I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Preventinmedel (För män ! )

Övrigt - Blandat

2007-09-05 07:46

Preventinmedel (För män ! )

Ja som topicen lyder, Finns de nåe preventinmedel för oss män (killar :P ) ?? Förutom kondom förstås. ?

Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)

2007-09-05 08:25
nej så om du inte orkar vänta på att det kommer något så får du ta fram morakniven o eltejpen.

2007-09-05 08:33
men finns det inte det? har väl varit nåt skriveri om det.. garanterat finns det i usa . tror jag.. men det kommer snart hit. det vet jag
brb, mailing my eyes

2007-09-05 08:38
".... i usa, tror jag"

2007-09-05 08:58
Är vä på utvecklingsstadiet, men mig veterligen har det inte släppts ännu, inte heller i USA.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-05 09:11
tar ju jättelång tid att få det att fungera som det ska.
är många år kvar tror jag.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-09-05 09:28
Medlet du söker kallas kastrering. Går jättebra att gå till en vetrinär och fråga där.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-09-05 09:34
Också läst om typ p-piller för män, kan ha helt fel men det stog inom 10 år, och jag läste väl det i metro för 2-3 års sen skulle jag tro..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2007-09-05 09:35
det har varit "om 10 år" i hur mång år som helst.

2007-09-05 09:37
Det finns redan ett p-piller för män. dock Finns det ingen som investerat  i det. Att det inte skulle finnas är bullshit.

2007-09-05 09:39
Hade det funnits p-piller för män hade jag lätt käkat det,
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-09-05 09:41
xiodioxider P1

som kommit längre än utvecklingsstadiet?
källa!

2007-09-05 09:58
Enligt många finns det en anledning till varför man inte lanserar de preventivmedel som finns för män = att endast kvinnor äter p-piller (andra slags p-medel) bidrar till social kontroll. Typ att p-piller är en del av förtrycket.
Skåne!

2007-09-05 10:56
Seriöst, hur många killar skulle käka p-piller om dom hade fått chansen?
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2007-09-05 11:02

fett många?

2007-09-05 11:06
hade ju varit ett ganska säkert sätt att se till att ni inte blir farsor ofrivilligt, precis som vi p-piller käkande tjejer gör ...

2007-09-05 11:09
Enligt många finns det en anledning till varför man inte lanserar de preventivmedel som finns för män = att endast kvinnor äter p-piller (andra slags p-medel) bidrar till social kontroll. Typ att p-piller är en del av förtrycket.

så istället för att med största sannolikhet öka sina inkomster så väljer läkemedelsföretagen att inte marknadsföra preventivmedel för män för att förtrycka kvinnor? yeah...det verkar ju vettigt

Seriöst, hur många killar skulle käka p-piller om dom hade fått chansen?

jag. hellre det än kondomer iaf...

2007-09-05 11:11
demento

Hm, fast jag är inte så säker på att de hade ökat sina inkomster så himla rejält. Börjar män käka piller så slutar ju kvinnor. Då blir det väl typ +/- noll.
Skåne!

2007-09-05 11:12
princessleija F22

nu räknar du bort en jäkla massa singlar.

2007-09-05 11:13
Min mors arbetskamrat ställde upp i en sådan (svensk) studie, där män fick testa p-piller för män helt enkelt.

Han blev steril...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-05 11:15
Misery_chick

Jag är inte så säker på att killar hade valt p-piller om de var singlar.. Men det ligger ju ngt i det. Fast jag fattar inte, är det inte ganska äckligt att ha oskyddat sex med nån? Vet människor inte om att det finns sjukdomar...?
Skåne!

2007-09-05 11:16
Kontrast

P-piller för kvinnor när det var nytt var också extrema, de var lika starka som dagens "dagen-efter-piller". Så det finns nog rätt mycket att jobba med där.
Skåne!

2007-09-05 11:16
Kontrast P22

är väl lite där problemet de inte riktigt lyckats ta sig runt än ligger som jag förstått det, funkar skitbra tills man inte vill vara syddad längre, typ.

2007-09-05 11:21
Kontrast P22, blev alla sterila?

