I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låna av banken!

Övrigt - Blandat

2007-09-06 10:33

Låna av banken!

Hej. ´klockan 13.30 idag ska jag ha ett möte med en kontaktperson på nordeas bank. jag ska alltså lyckas låna pengar av dessa..
nu undrar jag, hur fan ska jag bete mig? vad måste jag veta? vad måste jag kunna redovisa? och vad krävs för att jag ska kunna få etablera ett lån överhuvudtaget..

jag är och har aldrig varit skuldsatt.

brb, mailing my eyes

2007-09-06 10:41
Det är simpelt.
Du ska kunna redogöra för dina skulder.
Visa anställningsbevis som visar att du är fast anställd.
Och du ska bete dig som vilken annan nittonårig flicka som vill ha ett lån.

Vad som krävs är i princip att du har en fast inkomst på x antal tusen per år.
Nu vet jag inte riktigt hur mycket du vill låna till men heltidsinkomst är ju att föredra.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2007-09-06 10:44
jevla skit då. för jag är inte anställd någonstans och kommer inte vara det närmsta halvåret. det är nämligen ett lån till att plugga privatskola.

ska låna 45 tusen.

det kanske bör nämnas att banken har ett privatavtal med skolan, men kan tänka mig att dom inte lånar ut till vem som helst ändå... mitt liiiv hänger på det här.
brb, mailing my eyes

2007-09-06 10:53
Då är det säkert andra villkor som gäller.
Jag har fått lånelöfte för att köpa bostad och det är ju en helt annan femma.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2007-09-06 12:22
Om det skulle skita sig med Nordea (dom är ganska svåra vad jag vet, men det finns guldkorn) så finns det SEB. Dom brukar inte vara så svåra.

jag vet en som nekades lån hos Nordea och när han frågade varför så vägrade dom ens att ge honom en anledning "sv säkerhetsskäl". haha.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-09-07 08:22
jag hoppas det gåt iaf. har varit där nu och hon lät positiv. så nu ska jag gå med darriga ben hela dagen innan hon ringer:(

tack för tipset jennie!
brb, mailing my eyes

2007-09-07 08:44
"jag är och har aldrig varit skuldsatt."

hehe

2007-09-07 09:02
håller tummarna!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-09-07 10:14
Vilken skola är det?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-07 10:37
kaktuslime> Du är bara 19 så att du är skuldfri är väl inte så konstigt? Nordea lånar inte ut till någon om dom inte har någon inkomst, jag provade en gång med en mindre summa (10 000) och jag hade faktiskt ett vikariat tom men det gick inte.
shimmy shimmy yo

2007-09-07 10:39
Oredan
Så du påstår att banken förväntar sig att man har ett heltidsjobb medans man har heltidsstudier som de samarbetar med skolan för att låna ut pengar till?

Inte så troligt va...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-07 11:10
Om de samarbetar med skolan så kan hon ju mycket väl få sitt lån jag menade generellt sett.
shimmy shimmy yo

2007-09-11 11:28
jag fick lånet iaf. så tack för stödet.

så:9 släng tråden
brb, mailing my eyes

2007-09-11 11:37

Vilken skola handlar det om? Det känns som någon slags stylistutbildning typ om jag ska vara ärlig ;) För är skolan godkänd så är den väl gratis eller så får man låna av CSN, och CSNs lån skulle jag ta över Nordeas vilken dag som helst - det kan du skriva upp.

Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-12 16:27
csn har inget med skolan att göra. jag har ringt. det är en privat frisörskola. csn stödjer inte dom vare sig dom är godkända eller ej. det är en vuxen utbildning.
brb, mailing my eyes

2007-09-12 16:29
CSN stöder dem inte oavsett om de är godkända eller ej? Låter lite skumt :)

Får du CSN-bidrag om du studerar på den där frisörskolan?
-QanA

2007-09-12 16:31
men nej!!!

som jag skrev CSN har INGET att göra med skolan alls. privatutbildningar av den här sorten får man finansiera helt utan deras hjälp. både under studietiden och studiekostnaden.

• kan vi ta bort tråden nu jag har löst problemet.
brb, mailing my eyes

2007-09-12 16:37
Ja, det var lite dit jag ville komma :) Men fuck you om du ska hetsa så jävligt. Jag bara undrade.
-QanA