I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

åldersgräns för att undvika pedofiler

Övrigt - Blandat

   

2007-09-01 01:35

åldersgräns för att undvika pedofiler

"London Bridge skatepark eller White grounds som den heter numera är en nyöppnad och gratis betongpark. Då den ligger belägen på ett sätt att man kan åka där även när det regnar så är det många skatare i London som sett fram emot denna parken. Men med den nya lagen som nu träder i kraft efter att parken varit öppen i sex månader så ska man hindra eventuella brädburna "pedofiler" genom att de som är över 18 år får nöja sig med att åka där två timmar i veckan.

Ordföranden i Storbrittaniens skateboardförbund, Kevin Parrott från UKSA är chockad. "-Jag kan inte förstå. Det låter helt overkligt och oseriöst!".

"-Jag är 29 år och jag får inte använda parken, för möjligheterna finns att jag kan trakassera en yngre skatare sexuellt? Varför förbjuder vi inte då vuxna från simbassänger? Barnen är ju halvnakna där."

"-Tyvärr är det här inget skämt, utan en allvarlig situation för oss skateboardåkare" "
från tacky.se


WTF!? säger jag bara! Det weirda är att dom är ju helt seriösa!
Små ungarna lär ju inte heller tycka det är så jävla kul. när man är lite ser man ju upp till de äldre och lär sig av dom. helt galet att man inte ska kunna lita på dom. det är som de säger, en pedofil drar väl väldans mycket hellre till en badbasäng eller liknande.
Jag blev bara lite chockad av artikeln.. nu ska jag sova. God natt whoa