I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

spindelfråga

Övrigt - Blandat

2007-08-29 23:15

spindelfråga

hej,
jag sitter hos en polare och vi såg nyss en MEGAstor jättespindel på golvet. nu överdriver jag säkert bara för att jag är rädd, men den var typ som en harkrank med huggtänder och stor brun kropp. är det någon som vet va fan jag snackar om?

tack på förhand /jorre

"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2007-08-29 23:16
den dog innan vi tog kort på den
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2007-08-29 23:19
Om den är död så är den ju ute ur världen. Men antagligen var det bara en husspindel dom är ganska stora i svenska spindelmått mätt

2007-08-29 23:32
alltså grejen är ju att det kan vara fler här och det är ju rätt osoft och jag är rätt säker på att det inte var en vanlig husspindel. benen var lika långa som på en harkrank och kroppen som en 50öring+huggtänder. shit, ja e fan skraj.. va fan ska man göra? finns det typ spindelsprej eller nått sånt?
kanske låter som om jag skojar, men jag är fan seriös.

2007-08-29 23:34
"husspindlar" blir så stora. relativt kraftiga ben till en litenköttklump till kropp.
dom bits och lämnar stank och är sjukt giftiga....
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-08-29 23:39
gillar du flugor, mindre spindlar och silverfiskar bättre? ni lär hitta fler sådanna nu när jägaren är borta.

felstavning.

2007-08-29 23:42
Finns giftiga spindlar i sverige men inga som är farliga.
Så du kan lugna sparvhjärtat på den fronten iaf.

sen vad det var för nån spindel kan jag inte svara på.
Ser du någon till så föreställ dig att det är en snäll koala så löser det sig.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-08-29 23:44
jag läste något om en samlare som hade blivit av med 5 trattminör-spindlar innan idag, västeråsområdet har jag för mig. phew, tur att man inte bor där.

2007-08-29 23:51

flugor, mindre spindlar och silverfiskar är jag inte rädd för. den här spindeln är fan skit stor :S

2007-08-29 23:53
Stor som en silver femtioöring eller en koppar?
Född för att springa med saxar!<br>