Fan va, hm, äckligt det skulle kännas när tjejen säger,
"Vi kan inte göra det här, jag vill inte bli med barn. Du har ju ingen kondom!"

..så svarar man:

"Det är lugnt, jag tar p-piller."

Det hade känts himla sjukt i början att äta p-piller som kille, men det är ju bara en sådan grej som försvinner.

princessleija
Sant, detta var dessutom några år sen nu också...

Misery_chick
Heh precis. Det skyddar lite väl mycket.
Men han fick iaf 20.000 för besväret, bah...

teN
Vet faktiskt inte, känns som att det hade varit rätt så stora news om det då :P

2007-09-05 11:42
Jag tror att könssjukdomarna har skjutit i höjden faktiskt, speciellt med tanke på vad killarna i åldern 13-18år tycker om kondomer.

2007-09-05 13:21
Kontrast P22

Men han fick iaf 20.000 för besväret, bah..

Låter sjukt osannolikt att han bara skulle få 20.000 för att ha blivit steril? Kan man få flera hundra tusen för ett vanprydande ärr i ansiktet ska detta tveklöst generera mer pengar.

2007-09-05 13:24
PenDragon
Han fick 0 kr för att han blev steril.
Han fick 20.000 kr för sitt medverkande i studien.

Man skriver på ett papper som intygar att ev. biverkningar.. ja.. man får skylla sig själv helt enkelt.

2007-09-05 13:27

Det där var ju för övrigt något av det roligaste jag läst på länge :P Var är alla kidsen som brukar slå ner på alla konspirationsteorier snabbare än blixten?! VAR ÄR NI?! Gör ert jobb.

2007-09-05 13:27

- Vadå bidrar till social kontroll? Att kvinnor har god tillgång till preventivmedel som hjälper dem att bestämma om och när de vill bli gravida är väl oerhört positivt för kvinnors oberoende?

Eller om vi vänder på det: hade kvinnor varit friare om det enda preventivmedel som existerat varit kondomen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-05 13:28
Kontrast P22

Ah, ja då är det ju en annan sak, hemskt är det iaf.

2007-09-05 14:37

har för mig att ja läst att de utvecklar nå spray kondom där man sprayar på ett lager med latex på ballen så att det lägger sig som en kondom, enda problemet ja kom att tänka på e vart sperman ska ta vägen när man kommer/sprutar/whatever, stanna kvar i röret? skulle iaf vara på väg inom "ett par år"

men sen kan d bara varit något ja fått för mig också, spekulationer

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-05 15:03
Ni som sågar det jag skrev om preventivmedel kvinnor/män, det är alltså inte vad jag tycker, jag har bara råkat läsa det och skrev det här.. Bli alltså inte arga på mig =)
Skåne!

2007-09-05 15:37
Det finns, det innebär dock vissa risker. Vasektomi kallas det och det är en form av sterilisering som kan reverseras. Det är ca 50-50 att du återfår förmågan att producera live amo sas. Lite lol att ingen vet om detta typ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-05 15:51
"Seriöst, hur många killar skulle käka p-piller om dom hade fått chansen?"

Rätt många? Jag skulle iaf det.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-09-05 16:01
Alltså...alla killar här säger ju att de skulle lätt ta p-piller om det fanns men vafan..tänk er att ni råkar dra hem en brud som inte hört att det finns såna för killar och ni säger lite käckt "det är lugnt, jag tar p-piller"...ja, det kan ju inte sluta lyckligt..

Sedan är ju kondomindustrin helt vansinnigt stor..får se om dessa piller ens kommer kunna klara av att existera i en Trojansk värld.
•pave paradise•

2007-09-05 16:05
lhabia X0,
råkar jag dra hem en random brud använder jag kondom i vilket fall som helst. i de flesta fall för mig skulle det mest vara en extra säkerhet, men jag vill inte bli pappa än så jag skulle gärna vilja ha den möjligheten. och för ett tag sedan var jag tillsammans med en tjej som mådde rätt dåligt på alla olika p-piller hon testade, där hade det varit perfekt om jag hade kunnat ta istället.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-09-05 16:07
Ni andra killar får prova i tio-femton år innan jag ger mig på det.

