I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tandblekning?

Övrigt - Blandat

Producent

2007-09-03 13:30

Tandblekning?

Någon som testat? Funderar på det men vill veta om det verkligen funkar, om det ser normalt ut osv? info tack :)

2007-09-03 13:37
Har en polare som ska bleka tänderna idag. Kan ge dig lite info sen :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!
Producent

2007-09-03 13:43
aah schysst =)

2007-09-03 13:57
brorsan köpte nån tandblekning för runt 400, funkade perfekt trots några års snusande.

2007-09-03 14:07
förstör man inte emaljen eller vad det nu är man har på tänderna genom tandblekning?

2007-09-03 14:08
min brorsa gjorde det, nåt sånt där billigt. funkade bra

2007-09-03 15:08
garyowens inte så jättehälsosamt. kan få ilningar i tänderna å skit. men likförbannat tänker jag göra det, bara ja få ta bort grillzen snart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-09-03 15:14
garyowens. det ska tydligen vara lika skadligt för tänderna som ett glas coca cola.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-03 15:23

Tror inte det ar sa bra, min tandlakare rekommenderade inte det till mig nar jag ville gora det.

fyra, har du nagon mer info om vart du hittade det nagonstans? :)

-ò_ó-

2007-09-03 15:28
Mamma är tandläkare, hon säger att det är många som klagar på att de känner att tänderna blivit känsligare efter blekningen.
For the record, när hon själv blekte sina tänder så visade det sig att hon var överkänslig mot blekmedlet och det frätte sönder hennes tandkött så att hon blev helt sårig. Så jag tror inte att de e nåt man gör så många gånger direkt, huva.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-03 15:30
kommer man inte känna sig som en tönt när man går omkring med kritvita tänder då? alla ba "vilket äckel, han måste haft svarta tänder fram tills igår" :)

2007-09-03 15:33
min brorsa gjorde det hemma för typ 800-900 spänn och han blev jättenöjd.. men det värsta är att man måste göra om det ofta
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent

2007-09-03 15:41
jonka mm jag fick rejäla ilnignar i tänderna efter jag blekt mina hos tandläkaren. men det försvann efter en natts sömn. men det var jävligt illa. dock skulle jag göra om det igen.
kan tillägga att alvedon INTE hjälpte mot ilnignarna.

om du har tandställning eller nagot liknande pa dina tänder sa rekomenderar jag INTE tandblekning direkt efter du har tagit bort dom. du kommer typ dö av smärta.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-09-03 15:43
just ja.. jag blev nöjd med resultatet, fick dock inte sadär blingande tänder som man kan se pa tv. men vita var dom! kostade mig över 3000 spänn ocksa

2007-09-03 15:56
goddamn, är det så illa? annars kan man ju alltid borsta tänderna med salt. då inbillar jag mig att dom blir dom alldeles white n shiny.

2007-09-03 16:04

Prisa gudarna för kortsiktiga lösningar! jag börjar förstå hur moderaterna och folkparti-skämtregeringen kunnat få fotfäste i den här plastvärlden. Sunset beach here we come!

2007-09-03 16:16
Producent

2007-09-03 16:48
mlk, ajg tror jag har fragat tandläkaren själv. men jag har hört det fran manga hall och kanter. sa det lär stämma
Producent

2007-09-03 16:53
johnny v8, inte trodde jag att du skulle vara en sa fördomsfull människa.

2007-09-03 18:29
nä det är typiskt fördomsfullt att tycka att världen är åt helvete när unga människor vill betala flera tusen för att ge sken av att de inte lever.

ni säljer min värld till blodsugarna, jag hatar er nästan.

2007-09-03 18:51
fyra, det kan nog stamma.. men sen ar det nog valdigt individuellt hur man "paverkas" av blekningen. sa det dar med colan vet jag inte om man kan kora med. tyvarr!
-ò_ó-

2007-09-03 20:16
jag är fan också sjukt intresserad utav detta, nån som vet några bra metoder får gärna skrika till.
priset är väll inte det viktigaste, men finns det nån billigare kur som e ungefär lika bra som den dyra så föredrar jag hellre den som är billigare.

Producent

2007-09-04 08:32
min brorsa gjorde det hemma för typ 800-900 spänn och han blev jättenöjd.. men det värsta är att man måste göra om det ofta

Måste man göra om det? Det visste jag inte, jag trodde att om man gjorde det en gång och sedan borstade tänderna jättenoga i framtiden så skulle de hålla sig vita?

2007-09-04 10:04
Assa jag testade den dar skiten fran dentway for typ 900. tanderna ilade ut i helvete sa kollade upp deras FAQ och sag att man kan forstora tanderna for lisvstid om man anvander det dar medlet och har hal i tanderna...

Nu ar jagio USA sa ska fixa sanna whitening strips istallet. det ar iofs. olagligt i Sverige horde jag nanstans men det verkar snabbt och smidigt...

Producent

2007-09-04 20:54
johnny. det är väl inget fel pa att inte vilja se ut som en fattig indier i käften.

jag tycker dessutom det verkar hälsosamt att människor bryr sig om sitt utseende.

och man behöver inte vara en puckobrat för att bleka tänderna. jag är ett väldigt bra exemplar pa det.

2007-09-04 22:44

Nä det är inget fel, men jag har svårt att koppla sensationsbehandlingar som hjälper för stunden till hälsa faktiskt...

ser man ut som en fattig indier i käften kanske man ska se över vad man stoppar i sig och börja från grunden istället för att bara dölja ytan. jag menar lever man på socker, bryggkaffe och cigaretter lär inte all tandblekning i världen påverka hälsan (förutom att man kanske ser jättefrisk ut när man dör före 40).

Producent

2007-09-05 00:03
mja. tänkte mer att det är väl psykiskt hälsosamt att ta hand om sitt utseende.
Producent

2007-09-05 08:05
men det värsta är att man måste göra om det ofta

Vill fortfarande ha svar på om det stämmer?

2007-09-05 11:38

Kollade på ett program på tv om folk som frågade doktorer saker, en tjej frågade om de vara farligt att bleka tänderna var dag för hon gjorde de, men han sa att de inte vara farligt.
Inte för jag tror på de hela men ändå:D
Tänkte bleka mina tänder med och så får vi se hur de går helt enkelt.

2007-09-05 19:12
du som hade tandställning, tro mig, dina tänder kommer redan vara vita, om inte annat kännas väldigt vita, när du tar av dig den. efter jag tagit bort min var typ typ shitloads av människor som ba "oj, har du blekt tänderna??" bara för jag tagit bort den. det känns ju sjukt mycket bättre att glo sig själv i spegeln när leendet man ser inte bara är grått och av stål.
vänta ett tag med de!

och japp, ni som känner ngn som är eller ska till USA, be dom köpa med blekningsgrejs... finns sånt man har i 1 timma, har polare som sover med sånt på natten .. ganska äckligt, men dom har sjukt vita tänder. och det e mkt billigare i det förlovade klandet, förstås.