I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blåsa i käften som vägrar att försvinna (dessutom gör ont utav bara helvete).

Övrigt - Blandat

2007-09-04 14:40

Blåsa i käften som vägrar att försvinna (dessutom gör ont utav bara helvete).

God afton, mina barn.

Det hela började med att jag fick en blåsa på insidan av underläppan (nere vid tandköttet), hursomhelst...

Den där blåsjäveln låg mest i vägen, men nu så har den dom senaste dagarna varit grymt irriterat, dvs så fort det kommer saliv/rör med tungan/äter/dricker, ja, tillochmed när jag pratar så svider utav bara fan. Detta är sjukt störigt, och heller inget nytt för er som också lyckas dra på er mängder med blåsor så fort kylan knackar på dörren.

En polare bad mej att ta Idominsalva, jag satt som ett frågetecken, men jag provade, och resultatet? Vi säger såhär, man skulle kunna tro att jag försökt lära mej borsta tänderna.

Någon svinbra huskur emot blåsor, skott som utväxta sådana, skulle göra min dag. Varför jag ens skriver om detta är för att jag har lite brottomt, då jag ska in i studion på fredag, och då kommer jag inte få en rad dragen om hela käften är blåsfylld (har fyra stycken - redan).

Tacksam för svar / Klockan12

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 14:42
Såg att det var en del stav- och grammatikfel, även i rubriken - klantigt nog. Låtsas som ingenting!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 14:47
Känner igen mig, haft precis lika dant, varit till 2 olika läkare pga av det.
En läkare sa att de går över att jag inte kunde göra nått.
Men på sjukhuset så fick jag en salva man har på, som gör att smärtan försvinner blåsorna dolmnar bort. den va fett effektiv!
Så tips gå till vårdcentral eller sjukhus så dom får kolla på dom, så kommer nog du få samma deal!
Jag kunde inte äta, dricka eller prata. så den salvan va guld

Obs har du börjat med nått nytt? jag fick sånna av tex Göteborgs rape snus :S kan snusa allt annat :P men rapen gjorde så man fick massor av sånna där. vet fler som fick sånna av rapen.
Men jag vet inte hur de är för dig.
Aja Lycka till
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2007-09-04 14:53
ja brukar oxå få sånna här blåsor :/

får alltid underläppen gör så jävla ont..

en gång så köpte vi någon salva i apoteket som man la på så de blev typ som ett tjockt lager ovanpå blåorna så dom inte skavde mo ttänderna o sånt fick inte mat på o så de gjorde fortfarande ont men de hjälpte LITE :)

minns dock ninte va den salvan heter :/

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-09-04 15:04
Afteblåsor, finns salva/tandkräm mot skiten. Annars funkar Xylocain bra, receptfritt.

2007-09-04 15:07
> PappA_Geno
Ok, skitschyst, får checka med Apokteket i veckan :) Minns du vad den där salvan hette? Pallar inte med ett dilemma om vilken salva jag ska välja när jag väl kommer till hyllan med alla krämerna, hehe.

För övrigt så har jag inte börjat med något nytt, varken i tobaksväg eller i matform, jag är bara den där personen som får alla blåsor oavsett, haha ;(

2007-09-04 15:08
> Jonka
Tack :) ska kolla upp den!

2007-09-04 15:46
Ät apelsiner! Brukar funka för mig.

2007-09-04 15:46
Svider iofs när man gör det..

2007-09-04 15:58
det finns något slags munvatten/bakteriedödande grejs på apoteket. Det ligger i en mörkrosa liten flaska, heter NYODEX.
Jag kom på för några år sedan att det dödande munblåsor som om den inte vore gjord för annat.
Egentlligen är det som sagt ett gurgelvatten och ska spädas ut.
No way josé... ta en tops och häll skiten på tills bomullsdelen är helt mörkröd sen trycker du detta mot blåsan ett tag.
Efter det kan du lika gärna gurgla dig lite också (eller innan)
Upprepa detta några gånger per dag... den börjar ge med sig efter bara några timmar, it's poison I tell ya! haha

2007-09-05 00:55
Jag ska kika vad den heter, om jag har kvar i mitt lilla skåp :P

2007-09-05 01:05
Xylocain®

Kan ha varit den. inte säker.

annars emla kräm. men den tror jag minst på. kolla på apotekhemsidan.  men Xylocain tror jag de va. hör med dom som jobbar på apoteket så får du nog en bra guidening :)

2007-09-05 01:05
pussats med någon olämplig?
brb, mailing my eyes

2007-09-05 10:12
du har herpes

2007-09-05 11:18
Naturshit...

Bikarbonat, ta lite lägg där, det svider, fett äckligt, men det hjälper!

2007-09-05 15:25
Rekommenderar Corsodyl (vilket e munhålelösning) fungerar utmärkt för mig. Finns att köpa på apoteket för ca: 50kr. Om du vill dämpa smärtan för tillfället kan du blöta en tops och sen doppa den i salt, för att sedan trycka den mot blåsan ett tag. Då domnar "smärtan" bort för stunden. Lycka till
I aint talkin romance, but you get swept off your feet!

2007-09-05 20:55
Snus,bäst lös snus, funkar bra som fan om du läger direkt på blåsan,Pzz
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-09-05 21:03
Får man ofta blåsor i munnen så kan det vara bra att byta till zendium tandkräm också :)
Forumssignatur...<br>

2007-09-05 21:12
Haft sånna mååånga ggr... börja ör flera år sedan.. men dom kommer och går.. ibland har ja en och ibland flera st... dom gör sjukt ont.. brukar ibland inte kunna sova tack vare att de gör så ont.. men jag har fått nå skit mun grej.. som gör att hela munnen domnar bort.. men de hjälper inte länge.. dock bra när man ska sova... men för mej försvinner dom av sej själv efter ungefär en vecka... de e bara hålla ut!
God is a part of us all.

2007-09-05 21:13
tugga en ipren, aceltylsalisylsyra är skiten mot all skit.

2007-09-05 21:15
Om ingen redan sagt det, så funkar tandkräm förvånansvärt bra!

Lycka till.
Signatur får rum här

2007-09-06 01:02
Tack för alla tips, fan!