2007-09-05 16:19
Jag word:ar antwon.
•pave paradise•

2007-09-05 17:26
Om man bortser från ev. sjukdomsaspekter på det hela så tror jag det skulle floppa i praktiken eftersom många tjejer är vettiga nog att förstå att det är de som sitter i skiten om killen slarvar.

Tar brudarna själva har de åtminstone kontroll över att det blir gjort ordentligt och risken för graviditet hålls minimal. Den kontrollen är svår att ha på andra utan att det blir friktion.

2007-09-05 17:52
Endeavour X0,
Visst, men jag tror ändå det finns tillräckligt många killar som verkligen inte vill ha en unge att de inte skulle ha något emot att ta p-piller.

2007-09-05 19:12
gorrit: och så finns det de som hänger i politikforumet och kräver abortlagar för män (dvs. avsäga sigallt ansvar när det skitit sig..).

Det är ändå en mycket större last för kvinnan att antingen gå igenom med en graviditet eller en abort. Även om båda tar sitt ansvar.

2007-09-05 19:28
lite spontant skulle jag vilja påstå att ett hormon som försvagar spermien både är lättare och billigare att framställa, och framförallt inte är en lika stor påfrestning på kroppen än dagens p-piller för kvinnor. men det är som sagt inte ett uttalande av mig som expert på ämnet 
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-05 19:37
bperb,
tror nog att det kanske är svårare, för att män producerar miljarder spermier per dag medans kvinnor endast är fertila i typ 48 timmar per månad.

2007-09-05 19:54
gorrit
det tror jag inte har nåt med saken att göra
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-05 19:59
Om man inte ser den enorma vinstpotentialen i ett p-piller för män måste man vara ekonomiskt blind. Vi snackar nära halva jordens befolkning som oexploaterad marknad.

Klart det kommer, men det tar tid.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-09-05 20:11
Det finns p-piller för män, men de finns inte att köpa i Sverige ännu, av någon konstig anledning. Om några år ska de pillrerna hursomhelst finnas ute på marknaden, och då är det väl bara att tuta och köra! Biverkningarna (som alla inte får) ska tydligen vara svettnigar och kramper i bröstet.

Hursomhelst läste jag en text om p-piller för män, men det var längesen. Men, den torde finnas ute på nätet. Ska se om jag hittar den, eller någon liknande.
fortsättning följer.

2007-09-05 20:16

Nu är det här, ett p-piller för män! En amerikansk studie visar på att männen får precis lika bra skydd mot oönskade graviditeter som de kvinnorna som använder p-piller. P-piller för män fungerar givetvis inte på exakt samma sätt som för kvinnor. De manliga p-pillren stoppar kroppens spermaproduktion medan man använder dessa piller.

Claes Gottlieb som är docent i urologi på Sophiahemmet förklarar att alla män som deltagit i undersökningen fick nya spermier när de slutade ta detta p-piller för män. Sammanlagt har man gjort ett 30-tal undersökningar på detta område och c:a 50 svenska män har deltagit i studierna som totalt omfattar drygt 1500 försökspersoner.

Hur tar man detta p-piller?
Lite förvånande kanske, men man tar detta p-piller antingen som ett piller (precis som tjejernas p-piller) eller som en stav som man opererar in i armen. Genom intag av detta p-piller så stängs signaler från hypofysen av och testiklarna får därmed inga indikationer att spermier ska bildas. Så istället för att stänga av själva ägglossningen som man gör hos kvinnor, så stängs spermieproduktionen ner. Enda nackdelen är att detta stör testosteronutsöndringen och därför får man tillföra testosteron externt, 1-2 gånger i månaden. Men i motsats till tidigare p-piller för män så har dessa inga biverkningar efter avslutad kur, som man funnit än så länge.

Tillverkare: Schering & Organon.
Källa: The Lancet

Från hemsidan impotens.org

fortsättning följer.

2007-09-05 20:20
har hört vilda rykten om att det skall dyka upp ett preparat i svea rike om ca 4 år.. vi är alla utom oss av förväntan, eller är det bara jag??
smisk, fnask och ganja!

2007-09-05 20:26
hems:

Eftersom jag inte litar på helt nya produkter så..jag vet inte, det kanske bara är du? :P
•pave paradise•