I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Missnöjd med vara

Övrigt - Blandat

   

2007-09-03 15:26

Missnöjd med vara

För drygt 2 månader sedan valde jag ut en klocka jag sedan fick i studentpresent. Jag kollade runt lite i butiken och fick hjälp av en expedit. Hon rekommenderade ett par klockor, och b.la. den jag till sist valde. Det är en Jacques Lemans Titanium, och har alltså en matt finish på större delen av klockan. Spännet är också i någon tunnare typ av metall (aluminium). Jag frågade expediten om inte klockan repas lätt med tanke på att det är matt finish på den, men fick till svar att den: "Åh nej, absolut inte, den repas inte lätt".

Jag tror ni förstår var det här leder -- efter två månaders användning: relativt varsamt bruk, inga våldsamma krogkvällar (lämnade även klockan hemma när jag skulle på festival), och ja... min vardag där jag jobbat statiskt på ett kontor -- så ser klockan rätt repig ut när jag granskar den närmare.

Glas etc är godkänt (trots allt repfritt), aluminiumspännet var det som först började nötas, och när jag tittar på länk, och runt sidan av klockan så är det små repor som man ser absolut inte går att tvätta/polera bort (har inte gjort något försök).

Jag är en djävel för detaljer och det här stör mig otroligt. Jag menar, på avstånd ser den okej ut, men när Jag tittar på den så tycker jag den ser rätt sliten ut. Nog för att en klocka nöts men då skulle jag föredragit hur vanlig metall repas/nöts, och inte så att metall repas fram.

Jag ska gå dit och reklamera klockan tänker jag, men då det trots allt gått 2 månader och jag "använt" klockan, så kan jag tänka mig att de kommer bli kinkiga.

Hur skulle du agerat i mitt läge? Gör jag rätt som reklamerar varan?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.