I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

åldersgräns för att undvika pedofiler

Övrigt - Blandat

2007-09-01 01:35

åldersgräns för att undvika pedofiler

"London Bridge skatepark eller White grounds som den heter numera är en nyöppnad och gratis betongpark. Då den ligger belägen på ett sätt att man kan åka där även när det regnar så är det många skatare i London som sett fram emot denna parken. Men med den nya lagen som nu träder i kraft efter att parken varit öppen i sex månader så ska man hindra eventuella brädburna "pedofiler" genom att de som är över 18 år får nöja sig med att åka där två timmar i veckan.

Ordföranden i Storbrittaniens skateboardförbund, Kevin Parrott från UKSA är chockad. "-Jag kan inte förstå. Det låter helt overkligt och oseriöst!".

"-Jag är 29 år och jag får inte använda parken, för möjligheterna finns att jag kan trakassera en yngre skatare sexuellt? Varför förbjuder vi inte då vuxna från simbassänger? Barnen är ju halvnakna där."

"-Tyvärr är det här inget skämt, utan en allvarlig situation för oss skateboardåkare" "
från tacky.se

WTF!? säger jag bara! Det weirda är att dom är ju helt seriösa!
Små ungarna lär ju inte heller tycka det är så jävla kul. när man är lite ser man ju upp till de äldre och lär sig av dom. helt galet att man inte ska kunna lita på dom. det är som de säger, en pedofil drar väl väldans mycket hellre till en badbasäng eller liknande.
Jag blev bara lite chockad av artikeln.. nu ska jag sova. God natt whoa

2007-09-01 01:38
många grymma skaters är pedofiler öööööh?

2007-09-01 02:02
HAHAHAHA! Fyfan asså! Hade det hänt här hade jag blivit tokig!

2007-09-01 07:40
Det där var ju helt sjukt. Snart får man väl inte gå ut vissa tider i veckan för då kan man trakassera yngre sexuellt.

Riktigt bra det han sa med bassängen.

2007-09-01 09:06
om det var nån som verkade pedofilig så skulle man ju få ett antal brädor i huvudet. om jag var pedofil skulle inte göra "min grej" i en skate park.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2007-09-01 09:17
HAHA vilket jävla skämt ^ Kan dom iunte bara ha olika tider för olika åldersgrupper om de inte får skata med varann?
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-09-01 09:41
Dedär är nog de sjukaste ja sett
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-09-01 09:41
Helt klart bland de mest bristfälliga argument jag hört :o
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-09-01 10:17
man får flytta till belgien om man ska åka bräda nuförtiden
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-01 10:21
Herregud alltså... herre-jävla-gud.
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2007-09-01 11:21
kan vara det sjukaste jag hört.. helt bizarr regel ju.. även om det hade fnnits en enda liten risk för att någon skulle trakaseras sexuellt av pedofiler på en skatepark, vilket jag knappt tror att det finns då min erfarenhet är att skatare håller ihop på såna ställen, så vore det ju absolut inte värt såna här regler.. isåfall måste vi ju införa olika ute tider för män och kvinnor, varför inte utegångsförbud för alla män efter 11 på kvällen, olika badhus för män, kvinnor och barn, olika kollektivtraffik, sedan kanske folk av olika etnisk bakgrund borde hållas isär så vi slipper rasism..

hade någon taffsat på mig eller nån av mina polare när vi var små och åkte bräda hade det nog varit mest synd om honom, 10 st 12 åringar med träplankor med tjocka metall truckar på är inte direkt lätta byten när de håller ihop.. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-01 11:31
Något av det sjukaste jag läst på bra många år :) Helt absurt. Betvivlar starkt att det blir en realitet.
Look with your own eyes - See with your own mind
Moderator

2007-09-01 12:10
Har england samma regler som usa vad gäller underåriga? Alltså att är hon (eller han) under 18 och den andra över så är det barnarov?

För då kanske det är den sortens "pedofili" de vill undvika. Fortfarande helt jävla sjuk grej, men det låter ändå som en mer vettig förklaring än att de vill undvika gamla farbröder som kommer dit och ofredar flickor. Kanske många småtjejer som legat med äldre killar under de här sex månaderna?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-09-01 12:14
låter ungefär lika dumt och otroligt som det där förslaget om att det borde bli olagligt att röka i sin egen lägenhet.
förhopningsvis får alla åka hela tiden. folk är bra på att protestera mot riktigt idiotiska grejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-01 12:56

WTF?! Skatepedofiler, vafan snackar de om?!!

Vi har ju bara idioter till politiker.
Tror ni verkligen vi lever i en demokrati.
Fattar inte folk att vårat samhälle blir mer och mer en jävla faciststat.

2007-09-01 13:05
Detta är det dummaste jag har hört. Ett ord, jubelidioter.

2007-09-01 13:08
"man får flytta till belgien om man ska åka bräda nuförtiden"

Hahahaha....
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-01 14:32
känns lite som att brädåkare om nåt är underrepresenterade i såna brott
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-01 15:07
äh det är ju bara för att de kassa småkidsen ska våga åka utan att skämmas för de stora coola killarna
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.