sjuk förstås) men ibland händer det att man helt enkelt inte orkar gå till jobbet, och då tycker jag nog att et är ok, så länge det inte händer varje vecka!

Ingen klass - Bara stil

2007-09-06 18:48
 Johnny

Varför skulle man inte kunna ta en dags ledighet från något man gör dagligen ?

Sen pågår det alltid en ständig strid mellan arbetsgivare och arbetstagare. Din chef är inte din vänn, han är din chef, som inte vill annat att du ska jobba sönder dig på hans bekostnad. Han ser bara pengar genom dig.

Han ser alla möjligheter att tjäna på dig precis som du ser på att tjäna av han.

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.

- Captain Howdy

2007-09-06 19:00
fan va tråkigt att gå runt och ha den uppfattningen om chef-arbetsgivare.

tror fan att chefen vill att man ska jobba. det är hans/hennes uppgift att se till att arbetsplatsen sköts på bästa sätt, dvs att folk jobbar som de ska osv. det är jävligt slitsamt att vara chef.. särskilt om man råkar ut för parasiter.

2007-09-06 19:09
conspicuous F20

Nu var det inte för att ligga på soffan o dega eller dyl, utan jag var mer eller mindre tvungen att hälsa på umgdomsmottagningen och betala in räkningar, och då svenska kassa servic stänger 17:30 och att jag just nu jobbar så pass långt i från hemmet att jag inte hinner hem tills dess, så passa det utmärkt att ha ont i foten i dag (höhöhö) då min arbetsgivare vet om att jag var o röngta den förra veckan och fick diagnos "nerv i kläm" Och faktikst pga att min arbetsgivare gav mig för små arbetsskor som jag gick runt i en hel vecka. OCH tvingar mig nu att köpa egna arbetskor runt tusenlappen.

Får bli ett samtal till det fackliga Byggnads (maffiosofacket även kallat) Från det nya så kallade arbetspartiet M.

- Captain Howdy

2007-09-06 19:45
Jag håller faktiskt med Johnny_K_Ståhl!
Helt klart.
behöver ni funkis så bjinga bilen!